Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

opgelost Foutmelding "Using $this when not in object context"

Foutmelding "Using $this when not in object context"

18 dec 2019 17:10
#1
Ik heb al lange tijd niet meer kunnen werken met mijn website en ook lang niet meer ingelogd op de front-end. Nu ik dit net gedaan heb op de front-end met de 2-step-authenticatie krijg ik een voor mij nieuwe foutmelding (zie onderwerp). Ik heb werkelijk geen flauw idee waar te zoeken en zit me dus af te vragen of dit ligt aan de 2-step-authenticatie, de laatste update naar PHP??? Ik denk dat alle beschikbare updates geïnstalleerd zijn en begrijp van het hostingbedrijf dat het echt in Joomla zit.

Ik heb zitten rommelen met een andere template, maar ben daar nog niet mee verder gegaan omdat ik niet tevreden ben over de presentatie als geheel. Vanaf die tijd heeft alles - voor zover ik weet - wel gefunctioneerd. Hebben jullie enig idee voor deze onervaren gebruiker?

Ik had overigens nog wat gezocht op het forum maar dacht niets te hebben gevonden. Vandaar deze post...

Wat gegevens:
www.petervanelly.nl
PHP Version 7.2.25
Joomla! 3.9.6 Stable
  • Partholon
  • Partholon's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 20

Foutmelding "Using $this when not in object context"

18 dec 2019 17:13 - 18 dec 2019 17:48
#2
Ik krijg net het idee dat het wel eens kan liggen aan de template die ik gebruikte. Bij het aanklikken van de voorbeeldknop in de back-end kreeg ik net een zelfde melding, alhoewel ik bij het gebruik in de vertrouwde prostar-template een zelfde melding krijg, zij het dat deze in het - hoofdzakelijk - Nederlands is. Als ik in de beheerpagina de ingelogde gebruiker de 'nek weer omdraai' gaat de toegang tot de publieke pagina's weer open. Ik puzzel weer verder....

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 18 dec 2019 17:48 door Partholon.
  • Partholon
  • Partholon's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 20

Foutmelding "Using $this when not in object context"

18 dec 2019 17:50
#3
Weet je zeker dat al je extensies up to date zijn?
Als je nog op J 3.9.6 draait dan is je joomla in ieder geval nog niet up to date. Gisteren is 3.9.14 uitgekomen.
Dus controleer je extensies (eventueel) bij de makers en update die voor zover nodig eerst.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 3629

Foutmelding "Using $this when not in object context"

03 feb 2020 21:48 - 03 feb 2020 22:00
#4
Ik ben inmiddels al weer een tijdje verder en heb inmiddels versie 3.9.15 geïnstalleerd. Ik heb voor zover ik heb kunnen nagaan alles andere updates voor de tensie en modules nagelopen. Alles lijkt in orde en toch blijf ik de foutmeldingen krijgen als een gebruiker in de front-end inlogt. Ik begin me echt af te vragen wat ik over het hoofd kan zien..
Ik heb Phoca Gallery geïnstalleerd en heb hier steeds minder een goed gevoel bij. De updatecontrole toont mij niets vreemds en toch lijkt daar een deel van de oorzaak te liggen. Ik heb dit namelijk toegankelijk gemaakt na inloggen en als ik het ‘publiek’ maak komt de foutmelding al direct in beeld. Hoe is dit anders te checken? Een suggestie?
Laatst bewerkt 03 feb 2020 22:00 door Partholon.
  • Partholon
  • Partholon's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 20

Foutmelding "Using $this when not in object context"

03 feb 2020 23:22
#5
Hoi,

gaat het nog altijd om foutmelding "Using $this when not in object context" of heb je meer foutmeldingen inmiddels?

Groetjessss :)
  • Janp
  • Janp's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Foutmelding "Using $this when not in object context"

04 feb 2020 07:36
#6
Het ging nog steeds over de zelfde melding. Ik heb gisteren besloten om Phoca Gallery opnieuw te installeren. Nadat ik de daarop optredende fout heb opgelost bleek alles weer oké. Bleek alles toch te liggen aan Phoca Gallery terwijl er geen concrete update meldingen waren. Was een lastige puzzel en de signalen vanaf dit forum waren richting gevend om toch te blijven zoeken in updates c.q. versies. dank daarvoor.
  • Partholon
  • Partholon's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 20
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.696 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie