Doorzoek het forum

Trefwoord

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

× Dit forumonderdeel is gesloten. Als je nog vragen hebt over deze verouderde extensie, dan kan je die stellen in het forumonderdeel Webshopextensies

producten plaatsen op voorpagina

11 dec 2011 21:05 11 dec 2011 21:10 door GeorgeV..
Heeft onderwerp gestart
producten plaatsen op voorpagina #1
Goede dag,

Weet iemand hoe ik producten kan plaatsen op de voorpagina van mijn webwinkel. Via Virtuemart kan ik wel producten toevoegen in de gemaakte categoriën. Echter lukt het mij niet om producten op de "HOME" pagina te plaatsen.

Bij voorbaat dank

Edit George V.: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum.
booksforkidz
Nieuw op Joomla!NL
Nieuw op Joomla!NL
Lees meer
11 dec 2011 21:50
producten plaatsen op voorpagina #2
bij virtuemart zitten een aantal modules die je moet installeren zoals Featured products, random product etc.etc. kijk maar eens bij modules.
Wellicht dat je daar iets mee kan doen ?
Mesjokke
Joomla!NL ontdekker
Joomla!NL ontdekker
Lees meer
11 dec 2011 22:48
producten plaatsen op voorpagina #3
Hoi booksforkidz,

Allereerst van harte welkom op het forum namens het hele Joomla!NL-team!

Welke producten wil je direct op de HOMEpagina plaatsen?
Open in Joomla > Menu's > Main Menu > Menuitembeheer HOME en verander het menutype van standaard menutype Voorpagina(Blog) naar menutype Virtuemart dan kan je in de parameters instellen welke categorieID van Virtuemart wilt laten zien of eronder kun jezelf ProductID's invullen en als je er meer wilt laten zien dan noem je de productID's op door een komma en zonder spaties.

Maar uiteraard staat het je vrij om de suggestie van Mesjokke te proberen.
Een andere module zou zijn Module Latest Products (hier wijzigen dus de producten omdat ieder nieuw product dat wordt ingegeven hier wordt getoond.

groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
AnneM
Joomla!NL vriend(in)
Joomla!NL vriend(in)
Lees meer
11 dec 2011 23:28
Heeft onderwerp gestart
producten plaatsen op voorpagina #4
Bedankt voor uw snelle antwoord. Heb via de omschrijving de menutype verandert in Virtuemart en een product ID toegevoegd. Echter verdwijnt dan mijn tekst die ik eerder ingevoerd had en laat Virtuemart alleen maar het product zien. Klopt dit of doe ik toch nog iets fout?

BvD
booksforkidz
Nieuw op Joomla!NL
Nieuw op Joomla!NL
Lees meer
12 dec 2011 00:26
producten plaatsen op voorpagina #5
Dat klopt. Omdat dan VM in de main content (component) komt te staan.

Een optie is ook wel om met de Joomla core plugin Loadposition een module van VM op te nemen in je Voorpagina-artikel.
Je maakt een module klaar op een nog niet bestaande module positie (gewoon intypen), check dat de plugin in Joomla > Extensies > Pluginbeheer: Loadposition geactiveerd is!
Open je voorpagina-artikel en laadt de module in je tekst met
{loadposition XX} (waarbij XX de naam is van de zelf ingetype module positie)

groetjes,
Anne
www.numijneigenwebsite.nl + www.nmew.nl - KvK Brabant: 17281897Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
AnneM
Joomla!NL vriend(in)
Joomla!NL vriend(in)
Lees meer
31 dec 2011 11:44
producten plaatsen op voorpagina #6
Het licht eraan hoeveel producten je kwijt wilt op de homepagina, maar ik heb het in het verleden opgelost (omdat ik een eigen selectie wilde maken uit bepaalde producten) door gebruik te maken van Modules Anywhere i.c.m. een standaard module van Virtuemart Random Products/Featured Products....Ik gebruikte zelf Mod Random products....en daar ga ik een categorie in die ik zelf had samengesteld, deze liet ik op de homepagina in een artikel zien middels Modules Anywhere, misschien dat dat wat voor je is?

Succes!
Ghanzy
Joomla!NL ontdekker
Joomla!NL ontdekker
Lees meer
10 mrt 2012 03:15
producten plaatsen op voorpagina #7

Dat klopt. Omdat dan VM in de main content (component) komt te staan.

Een optie is ook wel om met de Joomla core plugin Loadposition een module van VM op te nemen in je Voorpagina-artikel.
Je maakt een module klaar op een nog niet bestaande module positie (gewoon intypen), check dat de plugin in Joomla > Extensies > Pluginbeheer: Loadposition geactiveerd is!
Open je voorpagina-artikel en laadt de module in je tekst met
{loadposition XX} (waarbij XX de naam is van de zelf ingetype module positie)

Zou je mij hier net wat meer info over willen geven? Ik volg het niet helemaal.
Ik heb virtuemart 1.1.9

Op dit moment heb ik de featured products in de breadcrumb staan, maar dan neemt hij de pagina eigenschappen van een nieuw artikel over.
Als ik jou begrijp en ik doe het zoals jij zegt, zou dat niet het geval zijn en dat zou mij goed uitkomen.

Bij pluginbeheer zie ik nergens 'loadposition' staan.
Wel zie ik content - load module staan. Bedoel je die toevallig?

En als ik dan een nieuwe module moet aanmaken. Welke stappen moet ik dan ondernemen?
Welke optie's moet ik kiezen?
IKZAGHET
Joomla!NL ontdekker
Joomla!NL ontdekker
Lees meer
10 mrt 2012 14:38 10 mrt 2012 14:52 door IKZAGHET.
producten plaatsen op voorpagina #8
Ik heb het deels werkend gekregen.
In mijn geval zou ik moeten werken met {loadposition user1}

Wanneer ik die code in een nieuw joomla artikel plaats dan werkt het.
Maar wanneer ik deze in de winkelbeschrijving van virtuemart plaats, waar ik 'm eigenlijk zou willen hebben, werkt dit niet. Klopt dit? Of doe ik iets verkeerd?

Ik vond hier: forum.virtuemart.net/index.php?topic=50404.msg167240#msg167240
Een manier waarmee het zou moeten werken.
Toen ik keek in mijn shopIndex.tpl.php zag ik dat dat er al stond.
IKZAGHET
Joomla!NL ontdekker
Joomla!NL ontdekker
Lees meer
10 mrt 2012 21:14
producten plaatsen op voorpagina #9
Van alles geprobeert, niets werkte.
Uiteindelijk is het gelukt met de plugin 'Modules Anywhere'
www.nonumber.nl/extensions/modulesanywhere#download
IKZAGHET
Joomla!NL ontdekker
Joomla!NL ontdekker
Lees meer
10 mrt 2012 21:21
producten plaatsen op voorpagina #10
Dat is mooi.
Nu even wachten of booksforkidz ook een oplossing heeft.

Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen via dit Forum (niet per PM of E-mail)
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Jelle
Algemeen Moderator
Algemeen Moderator
Lees meer
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.379 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie

Joomla!NL op Twitter

Op dinsdag 25 oktober is Joomla! 4.2.4 vrijgegeven. Deze versie lost een tweetal beveiligingsproblemen op. https://t.co/saN5HQQyfD

Op dinsdag 27 september 2022 is Joomla! 4.2.3 vrijgegeven. Het betreft een versie die nieuwe verbeteringen bevat en… https://t.co/T7oGdV8LSs

De naam Joomla!® en logo worden gebruikt onder een beperkte licentie met toestemming van Open Source Matters.
Joomlanl.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project.

© 2022 - Joomla!NL | Gehost door Wned