Doorzoek het forum

Trefwoord

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

× Dit forumonderdeel is gesloten. Als je nog vragen hebt over deze verouderde extensie, dan kan je die stellen in het forumonderdeel Webshopextensies

foto's verkleinen

15 okt 2012 10:40
Heeft onderwerp gestart
foto's verkleinen #1
hey!

ik gebruik joomla versie 1.5.20 en virtuemart versie 1.1.5.

nu heb ik van mijn webhost het bericht ontvangen dat mijn website de max bereikt heeft, waardoor ik geen nieuwe producten meer aan mijn webshop kan toevoegen. het probleem zit in de grootte van de afbeeldingen die ik heb geupload, deze had ik eerst moeten verkleinen alvorens deze te uploaden.

Is er een manier om in virtuemart alle geuploade foto's in één keer te verkleinen, zonder dat ik deze 1 voor 1 moet gaan vervangen door een kleiner formaat afbeelding?

groetjes,
trickyk
trickyk69
Nieuw op Joomla!NL
Nieuw op Joomla!NL
Lees meer
15 okt 2012 10:43 15 okt 2012 10:50 door Otto. Reden: aanvulling
foto's verkleinen #2
Hoi trickyk69,

Tip: voordat je ook verder maar iets gaat doen is het verstandig om een backup te maken en een aantal benodigde updates te doen. Deze zijn belangrijk voor de veiligheid van je site.

Het gaat om:

Joomla 1.5.20 -> 1.5.26
VirtueMart 1.1.5 -> 1.1.9

Daarnaast is het verstandig om alle andere gebruikte extensies ook na te lopen en op orde te brengen.

Het verkleinen zul je lokaal moeten doen, dit kun je met freeware zoals Paint.net

Artenweb.nl creatieve unieke Joomla websites die werken!
KvK: 61932647 - Responsive templates, zoekmachine optimalisatie, maatwerk extensies.
Otto
Voelt zich thuis op Joomla!NL
Voelt zich thuis op Joomla!NL
Lees meer
15 okt 2012 10:45
foto's verkleinen #3
Hallo trickyk,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Je werkt met zwaar verouderde versies, dus ik raad je aan om in ieder geval te updaten naar Joomla 1.5.26 en VM 1.1.9!

Verkleinen van afbeeldingen kan je niet via Joomla of VM. Dus je zult de afbeeldingen naar je computer moeten halen, ze daar moeten verkleinen en dan weer opnieuw moeten uploaden.
Als je photoshop hebt, kan je dat met een batch doen. Er zijn ook gratis programma's via het web te vinden en een hele simpele, kort door de bocht methode is om, als je Microsoft Outlook gebruikt, de afbeeldingen naar jezelf te mailen en dan kiezen voor verkleinen. Deze methode is niet optimaal overigens omdat je geen invloed hebt op de kwaliteit van de afbeeldingen.

Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Astrid
Moderator + Technisch team
Moderator + Technisch team
Lees meer
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.324 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie

Joomla!NL op Twitter

Op dinsdag 25 oktober is Joomla! 4.2.4 vrijgegeven. Deze versie lost een tweetal beveiligingsproblemen op. https://t.co/saN5HQQyfD

Op dinsdag 27 september 2022 is Joomla! 4.2.3 vrijgegeven. Het betreft een versie die nieuwe verbeteringen bevat en… https://t.co/T7oGdV8LSs

De naam Joomla!® en logo worden gebruikt onder een beperkte licentie met toestemming van Open Source Matters.
Joomlanl.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project.

© 2022 - Joomla!NL | Gehost door Wned