Doorzoek het forum

Trefwoord

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

× Vermeld in iedere vraag duidelijk:
1 De versie van Joomla! 1.5 die je gebruikt
2 De volledige url van je website indien mogelijk.
3 De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Ik ben echt helemaal vastgelopen..

27 jan 2012 18:21 27 jan 2012 18:23 door KVD.
Heeft onderwerp gestart
Ik ben echt helemaal vastgelopen.. #16

Het zal inderdaad in het nederlands rechten heten. Als je daarop klikt dan krijg je te zien wie er in je database mag. Daar zul je op z'n minst jezelf zien staan. Op dat scherm kun je de laatste knop bij een gebruiker klikken om zijn rechten te zien.

Dit zijn rechten van de gebruiker in de database, heeft dus niets te maken met de rechten op het filesysteem (bestandsbeheer en filezilla).

Maar het is gebruikelijk dat die gebruiker ook wordt opgegeven voor joomla. Tenzij je dat dus niet wilt, in verband met het wachtwoord dat leesbaar wordt opgeslagen in configuration.php.
Dan zou ik aanraden een andere gebruiker toe te voegen.

De more knop is waarschijnlijk afhankelijk van je schermgrootte. Als je je browser scherm kleiner maakt kan er niet zoveel op en zal de more knop tevoorschijn komen.

Als je in je browser eventsdrp.nl toetst dan kijkt de webserver in de map www. Hier gaat hij op zoek naar een aantal bestanden afhankelijk van de instellingen. Kennelijk is dat index.html bij jou. Door er /index.php achter te zetten geef je aan dat je index.php wilt hebben, dit zal de installatie van joomla starten. Tenzij je de joomla bestanden in een map onder www hebt gezet. Dan moet je die er nog voor zetten. Dan wordt het /mijnmapnaam/index.php.

Dit is geen index.html, dit is al index.php zonder dat ik iets veranderd hebt, dus dit kan niet! Denk ik?
KVD
Joomla!NL ontdekker
Joomla!NL ontdekker
Lees meer
27 jan 2012 18:22
Heeft onderwerp gestart
Ik ben echt helemaal vastgelopen.. #17

Dit gaat zo niet lukken. Als je wilt mag je me even je inloggegevens van je ftp en die van je controlepaneel van starthosting per pm sturen. Dan kijk ik even of ik een startpunt voor je kan maken. Als je van starthosting databasegegevens hebt gekregen dan die graag ook.

Verstuurd als het goed is!
KVD
Joomla!NL ontdekker
Joomla!NL ontdekker
Lees meer
27 jan 2012 18:43 27 jan 2012 18:45 door Astrid.
Ik ben echt helemaal vastgelopen.. #18
Heb je tweede pm ook ontvangen, maar ga daar nog even niets mee doen.
Wat was het probleem:
Zoals ik hierboven al aangaf zat ten eerste je sitebuilder site in de weg, maar daarnaast had je in de hoofdmap en niet in de map www een map joomla aangemaakt en daar had je je joomlasite ingezet. Dan kan je doen wat je wilt, maar dan kom je er nooit.

Wat heb ik gedaan:
Ik heb alles van sitebuilder verwijderd (heb het nog bij mij op mijn computer staan voor het geval ik per ongeluk teveel verwijderd heb, maar denk het niet) en je joomla direct in de map www gezet. Als je nu je url intypt in je browser kom je in je joomla installatiescherm. Ik heb wel het vermoeden dat je een Engelse versie hebt gedownload. Om het makkelijker te maken zou ik even een Nederlandse versie downloaden van forum.joomlanl.nl/joomladownloads.html.

Kijk dan even hoe ver je komt en als je dan nog een probleem met je database hebt dan tackelen we dat dan wel even. Ik denk echt dat je van starthosting namelijk ook gewoon database gegevens hebt gekregen.

Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Astrid
Moderator + Technisch team
Lees meer
27 jan 2012 18:53 27 jan 2012 18:55 door KVD.
Heeft onderwerp gestart
Ik ben echt helemaal vastgelopen.. #19

Heb je tweede pm ook ontvangen, maar ga daar nog even niets mee doen.
Wat was het probleem:
Zoals ik hierboven al aangaf zat ten eerste je sitebuilder site in de weg, maar daarnaast had je in de hoofdmap en niet in de map www een map joomla aangemaakt en daar had je je joomlasite ingezet. Dan kan je doen wat je wilt, maar dan kom je er nooit.

Wat heb ik gedaan:
Ik heb alles van sitebuilder verwijderd (heb het nog bij mij op mijn computer staan voor het geval ik per ongeluk teveel verwijderd heb, maar denk het niet) en je joomla direct in de map www gezet. Als je nu je url intypt in je browser kom je in je joomla installatiescherm. Ik heb wel het vermoeden dat je een Engelse versie hebt gedownload. Om het makkelijker te maken zou ik even een Nederlandse versie downloaden van forum.joomlanl.nl/joomladownloads.html.

Kijk dan even hoe ver je komt en als je dan nog een probleem met je database hebt dan tackelen we dat dan wel even. Ik denk echt dat je van starthosting namelijk ook gewoon database gegevens hebt gekregen.

Heeeeeeeeel erg bedankt, als het lukt! Maar sowieso bedankt! Wat moet ik precies met het Nederlandse bestand doen? (je link doet het niet). Maar ik zal m van deze site afhalen, moet ik trouwens niet 2.5 hebben (in het Nederlands?). Maar zodra ik het dan binnen heb, waar moet ik deze bestandjes van Joomla neerzetten?

Kun jij me vertellen welk bestandje ik precies moet hebben van deze site? Want er staan zoveel Joomla's, en dan staat er bij 2.5 weer 4 verschillende soorten?
KVD
Joomla!NL ontdekker
Joomla!NL ontdekker
Lees meer
27 jan 2012 18:57
Ik ben echt helemaal vastgelopen.. #20
Je had 2.5, dus dan zou ik ook even de Nederlandse 2.5 eroverheen zetten. En die moet je dus in de map www zetten, maar als het goed is gaat dat nu lukken.

Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725

Astrid
Lees meer
27 jan 2012 18:59 27 jan 2012 19:01 door KVD.
Heeft onderwerp gestart
Ik ben echt helemaal vastgelopen.. #21

Je had 2.5, dus dan zou ik ook even de Nederlandse 2.5 eroverheen zetten. En die moet je dus in de map www zetten, maar als het goed is gaat dat nu lukken.

Waar haal ik de Nederlandse 2.5 vandaan (er staan 4 verschillende soorten 2.5 op deze site)? En hoe moet ik dat er dan overheen zetten?

EDIT: Als ik nu naar de Site ga, kan ik gewoon Nederlandse installatie aanklikken? Of is dit niet voldoende?
KVD
Joomla!NL ontdekker
Joomla!NL ontdekker
Lees meer
27 jan 2012 19:13
Ik ben echt helemaal vastgelopen.. #22
Normaal gesproken staat ie bij een nederlands pakket standaard op Nederlands. Dus lijkt me handiger om meteen goed te beginnen. Je kunt hem hier downloaden.

Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725

Astrid
Lees meer
27 jan 2012 19:14
Heeft onderwerp gestart
Ik ben echt helemaal vastgelopen.. #23

Normaal gesproken staat ie bij een nederlands pakket standaard op Nederlands. Dus lijkt me handiger om meteen goed te beginnen. Je kunt hem hier downloaden.

Hij stond ook op Nederlands? Ik had een hele lijst, en hij stond zelf al op Nederlands zegmaar. Oke, bedankt :). En wat moet ik met die bestandjes precies doen als ik de ZIP heb uitgepakt? Waar moet ik die bestandjes precies naar kopieren?
KVD
Joomla!NL ontdekker
Joomla!NL ontdekker
Lees meer
27 jan 2012 19:18
Ik ben echt helemaal vastgelopen.. #24

En die moet je dus in de map www zetten

ik wil je best helpen, maar graag zelf ook even goed lezen.

Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725

Astrid
Lees meer
27 jan 2012 19:46
Heeft onderwerp gestart
Ik ben echt helemaal vastgelopen.. #25

En die moet je dus in de map www zetten

ik wil je best helpen, maar graag zelf ook even goed lezen.

Talen zijn gelukt! Nu ben ik beland in de installatie.
Stap 4, Database.

Hier wordt gevraagd om een type database, Host, gebruikersnaam, wachtwoord en naam database. Waar kan ik dit allemaal vinden?
KVD
Joomla!NL ontdekker
Joomla!NL ontdekker
Lees meer
27 jan 2012 19:54
Ik ben echt helemaal vastgelopen.. #26
Misschien even hier kijken.
En je hebt volgens mij zelf al je wachtwoord voor je database veranderd, want volgens deze instructies kan je daar hetzelfde voor gebruiken als voor je ftp en dat gaat dus niet meer.

Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725

Astrid
Lees meer
27 jan 2012 19:56
Heeft onderwerp gestart
Ik ben echt helemaal vastgelopen.. #27

Misschien even hier kijken.
En je hebt volgens mij zelf al je wachtwoord voor je database veranderd, want volgens deze instructies kan je daar hetzelfde voor gebruiken als voor je ftp en dat gaat dus niet meer.

Is gelukt! :) Nu het FTP stuk... dit hoeft zo te zien niet en wordt afgeraden? Is het voor mij slimmer om dit wel te doen of niet? Zo ja, welke gegevens moet ik hier invullen? Want eventsdr als gebruikrsnaam en het FTP wachtwoord pakt ie niet..
KVD
Joomla!NL ontdekker
Joomla!NL ontdekker
Lees meer
27 jan 2012 19:58
Ik ben echt helemaal vastgelopen.. #28
Kan je wel even overslaan. Ik weet zo niet of het al dan niet moet, maar kan later ook nog.

Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725

Astrid
Lees meer
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.128 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie

Joomla!NL op Twitter

Op dinsdag 27 september 2022 is Joomla! 4.2.3 vrijgegeven. Het betreft een versie die nieuwe verbeteringen bevat en… https://t.co/T7oGdV8LSs

Joomla! 4.2.1 is vrijgegeven. Deze versie pakt een beveiligingsprobleem aan, repareert verschillende bugs en bevat… https://t.co/JHmNyhWEGq

De naam Joomla!® en logo worden gebruikt onder een beperkte licentie met toestemming van Open Source Matters.
Joomlanl.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project.

© 2022 - Joomla!NL | Gehost door Wned