Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 5.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Virtuemart geeft een error bij het aanpassen van de valuta/winkel

Virtuemart geeft een error bij het aanpassen van de valuta/winkel

16 jul 2024 07:03 - 16 jul 2024 08:18
#1
Beste, ik ben nieuw met virtuemart en loop tegen volgende probleem aan. 

Na de installatie kreeg ik de (standaard) error. Echter kan ik niet bij de link komen, en (dus) uberhaupt niet bij de edit shop pagina. 

No Shop Currency defined! Go to  www.fruitstock.net/administrator/index.p...w=user&task=editshop


Ik krijg dan de volgende error: 

count(): Argument #1 ($value) must be of type Countable|array, null given


Ik heb na lang zoeken deze vergelijkbare thread gevonden: 
forum.virtuemart.net/index.php?topic=152013.0  
Echter kan ik ook niet in administrator/components/com_virtuemart/views/user/view.html.php komen, omdat ik dan de volgende error krijg: 

Restricted access.

Ook nadat ik de rechten heb gewijzigd van zowel de admin als (super)user van overgenomen (verboden) naar toegestaan. 

Een andere oplossing, teruggaan naar php 7. ..., is ook geen optie omdat dit niet meer wordt toegestaan door joomla 5. 

Iemand vergelijkbare problemen met virtuemart 4.2.12? Zelfs teruggaan naar virtuemart 4.2.6 wordt me onmogelijk gemaakt door de volgende error bij het deinstalleren van alle virtuemart components: Call to undefined method Joomla\Database\Mysqli\MysqliDriver::query()

Alvast hartelijk dank!
Edit Astrid: Ik heb de meldingen tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
  • fruitstock
  • fruitstock's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

Virtuemart geeft een error bij het aanpassen van de valuta/winkel

16 jul 2024 08:23
#2
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Kan alleen maar aangeven dat je bevinding klopt. Er zijn al meer vragen over op het VM forum. Als het kan zou ik heel even wachten of er een oplossing komt. Het aanpassen van corebestanden is nooit een goede oplossing namelijk.

En ter info: corebestanden moet je aanpassen via ftp of het controlepaneel van je hoster en niet via de backend van Joomla. Je geeft aan dat je met de rechten in de weer bent geweest. Hoop dat je nog weet hoe die oorspronkelijk stonden en dat je ze terug kunt zetten. Anders zou ik even helemaal opnieuw beginnen.
 
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37368

Virtuemart geeft een error bij het aanpassen van de valuta/winkel

16 jul 2024 12:43 - 16 jul 2024 13:19
#3
Beste Astrid, 

Dank voor je snelle antwoord. Goed om te horen, dan wacht ik het even af. Ik zie dat er al een 4.2.16 beschikbaar is voor mensen met een virtuemart membership. Dus hopelijk verhelpt die het probleem al. 

Gelukkig heb ik niet al te rigoureus gehandeld en de rechten kon ik zo ver ik nog wist terugzetten. En als ik straks de .16 versie installeer en de .12 de-installeer, geldt dat verwacht ik ook als "opnieuw beginnen" toch?

Daarover nog een noob-vraag, moet ik dan enkel het virtuemart component 4.2.12 de-installeren en of ook alle andere gerelateerde modules/componenten door in extensies te filteren op virtuemart en daar alles mbt virtuemart te de-installeren? Ik zie bijv het component virtuemart aio en het pakket VirtueMart Package (core en aio) staan. Ik heb zelf nog niks geïnstalleerd of gebruikt mbt virtuemart. 
Edit Astrid: Ik heb de versienummers aangepast.
  • fruitstock
  • fruitstock's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

Virtuemart geeft een error bij het aanpassen van de valuta/winkel

16 jul 2024 13:18 - 16 jul 2024 13:20
#4
Als er een update beschikbaar komt dan kan je die of gewoon updaten via extensies - updaten of de update downloaden en installeren. Je hoeft niets te verwijderen.Ik zie overigens weinig activiteit op het VM forum, dus hoop voor je dat iemand het oppakt.

geldt dat verwacht ik ook als "opnieuw beginnen" toch?

Nee. Rechten blijven over het algemeen bewaard.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37368

Virtuemart geeft een error bij het aanpassen van de valuta/winkel

16 jul 2024 17:22
#5
Oke, over dat updaten gesproken. Die is volgens het startscherm van mijn beheerderspanel beschikbaar. Maar ook via extensies> updates krijg ik het niet voor elkaar. 

Kan bestand niet uitpakken: index.php_option_com_virtuemart_view_plugin_name_istraxx_download_byhost

is de error. 
​​​Het internet zegt dat er zonder membership geen automatische updates mogelijk zijn, Alleen handmatig via downloaden en installeren. Alsnog maar even afwachten Dan? Of zie je een eenvoudige oplossing in bovenstaande error. 

Nogmaals dank!
  • fruitstock
  • fruitstock's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

Virtuemart geeft een error bij het aanpassen van de valuta/winkel

16 jul 2024 17:31
#6
Die melding herken ik. Weet zo niet waar hij vandaan komt. Zelfs bij de betaalde versie moet je downloaden en installeren. Update werkt niet lekker.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37368

Virtuemart geeft een error bij het aanpassen van de valuta/winkel

24 aug 2024 08:13 - 24 aug 2024 08:58
#7
Ik heb dus de nieuwe virtuemart versie afgewacht en na het installeren kwam ik iets verder. ik kan nu de valuta selecteren, echter kan ik deze selectie niet opslaan. required fields missing.
Zie een screenshot en een met paint aan elkaar geplakte screenshot van de rest wegens gebrek aan langerekte screenshot.
Het gaat neem ik aan om de images balk onder de currency balk. Ik krijg geen afbeelding geselecteerd. Ik heb deze aan de virtuemart map toegevoegd, zowel vendor als vendor/resized/ (een thumbnail) gewoon via mijn bestandenbeheer van jce. Maar op deze pagina kan ik deze niet selecteren of uploaden via de Upload File balk onder de images balk. Ik kan wel een bestand vanaf mijn computer selecteren (zie eu logo) maar vervolgens niet opslaan, de upload button reageert niet. Nu weet ik uberhaupt niet of dit de manier is om een afbeelding te kunnen selecteren in het bovenstaande venster. 

Alvast hartelijk dank. 
Edit Astrid: Aanhef verwijderd. Reacties dienen aan "het forum" gericht te worden en niet aan personen.
  • fruitstock
  • fruitstock's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5

Virtuemart geeft een error bij het aanpassen van de valuta/winkel

24 aug 2024 09:29 - 24 aug 2024 09:31
#8
De afbeelding die je daar moet plaatsen is je winkel logo. Dit heeft niets met valuta te maken. Maar wat gebeurt er dan als je een bestand upload via de upload knop en dan bovenin de werkbalk op opslaan klikt? Uploaden via een andere weg werkt niet omdat de verwijziing dan niet in de database komt te staan.
En de melding kan ook nog komen doordat je een van de andere velden (op de andere tabbladen) niet hebt ingevuld.
 
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37368

Virtuemart geeft een error bij het aanpassen van de valuta/winkel

25 aug 2024 06:22
#9
Dag Astrid, 

Inderdaad, bij verkoper informatie stonden wat gearceerde velden open. Hartelijk dank!
  • fruitstock
  • fruitstock's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 5
Tijd voor maken pagina: 0.822 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie