Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Joomla /administrator 503 error
10 okt 2024 13:00 - 10 okt 2024 13:04
Die instelling staat inderdaad zo in configuration.php.
En nee, ik heb geen backuo met Akeeba gemaakt.
Ik snap er zelf ook niets van, alles werkt al jaren prima. Ik had ook alleen maar een paar eenvoudige wijzigingen doorgevoerd en in de frontend zijn die goed doorgekomend, dus ik had ook niet door dat er iets mis was. Totdat ik een paar dagen daarna nog eens wilde inloggen. En mijn andere website in datzelfde hostingaccount heeft geen problemen, daar kan ik gewoon op inloggen. Die maakt overigens gebruik van dezelfde kalender-plugin.
Wel vreemd inderdaad dat er nu maar 1 kalenderitem wordt weergegeven, en zonder foutopsporing veel meer. Zou het dan toch in die hoek te vinden zijn? Maar dan zou je toch alleen een foutmelding in de frontend krijgen en geen inlogproblemen op de backend?
Het lijkt erop dat er een time-out optreedt met de server, maar volgens de provider (Wned) is aan hun kant alles in orde.
Edit Astrid: Ik heb het citaat verwijderd. Het quoten van direct voorafgaande reacties voegt niets toe.
En nee, ik heb geen backuo met Akeeba gemaakt.
Ik snap er zelf ook niets van, alles werkt al jaren prima. Ik had ook alleen maar een paar eenvoudige wijzigingen doorgevoerd en in de frontend zijn die goed doorgekomend, dus ik had ook niet door dat er iets mis was. Totdat ik een paar dagen daarna nog eens wilde inloggen. En mijn andere website in datzelfde hostingaccount heeft geen problemen, daar kan ik gewoon op inloggen. Die maakt overigens gebruik van dezelfde kalender-plugin.
Wel vreemd inderdaad dat er nu maar 1 kalenderitem wordt weergegeven, en zonder foutopsporing veel meer. Zou het dan toch in die hoek te vinden zijn? Maar dan zou je toch alleen een foutmelding in de frontend krijgen en geen inlogproblemen op de backend?
Het lijkt erop dat er een time-out optreedt met de server, maar volgens de provider (Wned) is aan hun kant alles in orde.
Edit Astrid: Ik heb het citaat verwijderd. Het quoten van direct voorafgaande reacties voegt niets toe.
- katuschka
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
10 okt 2024 13:21
Ik denk ook niet dat het veroorzaakt wordt door dp calendar. Je zou nog kunnen kijken wat er gebeurt als je een nog oudere backup terugzet. Wel weer eerst alles leegmaken!
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
10 okt 2024 14:13
De oudste back-up die ik kan terugzetten is van 12 augustus. Daarna zijn nog zeker twee keer wijzigingen aangebracht in de website. Als ik die back-up terugzet (nadat ik eerst alles leeg heb gemaakt), krijg ik nog altijd geen inlogscherm voor de backend. Terugzetten van een back-up werkt dus niet, helaas.
- katuschka
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
10 okt 2024 14:15
Heel vreemd. Als je wilt mag je me wel de inloggegevens van DA geven. Zet deze dan in je antwoord tussen confidential tags (slotje op de werkbalk).
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
10 okt 2024 14:22Dit bericht bevat vertrouwelijke informatie
Er staan twee domeinen op dit hostingaccount, karateclub-kcar.be en wikf.be, dus let alsjeblieft wel goed op dat er niets wordt gewijzigd in karateclub-kcar.be.
Alleen wikf.be geeft problemen.
Fijn dat je ernaar wilt kijken, ik hoop echt dat het opgelost kan worden.
- katuschka
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
10 okt 2024 15:20
Je site was (niet zo'n klein beetje) gehackt. En zo te zien al in 2021 (of de hackers hebben ons voor de gek gehouden met de datum). Ik heb hem denk ik voldoende opgeschoond en ook even de trash op de server leeggemaakt want je had hiermee je serverruimte vet overschreden.
Het werkt iig weer. Wel even kijken of je nog iets mist.
Ik zou ook nog even naar die andere site kijken. Daar zie ik in filemanager heel veel mappen met de prefix _old. Zou ik ook verwijderen.
Het werkt iig weer. Wel even kijken of je nog iets mist.
Ik zou ook nog even naar die andere site kijken. Daar zie ik in filemanager heel veel mappen met de prefix _old. Zou ik ook verwijderen.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
10 okt 2024 15:29
Oh, fantastisch dat het weer werkt!!!
Ik wist wel dat het andere domein ooit gehackt was, dat hebben we toen met externe hulp opgelost en daarna beter beveiligd.
En de trash op de server, kan ik die ook zelf opschonen? Dan kan ik misschien toekomstige problemen voorkomen.
De andere site is inderdaad een rommeltje en omzetten naar een nieuwere versie van Joomla lukte daardoor niet. We zijn van plan om die helemaal opnieuw te bouwen, het is er alleen nog niet van gekomen. Dat zou dan parallel moeten aan de huidige site, want die bevat veel actuele info. Maar dat gaat wel lukken.
Heel hartelijk bedankt, ik ben heel blij dat het is opgelost!
Ik wist wel dat het andere domein ooit gehackt was, dat hebben we toen met externe hulp opgelost en daarna beter beveiligd.
En de trash op de server, kan ik die ook zelf opschonen? Dan kan ik misschien toekomstige problemen voorkomen.
De andere site is inderdaad een rommeltje en omzetten naar een nieuwere versie van Joomla lukte daardoor niet. We zijn van plan om die helemaal opnieuw te bouwen, het is er alleen nog niet van gekomen. Dat zou dan parallel moeten aan de huidige site, want die bevat veel actuele info. Maar dat gaat wel lukken.
Heel hartelijk bedankt, ik ben heel blij dat het is opgelost!
- katuschka
-
Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
-
10 okt 2024 15:41
Geen garantie dat het nu blijft werken overigens.
Ik heb wel Akeeba Backup erin gezet zodat je in ieder geval regelmatig zelf backups kunt maken (en deze dan wel downloaden naar je computer!)
Trash is een mapfolder met een icoontje van een prullenbak.
Of gewoon vinkje even uitzetten als je iets gaat verwijderen
Ik zal dit draadje sluiten.
Ik heb wel Akeeba Backup erin gezet zodat je in ieder geval regelmatig zelf backups kunt maken (en deze dan wel downloaden naar je computer!)
Trash is een mapfolder met een icoontje van een prullenbak.
Of gewoon vinkje even uitzetten als je iets gaat verwijderen
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Ik zal dit draadje sluiten.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
Tijd voor maken pagina: 0.771 seconden