Doorzoek het forum

Trefwoord

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

× Dit forumonderdeel is gesloten. Als je nog vragen hebt over deze verouderde extensie, dan kan je die stellen in het forumonderdeel Webshopextensies

Vaste verzendkosten ?

29 dec 2011 12:47 29 dec 2011 13:20 door GeorgeV..
Heeft onderwerp gestart
Vaste verzendkosten ? #1
Geachte heren/dames,

Ben al even wezen lezen en zoeken, maar ik het hetzelfde probleem als in het andere bericht vaste verzendkosten,... denk ik ?

In de shop laat de afreken module geen opties zien van de 'standaard' verzendmodule... erg vervelend, want ik wil wil dat de klanten de mogelijkheid hebben om kosteloos zelf de bestelling af te halen. Ondanks dat het totaal-bedrag misschien lager is dan het minimum-bedrag voor de bezorging. Kan iemand mij daar misschien mee helpen ?

p.s. @ George V. Bedankt voor de eerdere tips via de berichten-sectie, ik zal in het vervolg me netjes aan de regels houden ;-) En ben nu toch maar doorgegaan met de nieuwere versie van Virtuemart, en ben nu bijna toe aan dezelfde problematiek als met de versie 1.0.0.

Edit George V.: Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel ([Opgelost]Vaste verzendkosten ?) mij onduidelijk leek voor andere lezers.

Groeten, ;-)

Klaas
kvanranden
Nieuw op Joomla!NL
Nieuw op Joomla!NL
Lees meer
30 dec 2011 20:48
Vaste verzendkosten ? #2
Hoi kvanranden,

Ik begrijp je probleem niet goed, denk ik... :unsure:

Afrekenproces loopt niet door?
Foutmelding?
Heb je een minimumbedrag ingevuld in de Winkel configuratie?
Welke verzendmodule gebruik je?

groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
AnneM
Joomla!NL vriend(in)
Joomla!NL vriend(in)
Lees meer
30 dec 2011 21:46
Heeft onderwerp gestart
Vaste verzendkosten ? #3
Nu heb ik de verzendmodule "Shipvalue" aan staan, maar daarin kan ik niet de waardes invullen die ik wil kunnen geven aan mijn klanten. Daarom zou ik heel graag gebruik maken van de standaard-verzendmodule(daarvan een screen-shot bijgevoegd, incl de instellingen...is misschien iets duidelijker)

* Afrekenproces loopt nu wel door (door gebruik andere module)
* geen foutmelding
* ja zeker, minimum bedrag, gewicht en poscodes (zie bijlagen)

Maar de standaard-verzendmodule werkt gewoon weg niet. je kunt hem wel instellen in de CMS, maar hij laat zich op de site niet zien. Die andere wel... maar sowieso heb ik mijn twijfels over de indeling van de site, want ik kan bijv. de artikel-indeling in de productgroepen wel wijzigen (door gebruik van bijv. browse_3 o.d., maar de indeling wijzigt gewoonweg niet. hetzelfde geldt voor de flypage by the way...)

mijn excuses voor de late reactie, ik was vandaag aan het stucadoren thuis, dus niet achter de PC :s

alvast bedankt,
Klaas

Groeten, ;-)

Klaas
kvanranden
Nieuw op Joomla!NL
Nieuw op Joomla!NL
Lees meer
30 dec 2011 23:54
Vaste verzendkosten ? #4
Ik raak in de war!

Het topic heet "Vaste verzendkosten"

Als je idd de optie Afhalen wilt aanbieden dan is de verzendmodule Shipvalue niet de juiste.
Activeer de Standaard Verzendmodule
Ga naar Verzenden en maak een vervoerder aan genoemd Afhalen
en als tarief/verzendkosten gratis of in overleg o.i.d. en waardes
vervoerder: Afhalen
Land: Nederland
Postcodes: 1000AA t/m 9999ZZ
gewicht: 0.0000 t/m 10000.0000
Kosten: 0.00
Pakket: 0.00

Indien de optie niet wordt getoond tijdens het afrekenproces dan is mijn vermoeden dat het Land niet wordt ingevuld(of als standaard wordt opgeslagen!) tijdens de registratie van je klant.
Check dit in de gebruikersvelden
Het land is erg belangrijk voor een correcte werking van VM in verzending en betaling.

groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
AnneM
Joomla!NL vriend(in)
Joomla!NL vriend(in)
Lees meer
31 dec 2011 01:23
Heeft onderwerp gestart
Vaste verzendkosten ? #5
Niet meteen in de war raken... ik probeerde in de eerste instantie aan te sluiten bij een ander topic, dat lukte niet, toen heb ik er een nieuw topic van geprobeerd te maken. en dat heeft George V. hernoemd.. (ik ben ECHT nieuw in het 'fora' gebeuren, dit is voor mij een echte eerste keer.)

Maar inderdaad wilde ik juist geen vaste verzendkosten. En als je de plaatjes (die ik bij wilde voegen, en nu wel doe?) bekijkt dan kun je zien dat ik die vervoerders al aangemaakt had. Alle andere gegevens ook, dus ik ga nu checken of het inderdaad in de registratie van de klant zit. Want vlgs mij staat die inderdaad op standaard...

Nogmaals sorry voor het ongemak, ik doe mijn best duidelijk te houden in het vervolg!
p.s. ik hoop dat de plaatjes er nu wel bij staan?

Groeten, ;-)

Klaas
kvanranden
Nieuw op Joomla!NL
Nieuw op Joomla!NL
Lees meer

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

31 dec 2011 01:30
Heeft onderwerp gestart
Vaste verzendkosten ? #6
Ik heb ondertussen de landen gecheckt, en die gegevens staan bij de geregistreerde klanten op 'nederland'
In de CMS staan bij de verzendgegevens ; alle landen geselecteerd (aangezien je dat bij een ander topic had geadviseerd)
Ondanks dat nog steeds geen mogelijkheid om een vervoersmethode te selecteren. :blink: :unsure:

Groeten, ;-)

Klaas
kvanranden
Nieuw op Joomla!NL
Nieuw op Joomla!NL
Lees meer
31 dec 2011 11:41
Vaste verzendkosten ? #7
Hoe zwaar zijn je producten?
Je hebt overal in de verzendtarieven ingevuld "minimumgewicht 10gr" (= 0.010)
Als je trouwens een staffeling wilt in gewichten (hoe meer gewicht hoe duurder het bezorgen...) dan moet je dit ook in je gewichten aangeven:
0.0000 t/m 9.9999 (tot 10kg)
10.0000 t/m 10000.0000 (vanaf 10 kg)

Wat heb je als gewicht aangegeven in ieder product?
Als je producten niets wegen dan kan de verzendmodule niet werken!

groetjes,
Anne
AnneM
Joomla!NL vriend(in)
Joomla!NL vriend(in)
Lees meer
31 dec 2011 15:42
Heeft onderwerp gestart
Vaste verzendkosten ? #8
Hallo Anne,

Bedankt voor de tip ! Dat was nou net het probleem... producten wogen 'niks', is ook niet nodig. maar wel een minimumgewicht 0.001 opgegeven. Dat heb ik nu weggehaald, en nu werkt het prima !!

Bedankt !

Groeten, ;-)

Klaas
kvanranden
Nieuw op Joomla!NL
Nieuw op Joomla!NL
Lees meer
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.220 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie

Joomla!NL op Twitter

Op dinsdag 25 oktober is Joomla! 4.2.4 vrijgegeven. Deze versie lost een tweetal beveiligingsproblemen op. https://t.co/saN5HQQyfD

Op dinsdag 27 september 2022 is Joomla! 4.2.3 vrijgegeven. Het betreft een versie die nieuwe verbeteringen bevat en… https://t.co/T7oGdV8LSs

De naam Joomla!® en logo worden gebruikt onder een beperkte licentie met toestemming van Open Source Matters.
Joomlanl.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project.

© 2023 - Joomla!NL | Gehost door Wned