Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Call to a member function getGroup() on null
Call to a member function getGroup() on null
29 jul 2016 10:13 - 29 jul 2016 12:52
Goedemorgen,
Ik heb na het inloggen in de Chrome browser de volgende foutmelding Er heeft zich een fout voorgedaan "Call to a member function getGroup() on null"
Als ik daarna op bijvoorbeeld menu klik dan werkt alles wel gewoon naar behoren verder.
Normaal gebruik ik Firefox en daar kwam/komt de melding niet. Ik weet daarom ook niet exact wanneer dit probleem is ontstaan.
Ik heb de core bestanden al een keer opnieuw geïnstalleerd maar dat maakt geen verschil.
Enige tijd geleden heb ik een extensie van perfect web geïnstalleerd en uiteindelijk ook gedeactiveerd maar of dit ook de veroorzaker hiervan is kan ik niet ontdekken.
Sinds kort ben ik overgestapt naar PHP 7 maar het terug zetten naar 5.6 maakt ook geen verschil.
Als ik uit log en zonder de Chrome browser af te sluiten weer opnieuw inlog dan komt de melding niet meer naar voren.
Ik heb ook de browser al een keer opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat.
Alvast bedankt weer voor de hulp!
Groet TAP
Edit WoodyF4u: Ik heb je twee berichten samengevoegd.
Joomla! 3.6.0
PHP versie 7.0.7-1
Ik heb na het inloggen in de Chrome browser de volgende foutmelding Er heeft zich een fout voorgedaan "Call to a member function getGroup() on null"
Als ik daarna op bijvoorbeeld menu klik dan werkt alles wel gewoon naar behoren verder.
Normaal gebruik ik Firefox en daar kwam/komt de melding niet. Ik weet daarom ook niet exact wanneer dit probleem is ontstaan.
Ik heb de core bestanden al een keer opnieuw geïnstalleerd maar dat maakt geen verschil.
Enige tijd geleden heb ik een extensie van perfect web geïnstalleerd en uiteindelijk ook gedeactiveerd maar of dit ook de veroorzaker hiervan is kan ik niet ontdekken.
Sinds kort ben ik overgestapt naar PHP 7 maar het terug zetten naar 5.6 maakt ook geen verschil.
Als ik uit log en zonder de Chrome browser af te sluiten weer opnieuw inlog dan komt de melding niet meer naar voren.
Ik heb ook de browser al een keer opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat.
Alvast bedankt weer voor de hulp!
Groet TAP
Edit WoodyF4u: Ik heb je twee berichten samengevoegd.
Joomla! 3.6.0
PHP versie 7.0.7-1
Joomla versie, 3.8.1
PHP versie 7.0
HikaShop Business: 3.2.0
PHP versie 7.0
HikaShop Business: 3.2.0
- Tap
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
- Berichten: 36
Call to a member function getGroup() on null
29 jul 2016 12:57
Dit komt voor als er bestanden in je template-installatie ontbreken.
Vergelijk je template-bestanden eens met een nieuw installatie-bestand.
Vergelijk je template-bestanden eens met een nieuw installatie-bestand.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
- Berichten: 11277
Call to a member function getGroup() on null
29 jul 2016 14:17 - 29 jul 2016 14:19
Hoi WoodyF4u,
Bedankt voor je reactie,
Het is opgelost min of meer dankzij jou maar het probleem lag blijkbaar toch bij Chrome zelf.
Ik heb alles nagekeken en vond 1 bestand (map) "rockcandy" welke niet meer in mijn template map stond, deze heb ik opnieuw ge upload, maar zonder resultaat helaas.
Omdat ik zojuist (bij toeval) erachter ben gekomen dat de melding via het "incognitovenster" van chrome ook niet naar boven kwam heb ik opnieuw via de Chrome browser> Menu> "Help" > "Over google Chrome" weer laten zoeken naar een nieuwe versie.
Ik ben van Versie 52.0.2.743.21 gegaan naar Versie 52.0.2.743.82.m
En daarmee lijkt het probleem opgelost te zijn.
Ik zet hem op "opgelost"
Bedankt voor je reactie,
Het is opgelost min of meer dankzij jou maar het probleem lag blijkbaar toch bij Chrome zelf.
Ik heb alles nagekeken en vond 1 bestand (map) "rockcandy" welke niet meer in mijn template map stond, deze heb ik opnieuw ge upload, maar zonder resultaat helaas.
Omdat ik zojuist (bij toeval) erachter ben gekomen dat de melding via het "incognitovenster" van chrome ook niet naar boven kwam heb ik opnieuw via de Chrome browser> Menu> "Help" > "Over google Chrome" weer laten zoeken naar een nieuwe versie.
Ik ben van Versie 52.0.2.743.21 gegaan naar Versie 52.0.2.743.82.m
En daarmee lijkt het probleem opgelost te zijn.
Ik zet hem op "opgelost"
Joomla versie, 3.8.1
PHP versie 7.0
HikaShop Business: 3.2.0
PHP versie 7.0
HikaShop Business: 3.2.0
- Tap
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
- Berichten: 36
Call to a member function getGroup() on null
01 aug 2016 14:32
Op verzoek van de TS heropend.
Groetjes, Julian. Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit forum |
- Juliank92
- Algemeen Moderator
- Berichten: 1722
Call to a member function getGroup() on null
01 aug 2016 14:50
Was ik vrijdag helemaal gelukkig omdat ik dacht bij toeval de oplossing gevonden te hebben...moest ik vandaag verzoeken aan de moderator om dit topic toch opnieuw open te zetten omdat de melding vandaag weer terug blijkt te zijn.
Ik heb alle template mappen vergeleken maar daar zitten volgens mij geen verschillen in.
Het vreemde is volgens mij dan ook dat het alleen bij Chrome lijkt voor te komen.
Groet TAP.
Ik heb alle template mappen vergeleken maar daar zitten volgens mij geen verschillen in.
Het vreemde is volgens mij dan ook dat het alleen bij Chrome lijkt voor te komen.
Groet TAP.
Joomla versie, 3.8.1
PHP versie 7.0
HikaShop Business: 3.2.0
PHP versie 7.0
HikaShop Business: 3.2.0
- Tap
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
- Berichten: 36
Call to a member function getGroup() on null
01 aug 2016 21:24
Misschien handig om het voor de zekerheid ook even door iemand anders in Chrome te laten testen.
Dan weet je zeker dat het geen lokaal browser-probleem is.
Post hier even de URL naar de website en geef aan o[p welke pagina('s) het voorkomt.
Dan kunnen andere forumleden aangeven of zij in Chrome die foutmelding ook krijgen.
Dan weet je zeker dat het geen lokaal browser-probleem is.
Post hier even de URL naar de website en geef aan o[p welke pagina('s) het voorkomt.
Dan kunnen andere forumleden aangeven of zij in Chrome die foutmelding ook krijgen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
- Berichten: 11277
Call to a member function getGroup() on null
02 aug 2016 12:24
Oeps Ik zie dat ik een ding ben vergeten te melden, wat waarschijnlijk wel heeeel erg belangrijk detail is.
De melding komt alleen in Chrome na de eerste keer inloggen (iedere ochtend opnieuw dus) in de backend.
Daarna heb ik voor de rest van de dag geen problemen. Ook heb ik verschillende accounts getest met elk verschillende rechten getest en ook daar telkens hetzelfde.
Als ik mijn browser gegevens wis, heb ik de melding wel weer na het inloggen.
Ik heb het op werk op meerdere plekken getest en ook thuis overal hetzelfde.
Aan de voorkant heb ik geen problemen/meldingen na het inloggen.
De melding komt alleen in Chrome na de eerste keer inloggen (iedere ochtend opnieuw dus) in de backend.
Daarna heb ik voor de rest van de dag geen problemen. Ook heb ik verschillende accounts getest met elk verschillende rechten getest en ook daar telkens hetzelfde.
Als ik mijn browser gegevens wis, heb ik de melding wel weer na het inloggen.
Ik heb het op werk op meerdere plekken getest en ook thuis overal hetzelfde.
Aan de voorkant heb ik geen problemen/meldingen na het inloggen.
Joomla versie, 3.8.1
PHP versie 7.0
HikaShop Business: 3.2.0
PHP versie 7.0
HikaShop Business: 3.2.0
- Tap
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
- Berichten: 36
Call to a member function getGroup() on null
02 aug 2016 12:39
Helder verhaal.
Ik kan het bij mij echter op verschillende websites en met verschillende versies van Chrome niet reproduceren.
Omdat je aangeeft dat alles goed werkt, zou je in de Algemene instellingen de foutrapportage onder het tabblad Server kunnen aanpassen.
Dan zie je de melding niet meer.
Ik kan het bij mij echter op verschillende websites en met verschillende versies van Chrome niet reproduceren.
Omdat je aangeeft dat alles goed werkt, zou je in de Algemene instellingen de foutrapportage onder het tabblad Server kunnen aanpassen.
Dan zie je de melding niet meer.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
- Berichten: 11277
Call to a member function getGroup() on null
02 aug 2016 13:12
Even een schot voor de boeg, wat staat er bij jou in je configuration.php bij onderstaande instelling?
Als daar 'memcache' staat verander het in onderstaande.
Als daar 'memcache' staat verander het in onderstaande.
Code:
public $cache_handler = 'file';
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
- Berichten: 13625
Call to a member function getGroup() on null
02 aug 2016 13:36
Bedankt voor jullie reactie.
De foutrapportage van de server stond/staat op "geen"
En helaas staat de cache_handler ook op "file"
De foutrapportage van de server stond/staat op "geen"
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
En helaas staat de cache_handler ook op "file"
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Joomla versie, 3.8.1
PHP versie 7.0
HikaShop Business: 3.2.0
PHP versie 7.0
HikaShop Business: 3.2.0
- Tap
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
- Berichten: 36
Call to a member function getGroup() on null
02 aug 2016 13:59 - 02 aug 2016 14:00
Oké, ook ik kan het probleem niet reproduceren het lijkt dus echt op een lokaal probleem met de browser Chrome.
Lijkt mij verder ook niet zo'n groot probleem, waarom niet overschakelen met inloggen naar Firefox?
Probleem opgelost en Firefox is veel stabieler in de backend.
Lijkt mij verder ook niet zo'n groot probleem, waarom niet overschakelen met inloggen naar Firefox?
Probleem opgelost en Firefox is veel stabieler in de backend.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
- Berichten: 13625
Call to a member function getGroup() on null
02 aug 2016 16:55
Oke bedankt voor het proberen,
Chrome gebruiken mijn collega's het liefst hier en ook zij zien telkens de melding.
Zelf gebruik ik liever ook Firefox, maar ik kan het andere natuurlijk niet verplichten hier.
Ik blijf dus graag nog even zoeken naar een oplossing.
Chrome gebruiken mijn collega's het liefst hier en ook zij zien telkens de melding.
Zelf gebruik ik liever ook Firefox, maar ik kan het andere natuurlijk niet verplichten hier.
Ik blijf dus graag nog even zoeken naar een oplossing.
Joomla versie, 3.8.1
PHP versie 7.0
HikaShop Business: 3.2.0
PHP versie 7.0
HikaShop Business: 3.2.0
- Tap
- Heeft onderwerp gestart
- Joomla!NL ontdekker
- Berichten: 36
Tijd voor maken pagina: 0.748 seconden