Doorzoek het forum

Trefwoord

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

× Vermeld in iedere vraag duidelijk:
1 De versie van Joomla! 1.5 die je gebruikt
2 De volledige url van je website indien mogelijk.
3 De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

[Opgelost] artikellijst of overzicht artikelen met plaatjes

12 dec 2011 15:13
Heeft onderwerp gestart
[Opgelost] artikellijst of overzicht artikelen met plaatjes #1
Beste mensen,

Ik zoek al een tijd een manier om, nadat bezoekers op een site (nog niet online) in het hoofdmenu een paar keuzes hebben gemaakt, een overzicht te presenteren van artikelen. Het mooist zou het zijn als de titels van de artikelen met plaatjes/thumbnails overzichtelijk en visueel aantrekkelijk worden gepresenteerd (het gaat om handwerk patronen (haken, breien, etc.)). Door op het plaatje/de titel te klikken moet men vervolgens in het artikel terecht komen.
Zoals gezegd zoek ik al een tijd (Nederlands en Engelstalig), maar ik kan niets vinden. Mogelijk zoek ik, als beginnend Joomla-er, verkeerd. Hebben jullie suggesties?

Bij voorbaat dank, Pepijn
Pepijn
Nieuw op Joomla!NL
Nieuw op Joomla!NL
Lees meer
12 dec 2011 15:28 12 dec 2011 16:24 door Jelle.
[Opgelost] artikellijst of overzicht artikelen met plaatjes #2
Hallo,

Allereerst van harte welkom op het forum namens het hele Joomla!NL-team!

Je zou een gewoon artikel kunnen maken en aan een menu item kunnen hangen.
In dat artikel de foto's als link plaatsen met tekst.
Of misschien een alternatieve weblinks daar voor gebruiken.

Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen via dit Forum (niet per PM of E-mail)
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Jelle
Algemeen Moderator
Algemeen Moderator
Lees meer
14 dec 2011 14:19
Heeft onderwerp gestart
[Opgelost] artikellijst of overzicht artikelen met plaatjes #3
Beste Jelle,

Dank voor je snelle reactie en voor het welkom.

Ik heb naar de weblinks alternatieven gekeken, maar kom daar niet echt uit hoe ik de toewijzing van secties en categorieën kan controleren. In mijn hoofdmenu zijn er vele opties voor secties en categorieën en die moeten overzichten van verschillende artikelen tonen. Ook het plaatsen van de thumbnails via deze weg lijkt me niet eenvoudig.

Je eerste suggestie, een apart artikel maken met het overzicht, lijkt me wel een goede. Had ik nog niet over nagedacht omdat ik in de richting van een extention aan het denken was. Gebruik nu de JCE editor en daarmee kan ik prima een tabel maken met links en plaatjes (lukte me alleen nog niet om ook het plaatje als link in te stellen... een tip?). Thanks voor dit idee! Als hij online is en het werkt naar mijn zin, dan zal ik dat hier posten.

Nogmaals dank en groet, Pepijn
Pepijn
Nieuw op Joomla!NL
Nieuw op Joomla!NL
Lees meer
14 dec 2011 14:28
[Opgelost] artikellijst of overzicht artikelen met plaatjes #4
Hoi Pepijn,

Een plaatje link je door met de cursor erop te gaan staan/klikken en vervolgens te klikken op het ketting-symbooltje. In het popup schermpje kun je vervolgens de link maken.

Succes
Lianne
Lianne in Wonderland
Bezoeker
Bezoeker
14 dec 2011 15:21
Heeft onderwerp gestart
[Opgelost] artikellijst of overzicht artikelen met plaatjes #5
Hoi Lianne,

Thanks, is ook gelukt. Het ging alleen niet tegelijk met de tekst (tekst én plaatje geselecteerd)... dus moet in twee stappen, maar, het werkt.

Groet, Pepijn
Pepijn
Nieuw op Joomla!NL
Nieuw op Joomla!NL
Lees meer
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.328 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie

Joomla!NL op Twitter

Op dinsdag 25 oktober is Joomla! 4.2.4 vrijgegeven. Deze versie lost een tweetal beveiligingsproblemen op. https://t.co/saN5HQQyfD

Op dinsdag 27 september 2022 is Joomla! 4.2.3 vrijgegeven. Het betreft een versie die nieuwe verbeteringen bevat en… https://t.co/T7oGdV8LSs

De naam Joomla!® en logo worden gebruikt onder een beperkte licentie met toestemming van Open Source Matters.
Joomlanl.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project.

© 2022 - Joomla!NL | Gehost door Wned