Doorzoek het forum

Trefwoord

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

× Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 1.6 of 1.7 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Let op: Joomla 1.6 en 1.7 zijn niet meer veilig! We raden je aan om te upgraden naar 2.5!

footer tekst in het midden van de footer plaatsen

20 dec 2011 19:31 20 dec 2011 19:34 door Jelle.
Heeft onderwerp gestart
footer tekst in het midden van de footer plaatsen #1
Wie kan mij helpen om de tekst die in de footer staat in het midden te plaatsen. Ik heb al verschillende keren het woord center verplaatst, maar het lukt niet.

De tekst is:
<div  id= "footer">

<jdoc:include type="modules" name="footerload" style="none" />

<div class="copy">

<a  href=http://website.nl target="_blank" title=
"Voor het gebruik van website.nl  zijn de algemene voorwaarden van toepassing" style="text-decoration: none;" </a>        
<a href="http://www. website.nl  /index.php/contact/algemene-voorwaarden" title=
"Algemene voorwaarden"  target="_blank" style="text-decoration: none;">    Voor het gebruik van website.nl  zijn de algemene voorwaarden van toepassing  </a>  <a href=http:// website.nl  target="_blank" title="website.nl" style="text-decoration: none;"></a>

</div>

Bij voorbaat dank

Edit Jelle.D: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
koning
Nieuw op Joomla!NL
Nieuw op Joomla!NL
Lees meer
20 dec 2011 19:35
footer tekst in het midden van de footer plaatsen #2
Hallo,

Allereerst van harte welkom op het forum namens het hele Joomla!NL-team!
Heb je een link naar je site zodat de leden kunnen mee kijken?

Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox. Hier te vinden addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/firebug/?src=search )
Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar en in welk bestand ze staan.
Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).

Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen via dit Forum (niet per PM of E-mail)
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Jelle
Algemeen Moderator
Algemeen Moderator
Lees meer
20 dec 2011 23:19
footer tekst in het midden van de footer plaatsen #3
Wat je zo zou kunnen doen in een module aanmaken custom html deze in je footer/copyright positie neerzetten en die tekst centreren door middel van je tekst editor

Met vriendelijke groet,
Teun | www.CustomYou.nl
Teun_Joomla
Bekend met Joomla!NL
Bekend met Joomla!NL
Lees meer
21 dec 2011 23:01
footer tekst in het midden van de footer plaatsen #4
In de code mist sowieso een </div>. En de spatie tussen id="footer" mag ook weg;-) Blijft je code lekker overzichtelijk.

In je css-stylesheet;
#footer {
text-align:center;
}
.copy {
}

Succes.
Hobbit78
Nieuw op Joomla!NL
Nieuw op Joomla!NL
Lees meer
22 dec 2011 00:16
footer tekst in het midden van de footer plaatsen #5
Hoi,

Als de weergegeven tekst het enige 'blok' is, wat je opneemt in je footer, kun je het meer clean en mean oplossen.

Neem in je index.php op:
<div  id= "footer"><jdoc:include type="modules" name="footerload" style="xhtml" /></div>
Hiermee wordt automatisch een div binnen je footer geplaatst, je hebt div .copy nu niet meer nodig.

Neem in je stylesheet op:
#footer {text-align: center;}
Aannemende dat de directe ouder van je footer de container is, waarbinnen de website zich toont. (twijfel je hierover, geef dan iets meer info)

En vervolgens maak je in modulebeheer een module aan, type 'Aangepaste html' met je tekst en linkje. Die geef je de positie footerload

Ik zie nog iets van text-decoration: none; Als jij je linkjes niet onderstreept wilt hebben, regel dit in het algemeen, maar misschien ook alleen specifiek voor de footer, voeg het dan toe aan je stylesheet #footer-declaratie.

Succes!
groet,
Lianne
Lianne in Wonderland
Bezoeker
Bezoeker
22 dec 2011 18:38 22 dec 2011 18:51 door Jelle.
Heeft onderwerp gestart
footer tekst in het midden van de footer plaatsen #6
Beste allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb het een en ander geprobeerd. Ik dacht dat ik eerst alleen in mijn hoofdpaginatemplate instellingen iets moest wijzigen, echter nu blijkt ook dat je in je css/styles.css iets moet wijzigen.

Helaas kom ik er nog niet uit.

Hieronder zoals het in de hoofdpaginatemplate staat en daaronder in css/styles.css

Wie kan de tekst goed aanpassen, zodat de footer in het midden komt staan? (compleet met het onderstrepen van de linkjes) PS oorspronkelijk was de footertekst in de template voorzien van drie tekst regels deze mogen blijven staan.
 <?php endif; ?>

<div  id= "footer">

<div  id= "footer"><jdoc:include type="modules" name="footerload" style="xhtml" />
            <div class="copy">

<a  href=http://website.nl target="_blank" title="Voor het gebruik van website.nl zijn de algemene voorwaarden van toepassing" style="text-decoration: none;" </a>        
        <a href="http://website.nl/contact/algemene-voorwaarden" title="Algemene voorwaarden"  target="_blank" style="text-decoration: none;">    Voor het gebruik van website.nl zijn de algemene voorwaarden van toepassing  </a>  <a href=http://website.nl target="_blank" title="venw" style="text-decoration: none;"></a>

</div>

</div>

<div id="debug">

<jdoc:include type="modules" name="debug" style="none />

</div>

</div>

</body>

</html>

/* Footer */             

#footer {font-size:85%; text-align:left; background: #000; width:100%;}

#footer a {color:#ccc; font-weight:normal;}

.copy  {float:left; display:block;margin-left:10px;}

.footer1 {float:left ; display:block; margin-left:10px;}

.footer2 {float:left ; display:block;}

Bij voorbaat dank

Edit Jelle.D: Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
koning
Nieuw op Joomla!NL
Nieuw op Joomla!NL
Lees meer
22 dec 2011 20:51
footer tekst in het midden van de footer plaatsen #7
Hoi Koning,

Ik weet niet of dit precies is wat je wilt.
Maar speel hier eens mee.

Nog een tip. div-id's mag je maar 1 keer gebruiken. Classes kun je vaker toepassen.

Wat ik zelf in ontwerp-fase doe is m'n div's een background-color geven. Dan zie je een beetje hoe de blokken zich plaatsen.

Je css:
#footer {
	font-size:12px;
	background: #000;
	width:100%;
}
#footerLoad {
	width:960px;
	height:50px;
	margin:0 auto;
	background-color:#09C;
}
#footer .copy {
	background-color:#66F;
}
#footer .copy a:link, #footer .copy a:visited {
	text-decoration:none;
	color:#FFF;
}
#footer .copy a:hover {
	text-decoration:underline;
}
#debug {
	background-color:#77F;
}

En de html:
<div  id="footer">
  <div  id="footerLoad">Module Footerload</div>
  <div class="copy"><a href="http://www.website.nl" target="_blank">Voor het gebruik van website.nl zijn de algemene voorwaarden van toepassing</a></div>
  <div id="debug">Module Debug</div>
</div>
Hobbit78
Nieuw op Joomla!NL
Nieuw op Joomla!NL
Lees meer
29 dec 2011 09:57 29 dec 2011 10:20 door Astrid.
Heeft onderwerp gestart
footer tekst in het midden van de footer plaatsen #8
Bedankt voor jullie reacties.

De tekst staat inmiddels in het midden en de achtergrondkleur is ook aangepast.

Nu ben ik nog bezig de volgende fouten op te lossen:
1) de footer moet gelijk komen met de 960px pagina, in het midden (hiervoor heb ik de margin diverse keren aangepast in bv 0px,300px,0px,300px en margin auto. De footer begint nu aan de linkerkant en eindigt in het midden van mijn scherm.
2) de underline wordt niet weergegeven

CSS =
/* Footer */             

#footer {  font-size: 85%;  background:#f1f1f1;  width:960px;}
#footerLoad { width:960px    margin:0px auto;  background-color:#f1f1f1;  text-align:center;}
#footer .copy { width:960px  height:25px;  margin:0px auto;  background-color:#f1f1f1;  text-align:center;}
#footer .copy a:link, #footer .copy a:visited {  text-decoration:underline;  color:#000;}

#debug {width:960px  ;  margin:0px auto;  background-color:#f1f1f1;  text-align:center;}

Wie kan mij helpen?
Bij voorbaat dank
Edit Astrid.: Ik heb de code tussen codetags geplaatst.
koning
Nieuw op Joomla!NL
Nieuw op Joomla!NL
Lees meer
29 dec 2011 12:16
footer tekst in het midden van de footer plaatsen #9
Hallo Koning,

Heb je dit al geprobeerd bij je footer-div;
#footer {width:960px; margin:0 auto; }

De breedte van de div wordt dan 960px. De marge wordt boven en onder 0px. Links en rechts staat de marge op auto, en zal dan de div in het midden uitlijnen.

Om je hele site in het midden te zetten kun je beter alles in een "container" plaatsen. En dan de container als css een breedte van 960px geven en de marge op 0 auto; zetten. Dan staat de hele container in het midden.
Bijvoorbeeld;
<div id="container">
   <div id="header"></div>
   <div id="main"></div>
   <div id="footer"></div>
</div>

Wat je betreft je text-decoration, dit zou gewoon moeten werken.
Misschien zou je iets meer van je code kunnen sturen? Of een testsite?

Verder zie ik dat je soms een ; vergeet in je css;-)

Succes
Hobbit78
Nieuw op Joomla!NL
Nieuw op Joomla!NL
Lees meer
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.235 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie

Joomla!NL op Twitter

Op dinsdag 25 oktober is Joomla! 4.2.4 vrijgegeven. Deze versie lost een tweetal beveiligingsproblemen op. https://t.co/saN5HQQyfD

Op dinsdag 27 september 2022 is Joomla! 4.2.3 vrijgegeven. Het betreft een versie die nieuwe verbeteringen bevat en… https://t.co/T7oGdV8LSs

De naam Joomla!® en logo worden gebruikt onder een beperkte licentie met toestemming van Open Source Matters.
Joomlanl.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project.

© 2022 - Joomla!NL | Gehost door Wned