Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

JCE Installatie in Joomla 2.5.8

JCE Installatie in Joomla 2.5.8

23 jan 2013 18:39
#1
Problemen bij de installatie van de JCE editor in Joomla 2.5.8 via exensiebeheer.

Ook de handmatige installatie geprobeerd, maar ook dat lukte niet. Uit andere ingestuurde berichten over JCE, trek ik de conclusie dat de JCE installatie voor Joomla! 2.5.8 in het algemeen niet zo wil lukken. Daarom wil ik voorlopig maar gebruik maken van Tiny MCE, maar deze editor is na de mislukte installaties van JCE niet meer te activeren. (alle geinstalleerde JCE bestanden en mappen zijn verwijderd)

Als ik via Gebruikersbeheer de instelling van de Super User wijzigt en kies voor de Tiny MCE dan verschijnt geen enkele editor meer en de tekst van de te bewerken artikel is ook verdwenen. Als ik kies voor "geen tekstverwerker" heb ik in ieder geval de tekst en kan ik handmatig de HTML tags toevoegen.
Onder pluginbeheer is Tiny MCE geactiveerd, maar bij Extensiebeheer (beheren) krijg ik de status niet op "ingeschakeld", de foutboodschap luidt "bewerken status is niet toegestaan"

Iemand enig idee hoe ik de Tiny MCE editor kan terughalen?. (of een ander alternatief...?)
Discussie gesloten.
  • Raymond
  • Raymond's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 23

JCE Installatie in Joomla 2.5.8

23 jan 2013 18:56
#2
JCE is voor mij de beste editor die er is.
Zeker als je het vergelijkt met TinyMCE.

Ik zou graag willen weten wat er misgaat als je JCE installeert.
Krijg je foutmeldingen en zo ja welke?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11171

JCE Installatie in Joomla 2.5.8

23 jan 2013 19:02
#3
Zover ik weet borduurt JCE verder op Tinymce dus met het verwijdere van JCE ben je vermoedelijk ook Tinymce kwijt geraakt.
Je zou hier: www.tinymce.com/download/download.php kunnen kijken of dat tot een oplossing leidt. Overigens ik heb ook geen probleem met JCE in 2.5.8 Ik meen me te herinneren dat ik 2 x moest installeren om de component actief te krijgen maar zeker weet ik dat niet meer.

Jan
Discussie gesloten.
  • jan
  • jan's berichtenfoto
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 566

JCE Installatie in Joomla 2.5.8

23 jan 2013 19:46
#4
Bedankt voor jullie reacties Woody en Jan.
Het is niet de 1e keer dat ik JCE installeer en zeker ook niet de laatste keer, ondanks de installatie problemen nu. Maar vanwege tijdsdruk kan ik niet blijven proberen op dit moment..

Als ik JCE installeer via Extensiebeheer "upload pakket" dan krijg ik de foutmelding "Doelmap niet gevonden", als ik het handmatig probeer dan kunnen meerdere files niet gekopieerd worden naar de hiervoor omschreven mappen. Omdat dit vaak een "rechtenkwestie" is heb ik zoveel mogelijk alle mappen (tijdelijk) "open" gezet en nog eens geprobeerd, helaas zonder succes.

Ik heb bij het verwijderen van de JCE bestanden ook de Tiny MCE mappen gezien maar dat waren allemaal sub-mappen van JCE. Dus ik mag hopen dat Tiny MCE nog altijd ongeschonden is. Ik krijg de editor echter niet meer geactiveerd. Als ik Tiny MCE aan het lopen krijg ben ik in ieder geval voorlopig gered. Anders moet ik alles handmatig gaan verwerken en dat schiet niet erg op..
Discussie gesloten.
  • Raymond
  • Raymond's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 23

JCE Installatie in Joomla 2.5.8

23 jan 2013 19:51
#5
Betreft dit een nieuwe site op een nieuw account bij je provider=
Ik vermoed namelijk dat je niet alleen met JCE problemen hebt, maar met het installeren van elke andere extensie.
Heb je dat al geprobeerd? Vaak is JCE namelijk één van de eerste extensies die geïnstalleerd wordt

En kijk ook even bij Systeeminformatie of de maprechten groen of rood worden aangegeven.
Alles rood betekend namelijk dat de provider nog niet alles goed heeft staan voor een Joomla!site. Bijvoorbeeld suPHP.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11171

JCE Installatie in Joomla 2.5.8

23 jan 2013 20:35
#6
Het betreft inderdaad een nieuwe site op een vers geladen Joomla! 2.5.8.
De 1e installatie is een template geweest, zonder problemen gegaan. De 2e installatie was inderdaad de JCE Editor..

Bij Systeeminformatie staat alles groen, behalve 2 mappen van de geïnstalleerde template (een imageshow en een alternatieve admin controlepaneel) Ook de mod_suphp is geïnstalleerd.

Maar je kan best gelijk hebben als de oorzaak niet alleen aan de installatiefiles van JCE in combinatie met de nieuwe versie van Joomla! ligt, want ik heb na iedere installatiepoging ook bij diverse mappen en bestanden een "Reset Owner" moeten doen (Apache probleem??). Zal een bericht naar mijn provider sturen, of heb je nog een idee?
Discussie gesloten.
  • Raymond
  • Raymond's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 23

JCE Installatie in Joomla 2.5.8

23 jan 2013 21:10
#7
Stuur inderdaad even een bericht aan je provider om je rechten even te laten controleren.
Ik weet vrijwel zeker dat ze iets vergeten zijn goed in te stellen, waardoor je nu niet verder komt.
Nadat zij het hebben aangepast, denk ik dat alles prima zal werken.

Laat je nog even weten hoe het is afgelopen als je van je provider iets hebt vernomen?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11171

JCE Installatie in Joomla 2.5.8

23 jan 2013 21:20
#8
Je zou ook je Database kunnen checken op (achtergebleven) instellingen mbt tot JCE o.a bij extensions en profiles.

Jan
Discussie gesloten.
  • jan
  • jan's berichtenfoto
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 566

JCE Installatie in Joomla 2.5.8

23 jan 2013 21:29
#9
Kijken kan altijd, maar als je rechten op de site niet juist zijn los je het probleem van installeren van extensies zonder fouten niet op.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11171

JCE Installatie in Joomla 2.5.8

23 jan 2013 21:42
#10
In de database verder niks gevonden. Zal hierop terugkomen als ik iets heb vernomen van mijn provider.
Bedankt voor het meedenken..
Discussie gesloten.
  • Raymond
  • Raymond's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 23

JCE Installatie in Joomla 2.5.8

24 jan 2013 17:13
#11
Ik heb antwoord ontvangen van mijn host. De suPHP is nog niet geactiveerd voor mijn domeinnaam en dat heeft een reden.

De installatie problemen ("reset owner" markeringen bij bestanden en mappen) zijn vaak op te lossen door middel van het activeren van suPHP voor een domeinnaam. SuPHP zorgt ervoor dat alle rechten onder de gebruikersnaam worden toegewezen en de bestanden en mappen dus niet meer op CHOWN apache of CHMOD 777 gezet hoeven te worden.

Het activeren van suPHP heeft echter wel wat nadelige gevolgen, namelijk:
Bij het gebruik van Installatron, kan het voorkomen dat updates en bepaalde scripts middels Installatron niet meer zullen werken, deze kunnen dan alleen nog handmatig worden uitgevoerd.
Ook mogen bestanden niet hoger staan dan CHMOD 644 en mappen niet hoger dan 755, indien bestanden of mappen hoger worden gezet dan deze toegestane waarden, dan verschijnen er foutmeldingen op de website waardoor pagina's niet meer zullen werken.

SuPHP wordt alleen geïnstalleerd na toestemming van mij en dat stelt mij nu voor een moeilijke keuze.
Voordat ik mijn host informeer wat ik nu wil, graag enig advies van jullie hoe om te gaan met deze kwestie.
Discussie gesloten.
  • Raymond
  • Raymond's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 23

JCE Installatie in Joomla 2.5.8

24 jan 2013 17:23
#12
Ik zou daar direct toestemming voor geven. Installatron levert meer problemen op dan dat het gemak oplevert en verder levert SuPHP veel meer voor- dan nadelen op. Je bent ineens van alle ellende met rechten en eigenaars af.
Vindt de redenatie van je hoster overigens wel wat krom. Volgens mij draait Installatron ook perfect met Suphp, maar aangezien ik echt een hekel aan dat programma heb, durf ik het niet met zekerheid te zeggen.

Ook mogen bestanden niet hoger staan dan CHMOD 644 en mappen niet hoger dan 755, indien bestanden of mappen hoger worden gezet dan deze toegestane waarden, dan verschijnen er foutmeldingen op de website waardoor pagina's niet meer zullen werken.

Hoger is niet veilig, dus alleen maar goed dat je dan een melding krijgt toch?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37121
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.569 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie