Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 5.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

e-mail naar users met naam@gmail

14 nov 2025 09:57
Gebruikers kunnen zichzelf registreren en krijgen een verificatiemail om de juistheid van hun email-adres vast te stellen. Zo ja, dan krijg ik als beheerder een seintje om het account te activeren. Van twee gebruikers krijg ik bericht dat ze niet kunnen inloggen en dat ze niet van het systeem een verificatiemail hebben gekregen. 
Op dezelfde dag kreeg ik van een andere gebruiker een activatiebericht van het systeem, zoals het hoort. Ben er in gedoken en zie dat die twee een gmail adres hebben.

Via Groepsmail een testbericht verstuurd naar 1 gebruiker met gmail en ik krijg als beheerder wel het testbericht maar de gebruiker met gmail krijgt niets. Bij het versturen van  het groepsbericht krijg ik wel een melding 

SMTP Error: The following recipients failed: kortekaas.han@gmailcom: authentication required

Ik heb verstuurd onder PHP mail en SMTP , beide systemen werken naar mijn gewone adres.
Ik ben bang dat ik de Joomla instellingen voor identificatie niet begrijp. Ik heb daar nu een SMPT naam ingevuld en opnieuw verzonden. IK krijg het testbericht als beheerder weer binnen maar op mijn gmail account niet; het systeem geeft wel aan dat er 1 bericht naar een gebruiker is verzonden. 
Is er een logging van verstuurde emails?
Ik heb Joomla 5.3.4

Inloggen of Een account aanmaken om te kunnen reageren.

• han kortekaas
  • han kortekaas's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker

14 nov 2025 10:37 - 14 nov 2025 10:59

@gmailcom:

Dat kan ook niet. Moet gmail.com zijn.
Daarnaast moet je, als je PHP mailer gebruikt, altijd een e-mailadres van je domein gebruiken bij algemene instellingen!
En gmail heeft er nog wel eens een handje van om mail als spam te zien, dus vraag degenen die de mail niet gehad hebben of ze ook in hun spam map gekeken hebben.
Wij hebben dat op dit forum als volgt opgelost:

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Laatst bewerkt 14 nov 2025 10:59 door Astrid.

• Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

14 nov 2025 11:44
tikfoutje hersteld (sorry) en nu aan 4 gebruikeraccounts waarvan 2 van mij een mail gestuurd. Via PHP mailer
De bevestiging naar mij als beheerder komt binnen ; op mijn twee accounts met gmail.com krijg ik de berichten niet binnen, ook niet in de spamfolder.

Bij de registratie van nieuwe gebruikers zal ik zeker de spam tekst opnemen!

Blijft dus een raadsel want het systeem geeft geen fout. Zal ik Vimexx de  vraag voorleggen?

• han kortekaas
  • han kortekaas's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
Tijd voor maken pagina: 0.844 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie