Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Opslag artikelen gaat soms niet meer

Opslag artikelen gaat soms niet meer

01 nov 2019 09:23
#13

Ik ga een dezer dagen contact met Strato nemen. Wisselen van provider is eigenlijk geen optie. Dan ben ik alles kwijt, want dat overzetten van databases en andere gegevens gaat mij een beetje boven de pet... Daar snap ik niks van.

Er zijn ook hosters met een gratis verhuisservice!
Maar met Akeeba en kickstart kan je je site redelijk snel zelf verhuizen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37115

Opslag artikelen gaat soms niet meer

01 nov 2019 14:09
#14
Hallo Jeroen,

dankjewel voor de tip. Ik kan dit eens proberen als het probleem zich weer voordoet.
  • riepama
  • riepama's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 9

Opslag artikelen gaat soms niet meer

01 nov 2019 14:19 - 01 nov 2019 14:20
#15
Hallo Astrid,

andere provider is nu niet aan de orde, vanwege nog lopend contract. Bovendien ben ik verder uiterst tevreden over Strato. Ik heb het probleem voorgelegd. Ze vroegen me e.e.a. in een bericht te sturen. Dan sturen ze dat door aan de technische afdeling. Daar wacht ik nu op.

Akeeba en Kickstart is me ook geadviseerd met een andere vraag i.v.m. een verhuizing. Ik heb daar een uitgebreide uitleg voor gekregen en een website gevonden die daar dieper op in gaat:
www.vandervelde-web.nl/joomla/backup-maken-met-akeeba-backup en
www.vandervelde-web.nl/joomla-handleidin...en-met-akeeba-backup
Laatst bewerkt 01 nov 2019 14:20 door riepama.
  • riepama
  • riepama's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 9

Opslag artikelen gaat soms niet meer

02 nov 2019 03:05
#16
Ik heb e.e.a. Strato voorgelegd. Zij hebben een zgn. ticket aangemaakt voor de technici. Die komen er op terug. Ik zal het resultaat daarvan t.z.t. met jullie delen.
  • riepama
  • riepama's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 9

Opslag artikelen gaat soms niet meer

30 nov 2019 17:43 - 30 nov 2019 19:39
#17
Het heeft even geduurd tot ik deze reactie geef. Ik heb namelijk de mogelijke oplossing eerst een tijdje uitgeprobeerd.

Ik heb twee antwoorden gekregen:
- van de klantenservice
- van een technicus
Beide antwoorden komen op hetzelfde neer, welke ik onverkort hieronder weergeef.

De klantenservice:


Hartelijk dank voor uw e-mail. Graag beantwoord ik uw vraag.

Ik begrijp dat er zo nu en dan problemen optreden in installatie op het moment dat u een wijziging probeert op te slaan in Joomla en dat hierbij er geprobeert wordt het index.php intern op te slaan.

Ik heb voor dit probleem een ticket gestart zodat onze technici hier nader onderzoek naar kunnen doen.

Daarnaast wil ik u verzoeken om te controleren of misschien de Serverside security in uw STRATO klantlogin op het pakket actief is. Zet deze dan alstublieft op niet actief en probeer daarna de wijziging door te voeren.

Ik krijgt van onze technici zo spoedig mogelijk bericht. Ik wil u nog even om geduld vragen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en ik wens u nog een fijne dag toe.

Met vriendelijke groet,

Xavier
STRATO Nederland



Enige tijd later volgde volgende eigenlijk een min of meer identiek antwoord:

De technicus:

U heeft ons gecontacteerd vanwege beperkingen met uw Joomla site waarbij wijzigingen niet kunnen worden doorgevoerd.

Na een korte controle heb ik gezien dat u in uw klantelogin onder "Beveiliging" -> "ServerSide Security" uw "Filter tegen gastenboekspam" op actief heeft staan.

Ik adviseer u deze te deactiveren om te kijken of dat de oorzaak is.

Mocht u daarna nog steeds problemen ondervinden dan adviseer ik u uw errorlogs te raadplegen. Deze vindt u in uw klantenlogin onder het menupunt "Statistieken".

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wens u een fijne dag.

Met vriendelijke groeten,

Patrick
STRATO Customer Care



Ik heb deze wijzigingen op alle sites doorgevoerd en inderdaad geen problemen meer gehad. De eerlijkheid gebied wel te vermelden dat ik de laatste tijd niet zo heel veel heb veranderd cq toegevoegd aan mijn sites, maar wat ik deed ging probleemloos.

Ik vraag mij alleen af of ik nu een beveiligingsrisico loop op de sites. Wie kan me daar over informeren?

groet,
Paul

Edit Jelle: Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Laatst bewerkt 30 nov 2019 19:39 door Jelle.
  • riepama
  • riepama's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 9

Opslag artikelen gaat soms niet meer

30 nov 2019 19:54 - 30 nov 2019 19:54
#18
Hallo,

Fijn dat het probleem is verholpen.

Maak voor de andere vraag even een nieuwe topic aan in het juiste forum onderdeel.
Zo gaan we niet offtopic en houden we het forum overzichtelijk.
Dan sluit ik deze topic.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 30 nov 2019 19:54 door Jelle.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13590
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.818 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie