Op dinsdag 14 maart is Joomla 4.2.9 vrijgegeven. Maak altijd eerst een back-up voordat je de update doorvoert! https://t.co/LIgv6sBKve
Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 4.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Mamp en ssl probleem
01 feb 2023 11:44
Heeft onderwerp gestart
opgelost Mamp en ssl probleem #1
Hallo,
Ik wil onze verenigingswebsite upgraden naar Joomla 4 (www.meetandmealnederweert.nl) en ik wil dat doen via mamp. Ik heb een kickstart.php gedaan en in principe heb ik de Joomla installatie kunnen doorvoeren. Nu kom ik aan het einde van de installatie waar je kunt kiezen: frontend of backend.
Beide ends geven een ssl probleem aan.
Hoe krijg ik dit opgelost. Ik heb via terminalingevoerd. Moest toen een paswoord invoeren, en dat ging niet. De code is geblokkeerd met een "sleutel" icon. Die krijg ik met geen mogelijkheid overschreven.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen valt.
Alvast bedankt voor een reactie.
Ik wil onze verenigingswebsite upgraden naar Joomla 4 (www.meetandmealnederweert.nl) en ik wil dat doen via mamp. Ik heb een kickstart.php gedaan en in principe heb ik de Joomla installatie kunnen doorvoeren. Nu kom ik aan het einde van de installatie waar je kunt kiezen: frontend of backend.
Beide ends geven een ssl probleem aan.
Deze site kan geen beveiligde verbinding leverenlocalhost heeft een ongeldige reactie verzonden.
ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR
Hoe krijg ik dit opgelost. Ik heb via terminal
openssl genrsa -des3 -out rootCA.key 2048
Iemand enig idee hoe dit op te lossen valt.
Alvast bedankt voor een reactie.
01 feb 2023 11:57
opgelost Mamp en ssl probleem #2
Wijzig in je wampp omgeving in je configuration.php de regel:de waarde naar 0
public $force_ssl = '2';
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit Forum (niet per PM of E-mail) | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
|
01 feb 2023 12:00
Heeft onderwerp gestart
opgelost Mamp en ssl probleem #3
Hallo Romke, U bedoelt ik moet die codewijzigen bij de configuratie.php van die website in de mamp/HTdocs folder van MAMP? (is apple)
public $force_ssl = '2';
01 feb 2023 12:12
opgelost Mamp en ssl probleem #4
ja
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen via dit Forum (niet per PM of E-mail) | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
|
01 feb 2023 12:23
01 feb 2023 12:29 door inef1.
Heeft onderwerp gestart
opgelost Mamp en ssl probleem #5
Bovenaan in de config.php gezet. Helaas krijg ik nu deze foutmelding:
gekeken bij phperror in mamp en zie dit staan: [01-Feb-2023 11:22:04 UTC] PHP Fatal error: Cannot redeclare JConfig::$force_ssl in /Applications/MAMP/htdocs/MeetandmealNederweert/configuration.php on line 40
Dit opgezocht en daar staat die code die ik toegevoegd heb. Heb de toegevoegde code eruit gehaald.
en dan sta ik weer bijna op dezelfde error zoals we begonnen
Deze pagina werkt niet localhost kan dit verzoek momenteel niet verwerken.
HTTP ERROR 500
gekeken bij phperror in mamp en zie dit staan: [01-Feb-2023 11:22:04 UTC] PHP Fatal error: Cannot redeclare JConfig::$force_ssl in /Applications/MAMP/htdocs/MeetandmealNederweert/configuration.php on line 40
Dit opgezocht en daar staat die code die ik toegevoegd heb. Heb de toegevoegde code eruit gehaald.
en dan sta ik weer bijna op dezelfde error zoals we begonnen
Deze site kan geen beveiligde verbinding leverenlocalhost heeft een ongeldige reactie verzonden.
ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR
01 feb 2023 12:39
01 feb 2023 12:44 door Jelle.
opgelost Mamp en ssl probleem #6
Wel even lezen wat Romke vertelde.
Je moet die code die al in je configuratie. php staat wijzigen .
Niet weghalen of toevoegen maar aanpassen.
Zie bericht#2 van Romke.
Je moet die code die al in je configuratie. php staat wijzigen .
Niet weghalen of toevoegen maar aanpassen.
Zie bericht#2 van Romke.
Groeten, Jelle
sluiten
|
01 feb 2023 13:34
01 feb 2023 13:42 door inef1.
Heeft onderwerp gestart
Die code stond al op regel 40. Dat is dezelfde als Romke aangaf. En daar dus "0" van gemaakt.
opgelost Mamp en ssl probleem #7
public $force_ssl = '2';
Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken
01 feb 2023 13:42
opgelost Mamp en ssl probleem #8
Ja idd, heb je de code ook veranderd in 0 ?
Dus:
Dus:
public $force_ssl = '0';
Groeten, Jelle
sluiten
|
01 feb 2023 14:17
opgelost Mamp en ssl probleem #10
Je hebt je antwoord verandert in bericht #7 nadat ik je antwoord gaf.
Oké, normaal gesproken staat die code niet op regel 40 dus ben ik nu de draad kwijt.
Misschien een ander die het wel ziet.
Oké, normaal gesproken staat die code niet op regel 40 dus ben ik nu de draad kwijt.
Misschien een ander die het wel ziet.
Groeten, Jelle
sluiten
|
01 feb 2023 14:36
01 feb 2023 14:39 door inef1.
Heeft onderwerp gestart
opgelost Mamp en ssl probleem #11
Ik had de verkeerde schermafbeelding toegevoegd. Sorry voor de verwarring. Bij mij staat ie echt op lijn 40.
Ik probeer dus deze website via MAMP te upgraden naar joomla 4
Mijn andere website in MAMP zijn wel gewoon te bereiken. ik heb dus een kickstart.php gedaan met de .jpa van de website meetandmealnederweert.nl
Ik probeer dus deze website via MAMP te upgraden naar joomla 4
Mijn andere website in MAMP zijn wel gewoon te bereiken. ik heb dus een kickstart.php gedaan met de .jpa van de website meetandmealnederweert.nl
Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
02 feb 2023 19:03
Heeft onderwerp gestart
opgelost Mamp en ssl probleem #12
Hallo, niemand enig idee? Zal ik dan joomla 4 inladen en handmatig alles maar in mamp zetten van de (online) website of is er nog een andere manier aub?
02 feb 2023 21:16
opgelost Mamp en ssl probleem #13
Als in configuration.php ssl uitstaat dan zou ik ook niet weten waar je foutmelding vandaan komt. Kan je de waarschuwing niet gewoon negeren?
Anders zou ik er geen tijd meer aan verspillen en de upgrade gewoon in een submap op de server uitvoeren.
Anders zou ik er geen tijd meer aan verspillen en de upgrade gewoon in een submap op de server uitvoeren.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit Forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
|
03 feb 2023 09:26
Heeft onderwerp gestart
opgelost Mamp en ssl probleem #14
Hoi Astrid, Ik begrijp dat ik dus joomla 4. in mamp zet en dan de oude website handmatig daar in zet. Wil een "handige" template aanschaffen want ik vind die cassaiopae template niet fijn. Dus vandaar dat ik eerst in MAMP de website wil opzetten.
03 feb 2023 10:17
03 feb 2023 10:18 door Leen2012.
opgelost Mamp en ssl probleem #15
Hallo,
In mijn Windows 11 draai mamp server gewoon met joomla 3 en joomla 4
Ik vraag me dus af of het geen browser cache bij jou is die de www en https vast houd
als hier de map server draait moet ik in adresbalk dus alleen localhost ingeven.
In mijn Windows 11 draai mamp server gewoon met joomla 3 en joomla 4
Ik vraag me dus af of het geen browser cache bij jou is die de www en https vast houd
als hier de map server draait moet ik in adresbalk dus alleen localhost ingeven.
Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Tijd voor maken pagina: 0.415 seconden