Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Update 2.5.9 naar 3.2.2
Update 2.5.9 naar 3.2.2
09 feb 2014 21:42
Goedeavond,
Ik wil mijn site updaten van 2.5.9 naar 3.2.2 hoe kan ik dit het beste doen?
Als ik in een keer probeer te updaten via de administator log-in dan krijg ik deze melding.
www.team-durango.nl/
Ik wil mijn site updaten van 2.5.9 naar 3.2.2 hoe kan ik dit het beste doen?
Als ik in een keer probeer te updaten via de administator log-in dan krijg ik deze melding.
www.team-durango.nl/
- Markie001
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
Update 2.5.9 naar 3.2.2
09 feb 2014 21:50 - 09 feb 2014 21:50
Hallo,
Dan moet je wel even een paar dingen goed nakijken voordat je gaat upgraden.
En joomla 3.x is nog steeds in ontwikkeling, persoonlijk zou ik eerst naar joomla 2.5.18 gaan.
Eerst check of de systeem eisen voor Joomla 3.x in overeenstemming zijn met de server welke je in gebruik hebt;
Vervolgens zorg er voor dat alle extensies, denk hierbij ook aan je template, compatible zijn met Joomla 3.x;
Als derde: te adviseren is eerst te upgraden in een testomgeving, dus niet al meteen je productie website upgraden. Stel dat het niet goed gaat.
Dan moet je wel even een paar dingen goed nakijken voordat je gaat upgraden.
En joomla 3.x is nog steeds in ontwikkeling, persoonlijk zou ik eerst naar joomla 2.5.18 gaan.
Eerst check of de systeem eisen voor Joomla 3.x in overeenstemming zijn met de server welke je in gebruik hebt;
Vervolgens zorg er voor dat alle extensies, denk hierbij ook aan je template, compatible zijn met Joomla 3.x;
Als derde: te adviseren is eerst te upgraden in een testomgeving, dus niet al meteen je productie website upgraden. Stel dat het niet goed gaat.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
Update 2.5.9 naar 3.2.2
09 feb 2014 21:51
Ik zou eerst naar 2.5.18 gaan. En je moet goed controleren of al je extensies geschikt zijn voor Joomla 3. Kijk hier maar voor je foutmelding:
www.sourcecoast.com/forums/jfbconnect/jf...g-problem-locked-out
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Update 2.5.9 naar 3.2.2
09 feb 2014 22:01
Ik zou graag naar Joomla 3 willen omdat deze versie beter geschikt is voor de tablet/mobile.
Kan ik van 2.5.9 in een keer naar 2.5.18?
Kan ik van 2.5.9 in een keer naar 2.5.18?
- Markie001
- Joomla!NL ontdekker
Update 2.5.9 naar 3.2.2
09 feb 2014 22:05 - 09 feb 2014 22:06
Je moet nu wel even weten wat je wilt.
Dit is weer een andere vraag en dan in het verkeerde forumonderdeel.
Dus gaarne duidelijkheid als je niet naar 3.2.2 gaat sluiten we deze topic.
Dit is weer een andere vraag en dan in het verkeerde forumonderdeel.
Dus gaarne duidelijkheid als je niet naar 3.2.2 gaat sluiten we deze topic.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
Update 2.5.9 naar 3.2.2
09 feb 2014 22:14
Wil wel naar 3.2.2 maar Astrid verteld met net dat ik beter eerst kan updaten naar 2.5.18, en daarna pas naar Joomla3
- Markie001
- Joomla!NL ontdekker
Update 2.5.9 naar 3.2.2
09 feb 2014 22:14Wie heeft je dat sprookje verteld?Ik zou graag naar Joomla 3 willen omdat deze versie beter geschikt is voor de tablet/mobile.
En ja, je kunt wel ineens naar 2.5.18.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
Update 2.5.9 naar 3.2.2
10 feb 2014 07:55
Dat staat hier:
www.joomla.org/3/nl
Joomla! neemt een grote sprong in de mobiele ruimte met een totale revisie van zowel de website- als de beheerinterface. Door het adopteren van het Bootstrap framework is Joomla! het eerste belangrijke CMS geworden dat gereed is voor mobiel v.w.b. zowel het bezoekers- als het beheergedeelte. Iedere website kan nu mobiel vriendelijke artikelen voor bezoekers en mobiel vriendelijke hulpmiddelen voor beheerders hebben.
Joomla! neemt een grote sprong in de mobiele ruimte met een totale revisie van zowel de website- als de beheerinterface. Door het adopteren van het Bootstrap framework is Joomla! het eerste belangrijke CMS geworden dat gereed is voor mobiel v.w.b. zowel het bezoekers- als het beheergedeelte. Iedere website kan nu mobiel vriendelijke artikelen voor bezoekers en mobiel vriendelijke hulpmiddelen voor beheerders hebben.
- Markie001
- Joomla!NL ontdekker
Update 2.5.9 naar 3.2.2
10 feb 2014 08:03Astrid schreef : Ik zou eerst naar 2.5.18 gaan. En je moet goed controleren of al je extensies geschikt zijn voor Joomla 3. Kijk hier maar voor je foutmelding: www.sourcecoast.com/forums/jfbconnect/jf...g-problem-locked-out
Updaten naar 2.5.18 ging zonder problemen.
Nu wil ik de JFBCSystem Plugin extensie verwijderen, hoe doe ik dat? Ik heb op het forum gezocht maar kan het niet vinden.
- Markie001
- Joomla!NL ontdekker
Update 2.5.9 naar 3.2.2
10 feb 2014 08:22 - 10 feb 2014 08:24
Extensiebeheer - beheren. Neem aan dat je wel eerst een backup hebt gemaakt van de huidige werkende site?
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
Update 2.5.9 naar 3.2.2
10 feb 2014 14:12 - 10 feb 2014 14:23
1. Backup gemaakt
2. Extenties van Sourecoast verwijderd
3. Update uitgevoerd naar 3.2.2
Nu werkt de front-end van de site wel, maar de back-end niet.
Melding:
Op het forum kan ik hier niks vinden over deze fout melding.
Edit Astrid: Ik heb de code tussen tags geplaatst, voor de leesbaarheid.
2. Extenties van Sourecoast verwijderd
3. Update uitgevoerd naar 3.2.2
Nu werkt de front-end van de site wel, maar de back-end niet.
Melding:
Deze fout (HTTP-fout 500 - Interne serverfout) houdt in dat de bezochte website een serverprobleem heeft waardoor de webpagina niet goed kan worden weergegeven.
Raadpleeg Help voor meer informatie over HTTP-fouten.
Op het forum kan ik hier niks vinden over deze fout melding.
Edit Astrid: Ik heb de code tussen tags geplaatst, voor de leesbaarheid.
- Markie001
- Joomla!NL ontdekker
Update 2.5.9 naar 3.2.2
10 feb 2014 14:16
De kans is groot dat er nog andere extensies zijn die niet op de juiste versie draaien,.
Daardoor kunnen er PHP-conflicten ontstaan, waardoor je dit soort foutmeldingen kunt krijgen.
Welke extensies heb je nog meer in de back-end draaien?
Zelf weet ik ook van de extensies van NoNumber dat ze eerst verwijderd moeten worden en pas na de update naar 3.2 weer geïnstalleerd moeten worden.
Daardoor kunnen er PHP-conflicten ontstaan, waardoor je dit soort foutmeldingen kunt krijgen.
Welke extensies heb je nog meer in de back-end draaien?
Zelf weet ik ook van de extensies van NoNumber dat ze eerst verwijderd moeten worden en pas na de update naar 3.2 weer geïnstalleerd moeten worden.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Tijd voor maken pagina: 0.732 seconden