Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 4.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Registreren en inloggen

Registreren en inloggen

01 jan 2025 16:42
Ik ontwikkel een site waar gebruikers zich vooraf moeten inschrijven om aan een wedstrijd deel te nemen. Hiervoor gebruik ik het menu-item "registratieformulier" met toegang = guest. Vanaf een datum met deadline wordt dit uitgeschakeld en vervangen door het menu-item "Inloggen" met toegang = guest en wordt er doorverwezen naar een pagina waar zij een persoonlijk wedstrijdformulier moeten invullen. Uitloggen gaat met het menu-item "Uitloggen" met toegang = registered. Werkt prima.

Mijn vraag gaat over het registratieformulier. Na invullen van registratieformulier en activatie (door de gebruiker zelf) verschijnt er een inlogformulier. Zij kunnen met dit formulier reeds inloggen, alhoewel het eigenlijke menu-item "Inloggen" op dat ogenblik nog niet geactiveerd werd. Als zij nu inloggen krijgen ze hun profielpagina te zien, wat ik dus niet wens wegens teveel overbodige informatie wat m.i. alleen maar voor verwarring zorgt. Kan ik hier een andere pagina laten verschijnen, net als bij het gewone "Inloggen" menu, waar die optie wel voorhanden is ?

Ik heb ook getest om alleen te werken met het menu-item "Inloggen" en dan de optie "Nog geen account" te activeren. Zij kunnen dan inschrijven en na de datum met de deadline kan ik de optie "Nog geen account" verwijderen. Ik heb echter gemerkt dat er dan 2x moet geklikt worden op "Nog geen account" en dat vind men verwarrend en niet echt professioneel.

Ik verkies dus eerder de mogelijkheid met de wissel "Registratieformulier" en "Inloggen" maar dan zonder de profielpagina...

Enig idee of dit kan ?

Joomla 5.2.2
  • Luk
  • Luk's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

Registreren en inloggen

01 jan 2025 20:06
Update.
Ik heb ontdekt dat als "Inloggen" niet gedeactiveerd is tijdens de inschrijvingsperiode, zoals in mijn oorspronkelijke scenario, dat het wel werkt zoals ik wil, nl. na het registreren komt de door mij gewenste pagina, die in het menu "Inloggen" werd ingesteld, in beeld i.p.v. de profielpagina.
Enige nadeel is dat tijdens de inschrijvingsperiode zowel "Inloggen" als "Registreren" in beeld zijn en dat is niet 100% keurig.
Na de inschrijvingsperiode hoef ik dan enkel "Registreren" te deactiveren, zodat vanaf dan "Inloggen" in beeld is wegens toegang guest en, eens ingelogd, is "Uitloggen" in beeld wegens toegang registered.
Dit komt deels tegemoet aan mijn verwachting, dus hier kan ik voorlopig al mee verder.
Misschien hebben jullie nog andere nuttige tips.

Voor allen een prima en gezond 2015 toegewenst.
Luk
  • Luk

Registreren en inloggen

01 jan 2025 20:47
Oeps, 2025 dus
  • Luk

Registreren en inloggen

02 jan 2025 07:53
Menu-item inloggen verbergen in plaats van deactiveren?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

Registreren en inloggen

02 jan 2025 09:53
Beste Astrid,
Soms ligt het antwoord voor je voeten en moet je opletten om er niet over te struikelen...
Ik zet de menu-knop "Inloggen" tijdelijk in de menu hidden, die reeds voor andere doeleinden aangemaakt was, en klaar.
Het oordeelkundig combineren van toegang guest/registered - main menu/hidden menu - gebruikersregistratie AAN/UIT, was de oplossing.
Bedankt voor de tip en nog een fijne dag.
Luk
  • Luk
Tijd voor maken pagina: 0.690 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie