Doorzoek het forum

Trefwoord

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

× Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 1.6 of 1.7 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Let op: Joomla 1.6 en 1.7 zijn niet meer veilig! We raden je aan om te upgraden naar 2.5!

php bestand includen met require_once

21 dec 2011 22:36
Heeft onderwerp gestart
php bestand includen met require_once #1
Hallo,

Ik heb een php-bestand gemaakt welke ik settings.php heb genoemd. Deze staat in de template-root.
Nu wil ik in m'n template de file includen met require_once.
Hoe kan ik dit het beste doen? Ik ben niet echt een php-goeroe;-)

Wat ik wil is eigenlijk ;
<?php require_once('basis-url/templates/templatenaam/settings.php'); ?>

Ik weet dus niet wat ik voor "basis-url" gebruiken.

Bedankt alvast voor de hulp.
Hobbit78
Nieuw op Joomla!NL
Nieuw op Joomla!NL
Lees meer
21 dec 2011 23:07 21 dec 2011 23:08 door Ronald.
php bestand includen met require_once #2
Het is even een gokje aangezien dit normaal niet op deze manier wordt toegepast; maar probeer eens:
require_once(JPATH_THEMES . DS . $app->getTemplate() . DS . 'settings.php');

In ieder geval is het vanaf je web-root af gezien.
Is je volledige pad /var/www/templates/leuketemplate/settings.php dan is de require
require_once(/templates/leuketemplate/settings.php);

Dit maakt me echter wel nieuwsgierig naar wat je aan het doen bent? :)
Ronald
Bezoeker
Bezoeker
21 dec 2011 23:26
Heeft onderwerp gestart
php bestand includen met require_once #3
Hoi Ronald,

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik wil het bestand settings gebruiken om scripts zoals analytics, Facebook sdk / opengraph etc te includen. Dan blijft m'n template iets overzichtelijker dan wanneer ik er alle scripts in gooi;-)

Wellicht zijn er betere manieren.

Anyway....;-)

Bij je eerste optie krijg de de foutmelding:

Fatal error: Call to a member function getTemplate() on a non-object in /Applications/XAMPP/xamppfiles/htdocs/www.website.nl/jupgrade/templates/templatenaam/index.php on line 2

En bij je tweede optie krijg ik de foutmelding:

Warning: require_once(/templates/templatenaam/settings.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /Applications/XAMPP/xamppfiles/htdocs/www.website.nl/jupgrade/templates/templatenaam/index.php on line 2

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required '/templates/templatenaam/settings.php' (include_path='.:/Applications/xampp/xamppfiles/lib/php:/Applications/xampp/xamppfiles/lib/php/pear') in /Applications/XAMPP/xamppfiles/htdocs/www.website.nl/jupgrade/templates/templatenaam/index.php on line 2

In de tweede optie miste volgens mij de ' '.

Bedankt alvast.
Hobbit78
Nieuw op Joomla!NL
Nieuw op Joomla!NL
Lees meer
21 dec 2011 23:52
Heeft onderwerp gestart
php bestand includen met require_once #4
Toch gelukt.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar had m'n settings.php in de verkeerde directory staan :whistle:
Alles 1000x gechecked maar er niet aan gedacht dat het bestandje er gewoon niet is, zoals de foutmelding ook zei;-)

Het lukt verder gewoon met waar ik mee begon;
<?php require_once('settings.php'); ?>

Toch bedankt voor de inspanning.
Hobbit78
Nieuw op Joomla!NL
Nieuw op Joomla!NL
Lees meer
22 dec 2011 00:08
php bestand includen met require_once #5
Voor jou is het misschien leuk om eens te kijken naar het template xml bestand. Hier kan je namelijk variabelen toevoegen die je via de backend kan invullen zoals de Google analytics id etc.
Ronald
Bezoeker
Bezoeker
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.312 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie

Joomla!NL op Twitter

Op dinsdag 25 oktober is Joomla! 4.2.4 vrijgegeven. Deze versie lost een tweetal beveiligingsproblemen op. https://t.co/saN5HQQyfD

Op dinsdag 27 september 2022 is Joomla! 4.2.3 vrijgegeven. Het betreft een versie die nieuwe verbeteringen bevat en… https://t.co/T7oGdV8LSs

De naam Joomla!® en logo worden gebruikt onder een beperkte licentie met toestemming van Open Source Matters.
Joomlanl.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project.

© 2022 - Joomla!NL | Gehost door Wned