Doorzoek het forum

Trefwoord

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

× Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 1.6 of 1.7 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Let op: Joomla 1.6 en 1.7 zijn niet meer veilig! We raden je aan om te upgraden naar 2.5!

Indeling van een normaal artikel

06 apr 2012 23:58
Heeft onderwerp gestart
Indeling van een normaal artikel #1
Hallo iedereen,

Ik ben bezig met een website waarvoor ik de template JM Experts 9 voor heb uitgekozen.
Ik heb de gehele template met Photoshop & CSS skills aangepast en de lay-out is nu zo goed als klaar. Echter stuit ik nu op het volgende probleem.

Als ik een pagina met een lap tekst wil vullen, dan kan ik nog zo mijn best doen om de html te bewerken, echt netjes wordt de pagina er niet op. De tekst blijft altijd gecentreerd uitgelijnd en ik krijg op geen enkele mogelijkheid afbeeldingen netjes naast de tekst en de tekst netjes uitgelijnd. Nu lijkt het mij logisch dat al deze instellingen ergens in de CSS verborgen zitten, maar waar en hoe moet ik dit precies doen. Ik ken de basics van HTML en op het gebied van CSS ben ik vrijwel onervaren. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!
FrK
FrK
Nieuw op Joomla!NL
Nieuw op Joomla!NL
Lees meer
07 apr 2012 00:56
Indeling van een normaal artikel #2
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Als je een artikel wilt schrijven krijg je neem ik aan de editor te zien met allerlei icoontjes waarmee je dit kunt regelen?
Of mis ik nu iets.
Lazy Garfield
Vaste bezoeker van Joomla!NL
Vaste bezoeker van Joomla!NL
Lees meer
07 apr 2012 18:59
Indeling van een normaal artikel #3
In principe moet je zo min mogelijk aanpassen aan artikelen. Alles moet in de css bestanden gedefinieerd worden (behalve een keer een woordje vet maken of een opsomming maken).
Ik neem tenminste aan dat je het hebt over het eindresultaat op je site en niet over de weergave in je editorscherm.

Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Astrid
Moderator + Technisch team
Lees meer
10 apr 2012 11:19
Heeft onderwerp gestart
Indeling van een normaal artikel #4
@ Lazy Garfield
Inderdaad, ik gebruik een vrij uitgebreide editor maar ook met de hulpmiddelen daarvan krijg ik het artikel niet netjes.

@ Astrid
Ja, dat is dus precies het probleem. Mijn template is echter op het gebied van CSS ontzettend uitgebreid en ik heb geen idee waar ik moet zoeken. Waaraan kan ik het stukje CSS herkennen wat over de indeling van de artikelen gaat? Iets als content body ofzo?

Bedankt voor jullie reacties!
FrK
Nieuw op Joomla!NL
Nieuw op Joomla!NL
Lees meer
10 apr 2012 11:33
Indeling van een normaal artikel #5
Als je een link naar je site hier neer zet (als hij al live staat) dan kunnen we meekijken. Anders moet je zelf even zoeken met Firebug.

Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/firebug/?src=search ). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar en in welk bestand ze staan. Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).

Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725

Astrid
Lees meer
10 apr 2012 12:21
Heeft onderwerp gestart
Indeling van een normaal artikel #6
Ik heb Firebug geïnstaleerd en het is echt een geweldige plug-in! Heb al een hoop kunnen vinden in de .css en het ziet er al een stukje beter uit. Nu wordt het even puzzelen geblazen maar zo kom ik er wel uit.

Bedankt Astrid en iedereen die heeft gereageerd!
FrK
Nieuw op Joomla!NL
Nieuw op Joomla!NL
Lees meer
10 apr 2012 12:24
Indeling van een normaal artikel #7
Fijn dat Firebug je kan helpen. Ik sluit dit draadje. Als je nog ergens tegenaan loopt kan je gewoon een nieuwe vraag aanmaken.

Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725

Astrid
Lees meer
10 apr 2012 12:25
Indeling van een normaal artikel #8
Fijn dat Firebug je kan helpen. Ik sluit dit draadje. Als je nog ergens tegenaan loopt kan je gewoon een nieuwe vraag aanmaken.

O! En je vraag staat in het 1.6/1.7 forum. Als je die versie nog gebruikt dan moet je upgraden naar 2.5.4 omdat de oude versies niet meer veilig zijn!

Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725

Astrid
Lees meer
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.225 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie

Joomla!NL op Twitter

Op dinsdag 25 oktober is Joomla! 4.2.4 vrijgegeven. Deze versie lost een tweetal beveiligingsproblemen op. https://t.co/saN5HQQyfD

Op dinsdag 27 september 2022 is Joomla! 4.2.3 vrijgegeven. Het betreft een versie die nieuwe verbeteringen bevat en… https://t.co/T7oGdV8LSs

De naam Joomla!® en logo worden gebruikt onder een beperkte licentie met toestemming van Open Source Matters.
Joomlanl.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project.

© 2022 - Joomla!NL | Gehost door Wned