Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
De Controlepaneel balk op het Beheerders gedeelte
02 dec 2013 22:00
Ik ben een nieuwkomer in Joomla land.
Voor de 4e keer ben ik de blauwe balk op het controlepaneel /administrator kwijt. De eerste 3 keer ben ik maar weer helemaal opnieuw begonnen met installeren. Maar is er geen andere oplossing dat ik de balk met Gebruikers-Menu-Inhoud-Componenten etc. weer zichtbaar kan maken? Is het aan te geven waar ik mogelijk de "mist" in ga?
Bij voorbaat mijn dank.
Alfons.
Voor de 4e keer ben ik de blauwe balk op het controlepaneel /administrator kwijt. De eerste 3 keer ben ik maar weer helemaal opnieuw begonnen met installeren. Maar is er geen andere oplossing dat ik de balk met Gebruikers-Menu-Inhoud-Componenten etc. weer zichtbaar kan maken? Is het aan te geven waar ik mogelijk de "mist" in ga?
Bij voorbaat mijn dank.
Alfons.
- VfcHengelo
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
02 dec 2013 22:12 - 02 dec 2013 22:13
Vermoed dat je bij beheermodules het Admin menu verwijdert of depubliceert.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
02 dec 2013 22:37
Beste Astrid,
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik was de instellingen van Gebruikers aan het aanpassen.
Maar hoe krijg ik de bewuste 'balk' weer terug, kun je me dat ook laten weten?
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik was de instellingen van Gebruikers aan het aanpassen.
Maar hoe krijg ik de bewuste 'balk' weer terug, kun je me dat ook laten weten?
- VfcHengelo
- Nieuw op Joomla!NL
02 dec 2013 22:53
Dat heeft voor zover ik weet niks met elkaar te maken. Als je hem alleen gedepubliceerd hebt dan kan je hem nog publiceren door dit achter je url te zetten
/administrator/index.php?option=com_modules&view=modules
/administrator/index.php?option=com_modules&view=modules
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
02 dec 2013 23:05
Je instructie uitgevoerd, maar hier heb ik volgens mij niets aangepast.
Wat zou ik mogelijk moeten aanpassen?
Wat zou ik mogelijk moeten aanpassen?
- VfcHengelo
- Nieuw op Joomla!NL
03 dec 2013 09:41
Hier even kijken:
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
03 dec 2013 10:06
Ja staat volgens mij goed.Zie bijgaande screen prints.
- VfcHengelo
- Nieuw op Joomla!NL
03 dec 2013 12:04
Er zitten geen screendumps bij je antwoord. En als dat goed staat, kan ik verder niets bedenken waardoor het menu niet meer getoond wordt.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
03 dec 2013 15:45
Zal toch maar even de printjes erbij doen. Misschien helpt het. Nogmaals dank.
- VfcHengelo
- Nieuw op Joomla!NL
05 dec 2013 09:33
Alweer geen screenshots. Controleer je post eerst zelf of ze er wel bij staan. Het wordt zo wel erg lastig.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
05 dec 2013 11:58
Beste Astrid,
Ik begrijp je frustratie van nieuwkomer. Maar ik weet zeker dat ik onderaan het scherm een doc file heb "geplakt" met daarin de screenprints. Ook de eerste keer dat je dat melde had ik het volgens mij wel gedaan. Daarom heb ik nu speciaal opgelet dat ik de bijlage geselecteerd heb. Of moet ik nog wat extra doen zodat de bijlage overkomt?
Voor de zekerheid, mijn Beheerders Controle paneel is nog steeds verdwenen. Ik heb ook in de MySql database (ik werk al jaren met SQL) alle tabellen doorgelopen of ik ergens iets kan vinden dat op uitstaan lijkt.
Ik vermoed dat er in een van de files die bij de Webhoster staan een aanpassing is gedaan. Kunst is om te vinden welke file er mogelijk is aangepast is voor dit probleem en WAT er is aangepast. Ik kan eenvoudig alle files naar mijn PC ftp-n en dan met een grep commando op bepaalde woordjes zoeken. Helaas weet ik niet waar ik op zou moeten zoeken. Heb je nog een idee.
Ik zie nu dat ik vergeten ben om de knop Voeg in te gebruiken. Nu eem MySql printje.
Vanavond zal ik de vorige screenprints zenden.
Ik begrijp je frustratie van nieuwkomer. Maar ik weet zeker dat ik onderaan het scherm een doc file heb "geplakt" met daarin de screenprints. Ook de eerste keer dat je dat melde had ik het volgens mij wel gedaan. Daarom heb ik nu speciaal opgelet dat ik de bijlage geselecteerd heb. Of moet ik nog wat extra doen zodat de bijlage overkomt?
Voor de zekerheid, mijn Beheerders Controle paneel is nog steeds verdwenen. Ik heb ook in de MySql database (ik werk al jaren met SQL) alle tabellen doorgelopen of ik ergens iets kan vinden dat op uitstaan lijkt.
Ik vermoed dat er in een van de files die bij de Webhoster staan een aanpassing is gedaan. Kunst is om te vinden welke file er mogelijk is aangepast is voor dit probleem en WAT er is aangepast. Ik kan eenvoudig alle files naar mijn PC ftp-n en dan met een grep commando op bepaalde woordjes zoeken. Helaas weet ik niet waar ik op zou moeten zoeken. Heb je nog een idee.
Ik zie nu dat ik vergeten ben om de knop Voeg in te gebruiken. Nu eem MySql printje.
Vanavond zal ik de vorige screenprints zenden.
- VfcHengelo
- Nieuw op Joomla!NL
08 dec 2013 19:44
In 'n boek van Eric Tiggeler zag zijn emailadres.
Het probleem aan hem voorgelegd. Hij heeft dmv user+passwd alles nagekeken maar ziet niets dat fout is.
Hij doet ook mij PowerAdmin aan de hand. Ook dat mag niet baten.
Zijn mening. "het blijft een pittig raadsel!"
Uiteindelijk maar weer alles verwijdert en opnieuw geïnstalleerd.
Na complete installatie heb ik een Akeeba Backup gemaakt, paar kleine aanpassingen gedaan en toen de backup weer terug gezet met KickStart. De aanpassingen waar weer verdwenen.
Nu dus heel vaak een backup maken en hopen dat het Controlepaneel niet weer verdwijnt.
Het probleem aan hem voorgelegd. Hij heeft dmv user+passwd alles nagekeken maar ziet niets dat fout is.
Hij doet ook mij PowerAdmin aan de hand. Ook dat mag niet baten.
Zijn mening. "het blijft een pittig raadsel!"
Uiteindelijk maar weer alles verwijdert en opnieuw geïnstalleerd.
Na complete installatie heb ik een Akeeba Backup gemaakt, paar kleine aanpassingen gedaan en toen de backup weer terug gezet met KickStart. De aanpassingen waar weer verdwenen.
Nu dus heel vaak een backup maken en hopen dat het Controlepaneel niet weer verdwijnt.
- VfcHengelo
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.725 seconden