Doorzoek het forum

Trefwoord

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

× Dit forumonderdeel is gesloten. Als je nog vragen hebt over deze verouderde extensie, dan kan je die stellen in het forumonderdeel Webshopextensies

Transactie kosten Paypal en Paypal versus Credit cart

17 dec 2013 18:04
Heeft onderwerp gestart
Transactie kosten Paypal en Paypal versus Credit cart #1
Hallo,

Voor mijn broer doe ik het onderhoud van twee webwinkels
Eerst hadden we alleen iDeal (Rabo Lite). Maar dat was niet voldoende, Paypal toegevoegd.

Nu is het zo dat, althans volgens mij werkt het zo, iDeal gewoon een kostenpost over het hele jaar is.

Paypal daarintegen brengt transactie kosten in rekening. Dit is variabel van 1,5% - 3.4%. Nu kun je in Virtuemart wel een percentage instellen, maar dat is één vast percentage. Als het om een bedrag van rond de 600,- euro gaat is dit toch al gauw ongeveer 20,- euro per bestelling.
Ook kun je nog een min. en max. bedrag instellen in viruemart.

Daarnaast als je naar de klant transparant wilt zijn en de transaktie kosten zichtbaar maakt bv. 20,- euro, "dat ga ik niet betalen" is de reactie.
Anderzijds zijn dit natuurlijk de kosten voor Paypal zoals je ongetwijffeld ook voor iDeal een bedrag moet betalen.

Doe ik het fout of is dit zoals Paypal werkt?

(Bovendien lijkt Paypal mij een mooi alternatief voor een Credit card, ik heb althans mijn credit card aan paypal gekoppeld.)

Nu komt de vraag van klanten om rechtstreeks met Credit card te kunnen betalen.

Ik vraag mij af, geeft dit veel meerwaarde? Zeker als je ook Paypal aanbied?
Kun je met credit card overigens ook rechtstreeks naar een bankrekening over maken, of moet dat gaan van credit card naar credit card?
En credit card zal ook wel niet gratis zijn?
En is credit betalingsmethode relatief 'eenvoudig' te implementeren in joomla 1.5.26+/vm 1.1.9?

Nico
nkamp
Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
Lees meer
17 dec 2013 20:30
Transactie kosten Paypal en Paypal versus Credit cart #2
Hoi Nico,

Betalingen ontvangen via iDEAL, PayPal, creditcard o.i.d. kosten allemaal geld (maandelijks en/of per transactie).
Deze kosten worden ingehouden/niet uitbetaald... die ben je gewoon kwijt! :(
Bij allemaal maak je verbinding met een zogenaamde payment gateway (betalingsplatform)

Wachttijden i.v.m. veilig ontvangen is bij iDeal in principe 24 uur, bij PayPal (30 dagen of zo iets), CreditCard (zeker 1 maand).
De wachttijd moet je aanhouden voordat je zeker weet dat de klant het gestorte bedrag niet terugvordert wegens niet levering, fraude o.i.d. :sick:

Het makkelijkst is de ouderwetse manier van vooruit laten betalen door de klant naar je bankrekening. Pas na ontvangst zal de levering volgen.
Kosten zijn redelijk laag. Bank-/girorekening heb je toch nodig.

groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
AnneM
Joomla!NL vriend(in)
Joomla!NL vriend(in)
Lees meer
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.294 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie

Joomla!NL op Twitter

Op dinsdag 25 oktober is Joomla! 4.2.4 vrijgegeven. Deze versie lost een tweetal beveiligingsproblemen op. https://t.co/saN5HQQyfD

Op dinsdag 27 september 2022 is Joomla! 4.2.3 vrijgegeven. Het betreft een versie die nieuwe verbeteringen bevat en… https://t.co/T7oGdV8LSs

De naam Joomla!® en logo worden gebruikt onder een beperkte licentie met toestemming van Open Source Matters.
Joomlanl.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project.

© 2022 - Joomla!NL | Gehost door Wned