Op dinsdag 25 oktober is Joomla! 4.2.4 vrijgegeven. Deze versie lost een tweetal beveiligingsproblemen op. https://t.co/saN5HQQyfD
Dit forumonderdeel is gesloten. Als je nog vragen hebt over deze verouderde extensie, dan kan je die stellen in het forumonderdeel Webshopextensies
User ID niet gevonden in database
29 jan 2012 00:55
29 jan 2012 00:56 door kvanranden.
Heeft onderwerp gestart
User ID niet gevonden in database #1
hallo allen,
Ik heb (voor de 6e keer) een webshop opgezet. (allerlei bugs met ingevoegde extensions etc.)
Alles lijkt goed te werken, maar zo gauw ik een gebruiker aangemaakt heb (frontend) en een bestelling doe, gaan alle 4 stappen goed, tot aan "afrekenen" dan krijg ik een melding "user-id niet gevonden in de database" terwijl die er echt wel in staat. (met alle ID, nummers etc)
En als je rechtsklikt en kiest voor "herladen/refresh" dan geeft de shop aan "bestelling is verzonden" maar er staat geen bestelling in de CMS ?
Is er iemand die hier raad mee weet ?
P.S. ondertussen is ook de layout aangepast... alle modules staan ineens onder elkaar ??? ik heb niks gewijzigd in de CMS of de database...
Ik heb (voor de 6e keer) een webshop opgezet. (allerlei bugs met ingevoegde extensions etc.)
Alles lijkt goed te werken, maar zo gauw ik een gebruiker aangemaakt heb (frontend) en een bestelling doe, gaan alle 4 stappen goed, tot aan "afrekenen" dan krijg ik een melding "user-id niet gevonden in de database" terwijl die er echt wel in staat. (met alle ID, nummers etc)
En als je rechtsklikt en kiest voor "herladen/refresh" dan geeft de shop aan "bestelling is verzonden" maar er staat geen bestelling in de CMS ?
Is er iemand die hier raad mee weet ?
P.S. ondertussen is ook de layout aangepast... alle modules staan ineens onder elkaar ??? ik heb niks gewijzigd in de CMS of de database...

Groeten, 
Klaas

Klaas
29 jan 2012 08:53
User ID niet gevonden in database #2
Hallo Klaas,
welke browser gebruik je? Heb je cookie controle aan of uit staan?
welke browser gebruik je? Heb je cookie controle aan of uit staan?
Artenweb.nl
creatieve unieke Joomla websites die werken!
KvK: 61932647 - Responsive templates, zoekmachine optimalisatie, maatwerk extensies.
KvK: 61932647 - Responsive templates, zoekmachine optimalisatie, maatwerk extensies.
29 jan 2012 20:02
User ID niet gevonden in database #3
Hoi Klaas,
Even controleren in VM backend > Modulelijst > de permissies
Even controleren in VM backend > Modulelijst > de permissies
groetjes,
Anne
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897 | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken
29 jan 2012 22:01
Heeft onderwerp gestart
User ID niet gevonden in database #4
Hallo Anne,
de permissies zijn exact gelijk aan de hierboven staande permissies... (in het plaatje)
ff een link naar de shop : misschien heb je daar iets aan ? shop.panini-eindhoven.nl
gr
klaas
de permissies zijn exact gelijk aan de hierboven staande permissies... (in het plaatje)
ff een link naar de shop : misschien heb je daar iets aan ? shop.panini-eindhoven.nl
gr
klaas
Groeten, 
Klaas

Klaas
29 jan 2012 22:04
Heeft onderwerp gestart
User ID niet gevonden in database #5
Opera, Chrome en evt Explorer 8 (maar voor de laatste aanmelding Chrome gebruikt.)
En in Chrome staan de cookies voor de url waar mijn shop staat, ingesteld op "toegestaan".
gr
Klaas
En in Chrome staan de cookies voor de url waar mijn shop staat, ingesteld op "toegestaan".
gr
Klaas
Groeten, 
Klaas

Klaas
29 jan 2012 23:25
Heeft onderwerp gestart
User ID niet gevonden in database #6
Misschien helpt dit ? Ik heb nog een gebruiker aangemaakt (nu met IE8) en het resultaat blijft gelijk. Zie het plaatje.
Groeten, 
Klaas

Klaas
Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken
29 jan 2012 23:48
29 jan 2012 23:50 door kvanranden.
Heeft onderwerp gestart
User ID niet gevonden in database #7
Nou,... ben even flink wezen graven !! Want blijkbaar zat er iets niet lekker in de database, te weten de Jos_VM_orders, aangezien ik een hack in mijn shop gebouwd had (leverdatum en levertijd en bestelcode) moet daar ook een mogelijkheid voor zijn in de database natuurlijk.
Aangezien ik dacht dat die niet gewijzigd was, is die toch vernieuwd ergens in het installatie-proces. Dus nu heb ik de tabellen toegevoegd en NU WERKT HET GEWOON WEER !!! YES !
Hartstikke bedankt voor het meedenken ! Is het interessant om de hack door te geven ?
Wat mij betreft mag het onderwerp gesloten worden !
gr
Klaas
Aangezien ik dacht dat die niet gewijzigd was, is die toch vernieuwd ergens in het installatie-proces. Dus nu heb ik de tabellen toegevoegd en NU WERKT HET GEWOON WEER !!! YES !

Hartstikke bedankt voor het meedenken ! Is het interessant om de hack door te geven ?
Wat mij betreft mag het onderwerp gesloten worden !
gr
Klaas
Groeten, 
Klaas

Klaas
30 jan 2012 00:03
User ID niet gevonden in database #8
De hack graag doorgeven in een apart topic.
Dit topic sluiten?
O en ik heb zojuist een order geplaatst #200. AUB annuleren.
Bedankt alvast
Dit topic sluiten?
O en ik heb zojuist een order geplaatst #200. AUB annuleren.
Bedankt alvast
groetjes,
Anne
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897 | Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
30 jan 2012 00:22
Heeft onderwerp gestart
User ID niet gevonden in database #9
order is onderweg !!! 
In welk topic zou ik die hack door moeten geven ? (ik ben een echte newbie op forums..sorry!)
gr
Klaas

In welk topic zou ik die hack door moeten geven ? (ik ben een echte newbie op forums..sorry!)
gr
Klaas
Groeten, 
Klaas

Klaas
30 jan 2012 18:36
User ID niet gevonden in database #10
maak een nieuw onderwerp aan in deze category virtuemart 1.1.X checkout, betaling/verzending, orders.
Bedankt.
Bedankt.
groetjes,
Anne
Anne
Tijd voor maken pagina: 0.286 seconden