Doorzoek het forum

Trefwoord

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

× Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 1.6 of 1.7 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Let op: Joomla 1.6 en 1.7 zijn niet meer veilig! We raden je aan om te upgraden naar 2.5!

klooien met mijn module positie

11 jan 2012 20:44
Heeft onderwerp gestart
klooien met mijn module positie #1
www.dietistronald.nl
gister verhuisd van 1.5 naar 1.7

homepage: hier staat een poll en een aantal nieuws items.
Dit is de template-positie-scheme: www.artisteer.com/?p=help_joomla
Ik heb eerst voor de poll positie "banner2" gekozen. Daar is ie zichtbaar.
Maar dan staat ie zo lelijk boven de tekst, ik wil graag de modules aan de zijkant, zodat ook het tekstblok wat smaller wordt. Het liefst zie ik ze aan de linker zijkant van de content, vooral dan ook de menu-modules, maar als ik de template bekijk, dan denk ik dat dit geen optie is. Nu wou ik dan maar de poll rechts van de tekst plaatsen, maar dit lukt niet. Als ik banner2 verander in "positie6" dan verdwijnt de poll.

wat doe ik fout?
ronald81
Joomla!NL ontdekker
Joomla!NL ontdekker
Lees meer
11 jan 2012 21:18
klooien met mijn module positie #2
Hoi Ronald,

Ik heb zelf geen ervaring met Artisteer, dus misschien help ik je hiermee helemaal niet. Maar het valt me op, dat je praat over "positie6" van het template. Is er ook een positie "left" of "right"? want in je template lijkt positie6 bij modulepositie "right" te horen.

Misschien lukt het wel als je positie "right" gebruikt?

Ik help werkzoekenden en ZZP'ers, om een baan of opdracht te vinden èn te krijgen.

www.judithschoorlemmer.nl
www.sollicitatiehulp.org
Judith
Bekend met Joomla!NL
Bekend met Joomla!NL
Lees meer
11 jan 2012 21:29
Heeft onderwerp gestart
klooien met mijn module positie #3
Hoi Judith,

ja, positie 6 moet bij right horen. left en right is echter geen optie. Ik heb verschillende geprobeerd en bij veel verdwijnt de module/poll.
ronald81
Joomla!NL ontdekker
Joomla!NL ontdekker
Lees meer
11 jan 2012 21:51
klooien met mijn module positie #4
Gebruik je wel een artisteer template die geexporteerd is als Joomla 1.6/1.7 template?

De posities hebben andere benamingen gekregen.

andere mogelijkheid is dat je de ?tp=1 functie aanzet (templatebeheer=opties)en zo de moduleposities in de frontend kunt bekijken (achter index.php type je dan ?tp=1

Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Peter
Algemeen Moderator
Algemeen Moderator
Lees meer
11 jan 2012 22:00
klooien met mijn module positie #5
Kan het zijn dat je in Artisteer gekozen hebt voor een 1 of 2 kolom lay-out? dat zou verklaren dat je rechts geen kolom hebt.

misschien even een ander artisteer joomla 1.7 template uitproberen.

Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Peter
Algemeen Moderator
Algemeen Moderator
Lees meer
11 jan 2012 22:11
Heeft onderwerp gestart
klooien met mijn module positie #6
Ik heb de 1.6-1.7 versie, dus dat zit denk ik wel goed. Ik kan me niet herinneren ergens gekozen te hebben voor 1 of 2 kolom layout. Ik heb het template zelf verder niet bewerkt in artisteer. Ik heb het gedownload en verplaatst naar de website. Het enige wat ik aan heb veranderd zijn de teksten in de kop/titel.
ronald81
Joomla!NL ontdekker
Joomla!NL ontdekker
Lees meer
11 jan 2012 22:21 11 jan 2012 22:31 door Peter.
klooien met mijn module positie #7
Probeer/test anders deze template eens.....

Het lukt me niet om de bijlage in te voegen, bestand is te groot. (kom ik heel laat achter, staat helemaal bovenaan op de pagina)

pm me je e-mail maar als belang hebt.

Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Peter
Algemeen Moderator
Algemeen Moderator
Lees meer
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.306 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie

Joomla!NL op Twitter

Op dinsdag 25 oktober is Joomla! 4.2.4 vrijgegeven. Deze versie lost een tweetal beveiligingsproblemen op. https://t.co/saN5HQQyfD

Op dinsdag 27 september 2022 is Joomla! 4.2.3 vrijgegeven. Het betreft een versie die nieuwe verbeteringen bevat en… https://t.co/T7oGdV8LSs

De naam Joomla!® en logo worden gebruikt onder een beperkte licentie met toestemming van Open Source Matters.
Joomlanl.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project.

© 2022 - Joomla!NL | Gehost door Wned