Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 4.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De naam en de versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Taaloverride lijkt niet te werken bij virtuemart
Taaloverride lijkt niet te werken bij virtuemart
06 dec 2024 21:59 - 06 dec 2024 22:04
Hallo -
ik werk in J4.4.8 en VM 4.4.0 11095
Voor de VM omgeving heb ik verschillende taaloverrides actief. Het lijkt echter dat de taaloverride niet geselecteerd wordt. Het vreemde is echter dat indien ik taal debugging aanzet de override wel gepakt wordt.
Voorbeeld:
taal override variabele: COM_VIRTUEMART_DELIVERYNOTE
Inhoud: Pakbonnnnnn (voor test met meerdere 'n')
Als ik nu de pakbon in de VM backend maak dan wordt de tekst "Pakbon" afgedrukt.
Als ik taal-debugging aanzet en de pakbon opnieuw maak dan wordt er **Pakbonnnnnn** afgedrukt.
Is dit een bug of zit ik verkeerd te denken? - heb ik ergens een parameter verkeerd ingesteld??
ik werk in J4.4.8 en VM 4.4.0 11095
Voor de VM omgeving heb ik verschillende taaloverrides actief. Het lijkt echter dat de taaloverride niet geselecteerd wordt. Het vreemde is echter dat indien ik taal debugging aanzet de override wel gepakt wordt.
Voorbeeld:
taal override variabele: COM_VIRTUEMART_DELIVERYNOTE
Inhoud: Pakbonnnnnn (voor test met meerdere 'n')
Als ik nu de pakbon in de VM backend maak dan wordt de tekst "Pakbon" afgedrukt.
Als ik taal-debugging aanzet en de pakbon opnieuw maak dan wordt er **Pakbonnnnnn** afgedrukt.
Is dit een bug of zit ik verkeerd te denken? - heb ik ergens een parameter verkeerd ingesteld??
- AlfredJK
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
07 dec 2024 08:57Dan heb je al ergens een taaloverride staan. De standaard vertaling is namelijk Afleveringsbericht. Cache gewist? Overrides gecontroleerd? Override aangemaakt in zowel beheerder als website?Als ik nu de pakbon in de VM backend maak dan wordt de tekst "Pakbon" afgedrukt.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
07 dec 2024 10:25 - 07 dec 2024 10:26
Hallo Astrid, dank voor je reactie. Ik heb inderdaad een taaloverride gemaakt voor COM_VIRTUEMART_DELIVERYNOTE. Echter als ik mijn tekst dan aanpas naar bv "Afleverbon" dan wordt deze tekst niet afgedrukt. Zet ik de taaldebugging aan dan wordt de tekst wel op de afleverbon afgedrukt. Heb al van alles geprobeerd en ook de cache geschoond. Maar niets helpt.
Het lijkt wel of de software een andere afslag neemt als ik taaldebugging aan heb staan. Krijg er geen grip op
Het lijkt wel of de software een andere afslag neemt als ik taaldebugging aan heb staan. Krijg er geen grip op
- AlfredJK
07 dec 2024 10:51
Ik kan het echt niet reproduceren. Override aangemaakt in zowel beheerder als website?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
07 dec 2024 11:03
Ja, de override voor de frontend en de backend gemaakt.
- AlfredJK
07 dec 2024 11:27
Nergens toevallig spaties voor of na gezet?
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
- AlfredJK
07 dec 2024 11:49
En als je je override verwijdert zie je dan wel "Afleveringsbericht"?
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
07 dec 2024 11:59 - 07 dec 2024 12:12
Override voor front- en backend verwijderd. Cache geschoond. Waar haalt hij het weg?? Je zou denken dat er ergens nog een cache moet zijn. In de backend - in het order-overzicht wordt in de hover wel de tekst "Afleveringsbericht" getoond, maar op de pakbon wordt de tekst "Pakbon" afgedrukt.
- AlfredJK
07 dec 2024 15:22
Ik vermoed dat als de pakbon al een keer gemaakt is, de opgeslagen PDF wordt opgehaald. Maak de map vmfiles\invoices (of de aangepaste locatie van je safepath) eens leeg en test dan nog eens een keer.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
07 dec 2024 20:02
Hai Astrid, je bent een genie!
Het is zoals je schreef. De eerder gemaakte pakbon-PDF op de server wordt opnieuw getoond en aangeboden als de pakbon vanuit de backend opnieuw gemaakt wordt. Het feit dat met taaldebug actief de taaloverride wel werd gezien heeft te maken met dat er een nieuwe bestandsnaam voor de PDF ontstaat. Door de debug met 2 sterren voor en achter de prefix. Voorbeeld: De oorspronkelijke bestandsnaam was vminvoice_Z8YJ09002-1.pdf en met taaldebug aan werd de bestandsnaam **vminvoice_**Z8YJ09002-1.pdf aangenomen.
Super bedankt voor het meedenken!
Het is zoals je schreef. De eerder gemaakte pakbon-PDF op de server wordt opnieuw getoond en aangeboden als de pakbon vanuit de backend opnieuw gemaakt wordt. Het feit dat met taaldebug actief de taaloverride wel werd gezien heeft te maken met dat er een nieuwe bestandsnaam voor de PDF ontstaat. Door de debug met 2 sterren voor en achter de prefix. Voorbeeld: De oorspronkelijke bestandsnaam was vminvoice_Z8YJ09002-1.pdf en met taaldebug aan werd de bestandsnaam **vminvoice_**Z8YJ09002-1.pdf aangenomen.
Super bedankt voor het meedenken!
- AlfredJK
opgelost Taaloverride lijkt niet te werken bij virtuemart
07 dec 2024 22:22
Hallo,
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "Dit is de oplossing" knop te klikken.
Kijk ook hier even voor een volgende keer
Fijn dat het opgelost is.
Dank je wel voor de terugkoppeling.
Je kunt in de toekomst zelf na het terugkoppelen de topic sluiten door op de groene "Dit is de oplossing" knop te klikken.
Kijk ook hier even voor een volgende keer
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
Tijd voor maken pagina: 0.725 seconden