Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Kom niet meer in back-end na update

01 feb 2013 09:51 - 01 feb 2013 09:54
Hoi hoi,

Heb het probleem dat ik niet meer de back end in kom op: www.stukadoren.com/administrator/index.php
Na inloggen krijg ik geen fout melding (wel als ik foute inlog doe!) maar ik blijf gewoon op de pagina!

Wel wat achtergrond info over deze website: Eigelijk al vanaf begin wat probelemen gehad, Heb hem origineel gebouwd in Joomla 1.5 in test omgeveing en alles werkte prima. Bij uploaden naar de server (leaseweb.nl) kreeg ik al php problemen (iets met de php safe mode) na veel geklooi eindelijk de website de lucht in gekregen maar daarna kon ik geen updates doen. Zoals met veel dingen in het leven ben je ergens heel intensief mee bezig en daarnaa vervaagd het weer...zo ook met de site voor een vriend van me. Toen het eenmaal draaide (zo'n 1.5 jaar geleden) heb ik er eigenlijk niets meer aangedaan.
Een week of 2 geleden vroeg die vriend me om een facebook link toe te voegen en toen ik eindelijk de site weer opende moest ik eerst gaan updaten.

Dit ga redelijk wat probelemen omdat ik telkens (bij willekeuige installatie van modules/plugins/componeten!) de foutmelding kreeg/krijg: "JFolder: :files: Path is not a folder. Path:...." en "JInstaller: :Install: Cannot find Joomla XML setup file"
Na veel gezoek en geklooi toch uiteindelijk gelukt om handmatig joomla de updaten eerst naar 1.6.8 en daarna na 2.5... en nu werkt alles wel aan de frontend, maar kom ik de back end niet meer in.

wie o wie kan me helpen?! Zowel met weer inloggen als van die foutmeldingen af te komen en zorgen dat alles (eindelijk) lekker draait!
Alvast super bedankt!
  • jappie
  • jappie's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

01 feb 2013 11:26 - 01 feb 2013 11:27
Hallo jappie,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Graag 1 vraag per topic. Laten we eerst proberen om je inlogprobleem op te lossen. Voor de rest kan je dan daarna een nieuwe vraag aanmaken.
Probeer het eerst eens met de mogelijkheid die hier staat.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team

01 feb 2013 19:06
Hoi Astrid,

Ik voel me nu al thuis.....:-) Ik zal voor onderwerp 2 een nieuwe vraag aanmaken zoar ik weer in de site kan!

Heb de "hier" mogelijkhei geprobeerd, zowel met de config.php als met ene nieuwe user in SQL aanmaken maar krijg het zelfde probleem...geen foutmelding maar de login pagina die zich gewoon herlaad en dan kom ik weer bij www.stukadoren.com/administrator/index.php uit. Als ik een verkeerd wachtwoord of andere usermame invul dan krijg ik wel de melding dat dit fout is...
ps...wel weer config file terugveranderd en admin2 via sql verwijdered ivm veiligheid

Wellicht nog een andere oplossing?
Thanx!
  • jappie
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

01 feb 2013 19:38
Probeer eens of het helpt als je een compleet installatiepakket (zonder de map installation) over zet met ftp.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

02 feb 2013 10:11
hoe bedoel je dit precies? Is er een handleiding voor? En behoud ik wel all info in de website? Ik heb wel een backup met akeeba, maar dan zou ik natuurlijk een exacte kopie terugplaatsen en het zelfde probleem hebben, toch?

Ik krijgoverigens zojuist bricht van de Leaseweb dat ze volgende week (eindelijk!) een upgrade gaan doen van PHP version 5.2.6 to PHP version 5.3.10. Kan de verouderede versie van php onderdeel zijn van het probleem?

Alvast bedankt!
  • jappie
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

02 feb 2013 10:48

Kan de verouderede versie van php onderdeel zijn van het probleem?

In principe niet, omdat Joomla 2.5.8 goed draait vanaf PHP 5.2.4. En dan zou je site ook meldingen moeten geven.
Je behoudt al je info, alleen de corebestanden worden overschreven. Download hier een compleet installatiepakket, pak het lokaal uit, verwijder de map installation en zet dan alles over met ftp naar je server.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

02 feb 2013 11:44
vraagje: hoe zit het met m'n custom templates?
  • jappie
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

02 feb 2013 11:59
Zie dat je idd een core template aangepast hebt zonder hem te hernoemen. Vermoed dat het ook wel werkt als je de map templates niet overschrijft. Anders je template even naar je computer halen en na het updaten weer terugzetten.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

02 feb 2013 12:06
Ok zojuist geprobeerd maar dit werkt niet! Kom nog steeds niet in de back-end maar (helaas) is de template op de homepage wel aangepast en die kan ik niet terug zetten omdat ik nog steeds niet kan inloggen....
  • jappie
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

02 feb 2013 12:25

Ik heb wel een backup met akeeba, maar dan zou ik natuurlijk een exacte kopie terugplaatsen en het zelfde probleem hebben, toch?

Ligt eraan van wanneer je backup is. Ik heb toch het vermoeden dat je iets hebt veranderd aan je site dat dit probleem veroorzaakt.

Je zou hier nog even kunnen kijken naar een screenshotje van de authenticatieplugin instellingen. Vermoed niet dat het dit is, maar je weet maar nooit.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto

04 feb 2013 09:11
KOm niet echt wijs uit de instellingen, wellicht kan jij zien of er iets fout staat?

Ik heb een screenshot in de bijlage gedaan. (Waarschijnlijk moet je in het pdf flink inzoomen om het te kunnen lezen maar dt gaat wel.)

Thanx
  • jappie
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

04 feb 2013 18:02
Je hebt meerdere pagina's in die tabel, dus je moet zelf even zoeken naar de plugins van mijn voorbeeld. In jouw bijlage staan deze plugins niet.
Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.754 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie