Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Welke host wordt aangeraden?

Welke host wordt aangeraden?

29 dec 2013 09:57
#13
@Astrid:

Op basis waarvan wordt Hosting2go afgeraden? Ik heb drie Joomla (2.5.17) sites bij Hosting2go (Sinds twee jaar), en zou niet kunnen bedenken waarom Hosting2go niet geschikt zou zijn voor Joomla sites.
Aan de service kan het in ieder geval niet liggen.Ze zijn weliswaar in principe niet telefonisch bereikbaar, maar wel via mail (ook op zaterdag) en je krijgt bijna altijd binnen een halve dag (meestal veel sneller) een reactie waar je wat mee kan.
Dus ik ben benieuwd waarom Hosting2Go wordt afgeraden. Misschien heeft Hosting2Go intussen zaken gewijzigd aan hun hostingpakket waardoor ze Joomla vriendelijker zijn.

Ik heb één site bij Sohosted.com en ben daar ook zeer over te spreken.


Francis

Welke host wordt aangeraden?

29 dec 2013 10:14
#14
Er wordt niets af- of aangeraden. Dit is gebaseerd op ervaringen van leden en problemen die wij tegenkomen bij leden die hun site gehost hebben bij bepaalde hosters. En zoals eerder aangegeven: een hoster die niet 100% Joomla!-vriendelijk is, hoeft niet per definitie slecht of ongeschikt te zijn. Als een hoster bekend staat als niet Joomla!-vriendelijk, dan betekent dat meestal dat je toch zelf iets aan moet gaan passen aan bepaalde instellingen en dat kan voor sommigen geen probleem zijn, maar anderen willen liever zonder zorgen hun site installeren. Zo is bijvoorbeeld Antagonist een hele goede hoster, maar moet je wel handmatig magic quotes uitzetten via je .htaccess. En dat is dan gewoon iets minder Joomla!-vriendelijk.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37112

Welke host wordt aangeraden?

29 dec 2013 11:07
#15
@Astrid

Waar ik nou vooral benieuwd naar was, is de specifieke Joomla gerelateerde reden waarom Hosting2Go dus minder scoort op Joomla-vriendelijkheid. Maar inmiddels heb ik wat issues gevonden op het forum.
Punten waar ik niet over mee kan praten, omdat ik die "problemen" niet heb ervaren bij Hosting2Go.

Francis

Welke host wordt aangeraden?

29 dec 2013 11:16
#16
Is ook vooral gerelateerd aan kennisniveau van de gebruiker. Ik krijg Joomla ook perfect draaiend bij een groot aantal hosters. Maar soms word ik er toch niet echt blij van.
Als voorbeeldje: dit is voor beginners een behoorlijk obstakel.
Dus als wij het over Joomla!-vriendelijk hebben dan betekent dat eigenlijk dat je Joomla installeert en dat alles direct out-of-the-box werkt zoals het behoort te werken.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37112

Welke host wordt aangeraden?

29 dec 2013 11:41 - 29 dec 2013 12:00
#17
Volledig eens met Astrid.
Nu mogen we allang blij zijn dat we niet meer in de tijd leven dat we alle mappen moesten chmodden voordat we uiteindelijk verder konden :cheer:

Edit Peter: Quote verwijderd; Het is niet nodig een voorgaand antwoord te quoten. Gebruik dit alleen als het de leesbaarheid bevordert.
Laatst bewerkt 29 dec 2013 12:00 door Astrid.

Welke host wordt aangeraden?

29 dec 2013 12:01
#18

Astrid schreef : Is ook vooral gerelateerd aan kennisniveau van de gebruiker. Ik krijg Joomla ook perfect draaiend bij een groot aantal hosters. Maar soms word ik er toch niet echt blij van.
Als voorbeeldje: dit is voor beginners een behoorlijk obstakel.
Dus als wij het over Joomla!-vriendelijk hebben dan betekent dat eigenlijk dat je Joomla installeert en dat alles direct out-of-the-box werkt zoals het behoort te werken.

Dat snap ik helemaal.
Ik herken inderdaad wel dat je de Joomla updates via extensiebeheer moet doen. Is natuurlijk minder makkelijk dan alleen drukken op de updateknop. Maar dat vind ik zelf niet onoverkomelijk.
Maar dat dat aanmaken van een bestand velen een stap te ver gaat, snap ik. Daar zit ik zelf met mijn beperkte kennisniveau ook niet op te wachten. Maar ik heb dat dus helemaal niet hoeven doen. Vandaar dus waarschijnlijk ook mijn vraag.

Maar inderdaad een duidelijk punt om Hosting2Go als minder Joomla vriendelijk te beschouwen. Dus mijn vraag waarom Hosting2Go als minder Joomla vriendelijk wordt beschouwd, is hiermee beantwoord.

Welke host wordt aangeraden?

02 mei 2014 16:27 - 02 mei 2014 16:29
#19
Mag afgesloten worden.
Edit Astrid: Ik heb opgelost uit de titel gehaald. Graag knop niet gebruiken als het niet opgelost is, zie ook dit .
Laatst bewerkt 02 mei 2014 16:29 door Astrid.
  • David
  • David's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 1031
Moderators: Juliank92JellePeterRomke
Tijd voor maken pagina: 0.832 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie