Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost json API
json API
26 apr 2016 17:40
Hallo,
We hebben een json API naar de database van VBL.be die we willen gebruiken op een joomla website...
We hadden graag wedstrijduitslagen, data enz... weergegeven
Heeft hier iemand ervaring mee? Kan dit op een eenvoudige manier? Weet iemand waar ik daar meer documentatie over kan vinden?
Alvast bedankt!
Vriendelijke groeten
We hebben een json API naar de database van VBL.be die we willen gebruiken op een joomla website...
We hadden graag wedstrijduitslagen, data enz... weergegeven
Heeft hier iemand ervaring mee? Kan dit op een eenvoudige manier? Weet iemand waar ik daar meer documentatie over kan vinden?
Alvast bedankt!
Vriendelijke groeten
- kabal
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
json API
27 apr 2016 06:43
Goeiemorgen,
Documentatie zou je dan moeten kunnen opvragen bij VBL, omdat het hun API is. Daaruit zou je in elk geval moeten kunnen opmaken hoe je de betreffende data ophaalt.
Documentatie zou je dan moeten kunnen opvragen bij VBL, omdat het hun API is. Daaruit zou je in elk geval moeten kunnen opmaken hoe je de betreffende data ophaalt.
Groetjes, Julian. Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit forum |
- Juliank92
-
- Algemeen Moderator
-
json API
28 apr 2016 15:59
Hallo Julian,
Dankjewel voor jouw antwoord!
Dit is het antwoord dat ik ontving:
"In principe leveren we via de API de data aan in .json. Daarmee kan naar eigen inzicht een website worden gevuld."
Alleen zie ik niet goed hoe ik dit zou kunnen gaan plaatsen op een joomla-website...
Groetjes
Dankjewel voor jouw antwoord!
Dit is het antwoord dat ik ontving:
"In principe leveren we via de API de data aan in .json. Daarmee kan naar eigen inzicht een website worden gevuld."
Alleen zie ik niet goed hoe ik dit zou kunnen gaan plaatsen op een joomla-website...
Groetjes
- kabal
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
json API
30 apr 2016 08:17 - 30 apr 2016 08:29
Hi,
Jammer dat er geen documentatie beschikbaar is gemaakt.
Je zou de data op kunnen halen met PHP of met Javascript. Ik denk dat het handiger is om het met Javascript te doen. Maar als je geen ervaring hebt met Javascript maar wel met PHP kan het misschien met PHP handiger zijn voor je. Maar zou ik je aanraden om het in dat geval in een module te plaatsen, of een eigen extensie voor je Joomla website te maken (om te voorkomen dat je ergens PHP code gaat plaatsen waar je het beter niet kan doen, en het bij een Joomla update weg is).
Javascript kan je op meer plaatsen kwijt, je kan het eventueel ook in je artikel plaatsen. Misschien niet de meest nette oplossing maar wel functioneel, en het wordt niet bij een Joomla update overschreven.
Ik heb net even een voorbeeldje gemaakt van het parsen van JSON met javascript (met de library jQuery).
jsfiddle.net/xbshrezr/1/
Met de data die je terug krijgt van de API, kun je de data op een soort gelijke manier ophalen. Natuurlijk moet je wel even zorgen dat de data vanaf het juiste punt wordt gepakt. Opzich is dat vrij eenvoudig, want het object wat je terug krijgt is vrij logisch te benaderen.
Hoe dit ongeveer werkt is als volgt:
Jammer dat er geen documentatie beschikbaar is gemaakt.
Je zou de data op kunnen halen met PHP of met Javascript. Ik denk dat het handiger is om het met Javascript te doen. Maar als je geen ervaring hebt met Javascript maar wel met PHP kan het misschien met PHP handiger zijn voor je. Maar zou ik je aanraden om het in dat geval in een module te plaatsen, of een eigen extensie voor je Joomla website te maken (om te voorkomen dat je ergens PHP code gaat plaatsen waar je het beter niet kan doen, en het bij een Joomla update weg is).
Javascript kan je op meer plaatsen kwijt, je kan het eventueel ook in je artikel plaatsen. Misschien niet de meest nette oplossing maar wel functioneel, en het wordt niet bij een Joomla update overschreven.
Ik heb net even een voorbeeldje gemaakt van het parsen van JSON met javascript (met de library jQuery).
jsfiddle.net/xbshrezr/1/
Met de data die je terug krijgt van de API, kun je de data op een soort gelijke manier ophalen. Natuurlijk moet je wel even zorgen dat de data vanaf het juiste punt wordt gepakt. Opzich is dat vrij eenvoudig, want het object wat je terug krijgt is vrij logisch te benaderen.
Hoe dit ongeveer werkt is als volgt:
Code:
json.channel.item[0].title;
- json is in deze dus de variabele met het object
- channel is het object waar de data in zit die ik wil, dit is geen logische naam, maar als je bedenkt dat het direct is omgezet van een xml feed dan opzich wel. Het is het directe child object van json.
- item is een array met objecten(en direct child van channel), ik wil hier van het eerste object hebben dus geef ik als index key 0.
- titel(direct child van item), bevat de waarde die ik wil. Namelijk de string: "Kamer eist opheldering over gratieverzoek journaliste"
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Groetjes, Julian. Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit forum |
Laatst bewerkt 30 apr 2016 08:29 door Juliank92.
- Juliank92
-
- Algemeen Moderator
-
json API
02 mei 2016 10:04
Amai, slik, dat is een hele boterham!
Ik ga dat eens bekijken, ik hou je op de hoogte of ik dit slim heb gekregen...
Alvast een heel dikke dankjewel voor al jouw werk!!!!
Ik ga dat eens bekijken, ik hou je op de hoogte of ik dit slim heb gekregen...
Alvast een heel dikke dankjewel voor al jouw werk!!!!
- kabal
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
json API
03 mei 2016 20:28
Ik vrees dat dit mijn petje toch een beetje te boven gaat...
Er bestaat geen enkele extensie die een beetje zou kunnen meehelpen om dit te doen?
Er bestaat geen enkele extensie die een beetje zou kunnen meehelpen om dit te doen?
- kabal
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
Tijd voor maken pagina: 0.899 seconden