Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost inlog als administrator niet meer toegankelijk (melding “Forbidden. You don’t

inlog als administrator niet meer toegankelijk (melding “Forbidden. You don’t

03 aug 2021 00:49 - 03 aug 2021 01:49
#1
Ik begin met te vertellen dat ik weinig kennis over dit onderwerp bezit. Ik heb ooit een site gebouwd, en verder eigenlijk alleen maar steeds geupdate.
De laatste update was begin juli, naar versie 3.9.28. Dat is niet goed gegaan, want nadien kan ik niet meer als administrator inloggen. "
(melding: “Forbidden. You don’t have permission to acces /administrator/on this server.”)

Aanvankelijk was de voorkant van de website gewoon toegankelijk. YourHosting antwoord op mijn vraag dat ze mij niet kunnen helpen.... ik heb nu zelf geprobeerd via inlog bij mijn hostingprovider YourHosting wat te repareren. Tja, daarbij kennelijk fouten gemaakt, want dit was zonder succes, en de voorkant is nu ook niet meer toegankelijk.
Ik beschik wel over een Akebee backup van 28 mei jl., maar die kan ik dus niet meer via de backend terugzetten.

Is er een mogelijkheid om via bestandsbeheer bij YourHosting deze Akeebee terug te plaatsen? (Ik kan met FTP wel uploaden naar bestandsbeheer bij YourHosting).
Zo ja, hoe dit te doen, of kan iemand me helpen?

aanvulling de betreffende site is www.parelsvandekrommerijn.nl

Edit Jelle: Ik heb Je andere post verwijderd en de aanvulling hier geplaatst.
Laatst bewerkt 03 aug 2021 01:49 door Jelle.
  • Pensionado
  • Pensionado's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 18

inlog als administrator niet meer toegankelijk (melding “Forbidden. You don’t

03 aug 2021 11:36
#2
Hoi,

de back-up die je hebt is een .jpa file?

Zo ja dan kan je gewoon de back-up terugzetten zie ook deze handleiding.

Succes ermee.

Groetjes :)
  • Janp
  • Janp's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

inlog als administrator niet meer toegankelijk (melding “Forbidden. You don’t

03 aug 2021 20:35
#3
Hartelijk dank voor de snelle reactie. ik wist dat het op een of andere manier zou zo moeten kunnen, maar zoals gezegd: ik heb er te weinig verstand van..
Ik heb precies zo gehandeld als in de door jou aangegeven handleiding, en dat ging aanvankelijk geweldig! Totdat de zaak blokkeerde en ik de boodschap kreeg dat geen contact gemaakt kan worden met MySQL. De backup procedure vermeldde de naam van de database en daar ben ik mee gaan experimenteren. Wachtwoord veranderen, de database koppelen aan de website, naam van de gebruiker van de database aanpassen, enz., maar ik heb het niet voor elkaar gekregen. Is het een mogelijkheid om de database te verwijderen en er een nieuwe database met dezelfde naam voor terug te zetten? of ben ik dan nog verder van huis? Heb je misschien nog een andere raad voor me? Heel graag uiteraard
  • Pensionado
  • Pensionado's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 18

inlog als administrator niet meer toegankelijk (melding “Forbidden. You don’t

03 aug 2021 22:33
#4
Hoi,

je moet met een leeg root beginnen waar je de jpa file + php bestand inzet, en maak een nieuwe en lege database aan.

Succes ermee.

Groetjesss :)
  • Janp
  • Janp's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

inlog als administrator niet meer toegankelijk (melding “Forbidden. You don’t

04 aug 2021 16:24
#5
Dank je Jan, fijn dat je me zo helpt! Ik heb je raad opgevolgd en via de Hostingmanager van Yourhosting heb ik de map public_html geheel verwijderd. Ook heb ik de database verwijderd. Ik heb daarna een nieuwe database met dezelfde naam aangemaakt. Ik moest deze een naam geven, daarna aangeven met welke website deze database is gerelateerd. Daarna moest ik een databasegebruikersnaam en een wachtwoord voor deze gebruiker aanmaken. Dat heb ik allemaal gedaan. Vervolgens heb ik mijn jpa backup van Karabee en Kickstart.php in de nieuwe public_html map gezet. Alles gaat voorspoedig, maar nu nog een vraag: Hoe zet ik nu het üitpakken"van de jpa backup in gang? Ik heb geprobeerd met klikken op kickstart.php maar dat werkt niet. Help jij me ook over deze laatste hobbel heen? bij voorbaat dank!
  • Pensionado
  • Pensionado's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 18

inlog als administrator niet meer toegankelijk (melding “Forbidden. You don’t

04 aug 2021 16:32
#6
Aanvullende info:

ik heb onder "lege root" verstaan de lege map public_html.
Ik hoop dat dit goed is.
Als ik vanuit MSDOS bestandbeheer denk, dan is dat niet de root van de server.
Ik zie een "echte" root, daarin bevindt zich "mijn" map public_html.
Er bevindt zich ook een map httpdocs (die helemaal leeg is)
Ik ga er van uit dat deze er niets mee te maken heeft
  • Pensionado
  • Pensionado's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 18

inlog als administrator niet meer toegankelijk (melding “Forbidden. You don’t

04 aug 2021 20:46
#7
Je zit goed.
De map public_html maak je eerst leeg met behulp van een FTP-programma.
Bij sommige providers met een beheerscherm waar je naar DirectAdmin kunt, heb je in de optie de keuze voor Filemanager.
Als daar naar de map public_html gaat en die daar leegt ben je sneller klaar.

Als je een jpa-bestand van Akeeba Backup hebt kun je makkelijker de bestaande database leeg maken.
Want dan staan je databasenaam gebruikersnaam en wachtwoord al goed ingevuld bij het terugzetten van je website met kickstart.

De database leegmaken door je via phpMyAdmin op het beheerscherm van je provider.
Selecteer daar alle tabellen in je database en verwijder die.

Daarna kickstart.php en het jpa-bestand uploaden naar public_html.
Je gaat daarna naar je websitedomein op internet en typt achter je website /kickstart.pjp
Nu hoef je alleen nog de stappen uit te voeren die daar gevraagd worden en binnen een paar minuten is je back-up terug gezet.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11166

inlog als administrator niet meer toegankelijk (melding “Forbidden. You don’t

04 aug 2021 22:43
#8
Woody,

Eerst moet ik me verontschuldigen bij JanP: hij vermeldde een link voor een handleiding waarin duidelijk stond vermeld hoe kickstart te activeren..... (Sorry Jan!)


Uiteraard wèl dank voor het uitgebreide antwoord! Ik ben daarmee nu wel verder gekomen; de backup is inderdaad teruggezet naar public_html.
Vanwege de nieuw aangemaakte database heb ik diverse nieuwe gegevens gekregen van Yourhosting: databasenaam, naam databaseserver, database gebruikersnaam, en wachtwoord databasegebruiker. Deze heb ik ingevuld toen daarom werd gevraagd, en het proces ging daarna zonder problemen verder tot aan het einde.
Hoopvol heb ik geprobeerd in te loggen op de beheerderskant, maar helaas toch weer dezelfde foutboodschap ontvangen.
De voorkant van de site opent wel, maar ook met een foutmelding. Hiervan heb ik een screendump gemaakt, die ik hierbij voeg.
De foutmelding onderaan is voor mij abracadabra, ik hoop dat dit voor iemand van jullie gesneden koek is en mij met de oplossing kunnen helpen!

(Ondertussen leer ik wel een paar dingetjes, reden voor mij om me - ondanks bijna 80 jaar - er toch wat verder in te gaan verdiepen! :)
)

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

  • Pensionado
  • Pensionado's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 18

inlog als administrator niet meer toegankelijk (melding “Forbidden. You don’t

04 aug 2021 23:18
#9
OEF... Dure hosting...:blush:

Had je de oorspronkelijke database verwijderd bij Yourhosting?
Of is die nog aanwezig?

Als die er nog is, maak die dan leeg middels deze handleiding van hun:
www.yourhosting.nl/support/hosting/phpmy...ieuwe-hostingmanager
Daarna kun je zoals ik hierboven aangaf de jpa en kickstart weer draaien met uiteraard ook weer een lege public_html map.
De oorspronkelijke gegevens van de oude database kun je dan laten zoals ze in de kickstart-schermen worden genoemd.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11166

inlog als administrator niet meer toegankelijk (melding “Forbidden. You don’t

04 aug 2021 23:46
#10
De originele database heb ik verwijderd. public_html heb ik ook leeggemaakt en verwijderd.
daarna heb ik public_html opnieuw aangemaakt, die was dus helemaal leeg,
Ik had dus geen database, ik heb een nieuwe aangemaakt, die was dus ook helemaal leeg.
Als ik de database volgens de handleiding die jij aangeeft leegmaak, en ik herhaal het proces, moet ik dan in het kickstartscherm (dat leeg was..) niets invullen?
  • Pensionado
  • Pensionado's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 18

inlog als administrator niet meer toegankelijk (melding “Forbidden. You don’t

05 aug 2021 10:45
#11
Bij de meeste hostingbedrijven mag je de map public_html zelf nooit weggooien.
Op die map zitten vaak door het bedrijf ingestelde rechten.
Vraag dus voor de zekerheid even aan het supportteam of de nieuw aangemaakte map de juiste rechten heeft.

Omdat je aangeeft dat je de originele database hebt verwijderd, moet je in het kickstartscherm waar wordt gevraagd om de databasegegevens in te vullen, nu de nieuwe gegevens van de nieuwe database gebruiken.

In deze handleiding vind je bij stap 7 welke gegevens je moet gebruiken:
www.yourhosting.nl/support/handleidingen...en-op-je-domeinnaam/
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11166

inlog als administrator niet meer toegankelijk (melding “Forbidden. You don’t

06 aug 2021 00:16 - 06 aug 2021 00:29
#12
Ik heb bij YourHosting gevraagd of de map public_html de juiste rechten heeft.
Ik heb nogmaals een nieuwe database aangemaakt, en via Plesk gecontroleerd. (melding: geen fouten)
Opnieuw een backup teruggezet, het proces werd helemaal doorlopen, en bij het oproepen van de site weer geen succes.
Terug naar Plesk; de database weer gecontroleerd, nu is het resultaat 2 fouten (zie screendump)
Via Plesk geprobeerd de fouten te repareren, melding: reparatie wordt niet ondersteund (zie screendump)
Ook blijft de melding: Class "ActionLoginPlugin" not found onderaan het scherm dat zich wel opent.
Ik hoop nog steeds dat iemand me verder kan helpen en waardeer dat ten zeerste!

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laatst bewerkt 06 aug 2021 00:29 door Pensionado.
  • Pensionado
  • Pensionado's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 18
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.901 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie