Doorzoek het forum

Trefwoord

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

× Vermeld in iedere vraag duidelijk:
1 De versie van Joomla! 1.5 die je gebruikt
2 De volledige url van je website indien mogelijk.
3 De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Module Aangepast HTML toont vreemde verschijnselen?

30 dec 2011 14:55
Heeft onderwerp gestart
Module Aangepast HTML toont vreemde verschijnselen? #1
Hallo allemaal,
Even voorstellen:Ik ben Ziggy en werk al zo'n 3 jaar met tevredenheid met Joomla. Hopelijk biedt het nieuwe forum net zo veel oplossingen als de voorgaande op de Dutchjoomla! Bedankt alvast;-)en succes met het nieuwe forum!

Bijzonderheid in Joomla 1.5.25 ?
Om de icoontjes/buttons van Twitter, facebook, linkedin e.d. netjes aan te bieden heb ik deze afbeeldingen in een aangepast HTML geplaatst zodat ik ze in een module weer kan geven. De afbeeldingen staan naast elkaar zonder spatie. Het vreemde is dat de links (invoegen/bewerken links)niet goed opgeslagen worden. Alleen de de laatst ingevoerde blijft behouden en overschrijft zelfs de voorgaande! Daarnaast kan ik de HTML niet meer met de menuselectie in de menu toewijzing bepaalde pagina's selecteren om de module op deze pagina's aan te bieden.

Iemand dezelfde ervaring? Iemand met een idee?

Alvast bedankt voor de reacties!
mvg Ziggy
ziggy76
Nieuw op Joomla!NL
Nieuw op Joomla!NL
Lees meer
30 dec 2011 15:03
Module Aangepast HTML toont vreemde verschijnselen? #2
Hoi Ziggy,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Gebruik je een van deze modules?

Die kun je al plaatsen als een module

groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
AnneM
Joomla!NL vriend(in)
Joomla!NL vriend(in)
Lees meer
04 jan 2012 11:13
Heeft onderwerp gestart
Module Aangepast HTML toont vreemde verschijnselen? #3
Hoi Anne,

Bedankt voor je reactie. Het gaat mij echter niet specifiek om social media omdat ik ook icoontjes gebruik die niet social media zijn. Het gaat puur om het feit dat ik meer dan 1 afbeelding (jpeg of png) in een formaat 32 x 32, die ik naast elkaar zonder een spatie ertussen plaats in een aangepast html deze al bij het aanmaken ervaar nadat ik de tweede afbeelding heb voorzien van een link naar een website en een omschrijving deze ook door het voorgaande plaatje wordt overgenomen. Is dit een bugje of is het gewoon niet mogelijk om meer dan 1 afbeelding met een linkje in een aangepast html (module) te voeren. Ik kan mij dat laatste namelijk niet voorstellen.

Gr Johan
ziggy76
Nieuw op Joomla!NL
Nieuw op Joomla!NL
Lees meer
04 jan 2012 12:21
Module Aangepast HTML toont vreemde verschijnselen? #4
vermoedelijk ligt dat aan de instellingen van je editor?
clear HTML codes staat uit?

Probeer eens een tabel aan te maken met 2 kolommen en 1 regel.
In iedere cel van de tabel zet je de HTML code can je afbeelding en link.

Schakel daarna je tekstverwerker om op HTML code.
en check de code op vreemde codes alvorens op te slaan.

groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
AnneM
Joomla!NL vriend(in)
Joomla!NL vriend(in)
Lees meer
07 jan 2012 16:45
Heeft onderwerp gestart
Module Aangepast HTML toont vreemde verschijnselen? #5
Hoi Anne,

Clear HTML staat uit. Aanzetten biedt ook geen oplossing. Wel werkt de truc met de tabellen! De code blijft dan goed! Live gezet en getest. Helaas loop ik nu nog wel tegen het feit aan dat ik nu de module nog steeds niet kan toewijzen aan bepaalde menu's dus toch weer gedeactiveerd....

Wat de editor betreft: Ik maak gebruik van de JCE editor.

Bedankt!

Mvg Johan Ziggy
ziggy76
Nieuw op Joomla!NL
Nieuw op Joomla!NL
Lees meer
07 jan 2012 20:13
Heeft onderwerp gestart
Module Aangepast HTML toont vreemde verschijnselen? #6
Lokale installatie gedaan en daar heb ik geen problemen met de menu selectie toewijzing met de aangepaste html. Ga er vanuit dat er iets binnen mijn site zit. Discussie mag worden gesloten!

Mvg Ziggy
ziggy76
Nieuw op Joomla!NL
Nieuw op Joomla!NL
Lees meer
07 jan 2012 20:30
Module Aangepast HTML toont vreemde verschijnselen? #7
Hoi,

mogelijk kan je toch nog even vermelden welke versie je gebruikt.
Ik bedoel de versie van Joomla, Database, PHP, etc.
Het kan zijn dat er een combinatie fout zit, of dat je iets moet aanpassen bij een bepaalde versie.
Groet,

Adam
adam69
Joomla!NL ontdekker
Joomla!NL ontdekker
Lees meer
09 jan 2012 20:13
Heeft onderwerp gestart
Module Aangepast HTML toont vreemde verschijnselen? #8
hoi Adam,

Php 5.2.6
Server versie: 5.0.67-community
Protocol version: 10
Joomla 1.5.25
phpMyAdmin - 2.11.9.2
MySQL client version: 5.0.67
Used PHP extensions: mysql
MySQL Karakterset: UTF-8 Unicode (utf8)

In detail:
1. Wanneer er meer dan 2 afbeeldingen geplaatst worden in een aangepaste HTML, en deze (in mijn geval) naast elkaar, zonder spaties geplaatst worden, deze elk voorzien worden van een link ( m.b.v. invoegen bewerken link, met een url, doel: open in nieuw scherm en een titel )gebeurt het dat na de tweede invoer van deze gegevens deze parameters ineens ook voor de eerste afbeeldingen zijn gaan gelden.
Workaround: Plaats de afbeeldingen in een tabel.

2. Wanneer de aangepaste HTML is aangemaakt kan ik niet gebruikmaken van "Selecteer menu-item(s) uit de lijst" om deze toewijzen aan specifieke menu's.
Workaround (?): Selecteer 1 van de afbeeldingen zodat deze omgeven wordt door de 8 blokjes. Daarna kun je de menu selectie wel maken.

Mvg Johan Ziggy
ziggy76
Nieuw op Joomla!NL
Nieuw op Joomla!NL
Lees meer
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.101 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie

Joomla!NL op Twitter

Joomla! 4.2.1 is vrijgegeven. Deze versie pakt een beveiligingsprobleem aan, repareert verschillende bugs en bevat… https://t.co/JHmNyhWEGq

Op dinsdag 21 juni 2022 zijn Joomla! 4.1.5 en 3.10.10 vrijgegeven. Dit zijn updates die bugs repareren en enkele ve… https://t.co/Jm9MtXtU4y

De naam Joomla!® en logo worden gebruikt onder een beperkte licentie met toestemming van Open Source Matters.
Joomlanl.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project.

© 2022 - Joomla!NL | Gehost door Wned