Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Veel fouten in de website

Veel fouten in de website

03 dec 2018 13:59 - 03 dec 2018 15:49
#1
Aangezien ik gevraagd ben door Jelle om een nieuw topic te openen vanwege mijn antwoord op de laatste reactie , bij deze.
De site gaf veel fouten aan. Zou iemand mij op weg kunnen helpen met het oplossen hiervan? Ik zou niet weten waar ik moet beginnen. Laat staan dat ik weet hoe ik het zou moeten doen.
Edit Astrid: Aanhef verwijderd. Reacties dienen aan "het forum" gericht te worden en niet aan personen.
Edit Astrid: Ik heb een link naar het andere draadje toegevoegd.
Laatst bewerkt 03 dec 2018 15:49 door Astrid.
  • jcsmit
  • jcsmit's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 154

Veel fouten in de website

03 dec 2018 20:34
#2
Allereerst zie ik dat er fonts geladen worden via http, terwijl de pagina https is. Hierdoor onstaan fouten en worden de fonts niet geladen. Verder zie ik fouten wat betreft jquery. Welke extensie gebruik je voor de slider en is deze up2date?
  • pjasmits
  • pjasmits's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 177

Veel fouten in de website

03 dec 2018 21:09
#3
Dank voor de reactie. pjasmits.
Ik heb afgelopen week een nieuwe site geplaatst (opgebouwd in Xampp) in een nieuw hostingpakket dat voorzien was met de optie SSL. Na plaatsing heeft mijn host de SSL ingeschakeld. Zou het daar door komen. dat de fonts nog via http geladen worden? Hoe moet ik dat wijzigen, want zo diep gaat mijn kennis ook weer niet.
De fouten in de jquery zegt mij ook weinig. Waar moet ik dat zoeken en eventueel aanpassen?
De topslider heb ik uit het template td_optes, dat ik ooit gekocht heb. Voor de "menu-slider" met de links naar de items heb ik vanmiddag een nieuwe geplaatst. Dat moet nu goed zijn.
  • jcsmit
  • jcsmit's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 154

Veel fouten in de website

04 dec 2018 05:53
#4
Wat betreft de lettertypes:
Kijk eens in jouw index.php of er in de Head een font wordt aangeroepen waarvan de link begint met http: ipv https: en wijzig deze. Het heeft dus niets met de instellingen van jouw hoster te maken, maar met de code die je gebruikt. Het is niet zo dat als je joomla op forceer ssl zet, deze door de core worden aangepast.
Vindt je deze niet dan zou je in de backend van jouw template kunnen kijken of daar verwijzingen staan.

Wat betreft de jquery fouten:
Ik zie dat de template td_optes als laatst geupdate is in april 2015. Je zou dus de laatste versie kunnen hebben, maar dat wil niet zeggen dat de template werkt volgens de nieuwste code. Dit is een denkfout die velen maken. Ga na welke extensies je gebruikt en kijk wanneer de laatste update is geweest. In de laatste jaren is er in de code nogal wat verandert.

Zet onder algemene instellingen - server - foutreportage de instelling naar maximum. Hierdoor zie je vaak wat er fout is en welke extensie dit eventueel zou kunnen veroorzaken. Kijk vervolgens naar de extensie, is deze upt2date of moet je op zoek naar een beter alternatief.

Ondanks fouten zie je vaak dat sites wel werken, dat is wel prettig, want dan hoef je geen paniek-voetbal te spelen om jouw site in de lucht te krijgen, maar kun je je rustig gaan verdiepen in bovenstaande zaken.

Groet,
Patrick
  • pjasmits
  • pjasmits's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 177

Veel fouten in de website

04 dec 2018 17:20 - 04 dec 2018 17:27
#5
Dag Patrick, dank voor je uitgebreide antwoord. Ben hier zeer content mee.
In de backend van het template stond een Google-font aangevinkt. Deze heb ik op standaard gezet en de foutmeldingen waren verdwenen.
Volgens mij staat er nu nog 1 jQuery foutmelding die ik niet vinden:

"Uncaught TypeError: jQuery(...).singlePageNav is not a function at index.php:201"
"URL kan niet worden geladen: Het domein van deze URL is niet toegevoegd aan de domeinen van deze app. Voeg alle domeinen en subdomeinen van je app toe aan het veld Appdomeinen in de instellingen van je app om deze URL te kunnen laden."


"ping:1"
Onder "ping:1" staat een melding over facebook connect ping. Ik heb het vermoeden, dat deze melding met de like box van facebook te maken heeft, maar dan houdt het voor mij op.
Zou je mij nog een keer op weg willen helpen?

Edit Romke: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 04 dec 2018 17:27 door Romke.
  • jcsmit
  • jcsmit's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 154

Veel fouten in de website

04 dec 2018 17:41
#6
Dit scriptje zit nog dwars:
Code:
<script type="text/javascript"> if ( ! window.console ) console = { log: function(){} }; jQuery('.subMenu').singlePageNav({ offset: 60, filter: ':not(.external)', currentClass:'actview' , speed: 600 , }); </script>

Wat krijg je als je in de user.css het volgende plaatst?
Ik heb namelijk het idee dat je de singlePageNav in de css niet hebt gedefinieerd.
Code:
.singlePageNav { display:none; }

Is een long shot, maar je weet maar nooit.

Groet,
Patrick
  • pjasmits
  • pjasmits's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 177

Veel fouten in de website

04 dec 2018 19:05
#7
Waar moet ik die zoeken Patrick? Ik heb gezocht op user.css, maar kwam uit bij componenten - comjce - media. Lijkt mij niet de juiste, wel?
Gr. Hans
  • jcsmit
  • jcsmit's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 154

Veel fouten in de website

04 dec 2018 19:18 - 04 dec 2018 19:18
#8
Sorry, zit twee forumberichten door elkaar te gooien.

Mag in onderstaand bestand gezet worden, zet hem bovenin.

/templates/td_optes/css/template.css
Laatst bewerkt 04 dec 2018 19:18 door pjasmits.
  • pjasmits
  • pjasmits's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 177

Veel fouten in de website

04 dec 2018 19:33 - 04 dec 2018 19:36
#9
Er veranderd niets. Ik krijg wel een extra foutmelding.

{[Intervention] Slow network is detected. See www.chromestatus.com/feature/5636954674692096 for more details. Fallback font will be used while loading: zwolleinbeeld.nl/templates/td_optes/font...webfont.woff?v=3.2.1 }


Edit Jelle: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 04 dec 2018 19:36 door Jelle.
  • jcsmit
  • jcsmit's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 154

Veel fouten in de website

22 dec 2018 17:26
#10
Contact opgenomen met de leverancier van het template. Aangezien ik geen horizontale menu's gebruik, kon ik het gehele script verwijderen in layouts/setts.php. Dit was een oplossing.
  • jcsmit
  • jcsmit's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 154
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.875 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie