Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Slideshow in header
Slideshow in header
12 feb 2013 20:28
Ik ben momenteel aan het testen op een localhost met een nieuwe website op joomla 2.5. Ik ben op zoek naar een goede slideshow waarmee ik logo's kan laten sliden in mijn header. (module headerinfo).
Heeft iemand goede suggesties? de flickr slideshow heb ik geprobeerd maar krijg ik niet aan de gang, vermoedelijk doordat deze niet bestemd is voor joomla 2.5.
Ik heb al gezocht op het forum, maar ik kan er niets over vinden. Wellicht zoek ik op de verkeerde manier mijn excuses daarvoor in dat geval.
Groeten Klaas-Jan
Heeft iemand goede suggesties? de flickr slideshow heb ik geprobeerd maar krijg ik niet aan de gang, vermoedelijk doordat deze niet bestemd is voor joomla 2.5.
Ik heb al gezocht op het forum, maar ik kan er niets over vinden. Wellicht zoek ik op de verkeerde manier mijn excuses daarvoor in dat geval.
Groeten Klaas-Jan
- Klaasjanvd
- Heeft onderwerp gestart
- Nieuw op Joomla!NL
Slideshow in header
12 feb 2013 20:31
Hallo,
Kijk hier eens.
Let op de versie en lees de documentatie / reviews.
Type: Non-Commercial deze zijn gratis.
Kijk hier eens.
Let op de versie en lees de documentatie / reviews.
Type: Non-Commercial deze zijn gratis.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
Slideshow in header
12 feb 2013 21:22
Voor de header zijn er verschillende goede te vinden als je kijkt op de link die Jelle heeft doorgegeven.
Zelf heb ik daar uiteraard ook gezocht en vond onlangs een hele mooie die ook nog responsive werkt.
Dus als je site in een kleinere browser wordt getoond verkleind de slideshow mee.
Het is: Slideshow CK of via de JED op deze link .
Zelf heb ik daar uiteraard ook gezocht en vond onlangs een hele mooie die ook nog responsive werkt.
Dus als je site in een kleinere browser wordt getoond verkleind de slideshow mee.
Het is: Slideshow CK of via de JED op deze link .
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Slideshow in header
12 feb 2013 21:55
Bedankt voor de suggestie
De slider toont de ingestelde afbeeldingen niet in de 'headerinfo' van mijn bizglobal template. op een andere plaats doet het het wel.
Iemand een idee wat er veranderd moet worden?
De slider toont de ingestelde afbeeldingen niet in de 'headerinfo' van mijn bizglobal template. op een andere plaats doet het het wel.
Iemand een idee wat er veranderd moet worden?
- Klaasjanvd
- Nieuw op Joomla!NL
Slideshow in header
12 feb 2013 22:00
Beschikt je template op die plaats wel over een module-positie waarop deze slideshow kan worden getoond?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Slideshow in header
12 feb 2013 22:02
Ja deze module heet Headerinfo. De enige template die dit heeft binnen mijn joomla is de bizglobal template, en die gebruik ik. Er staat wel een vierkant vak dat lichter is dan de kleur van de header op de plaats.
- Klaasjanvd
- Nieuw op Joomla!NL
Slideshow in header
12 feb 2013 22:14
Ik vraag mij af od dat wel een modulepositie is waar je een dergelijke slideshow in kunt zetten.
Het lijkt erop dat deze positie alleen tekst georiënteerd is.
Kun je op die plaats bijvoorbeeld wel een Aangepaste HTML-module plaatsen met daarin een afbeelding?
Het lijkt erop dat deze positie alleen tekst georiënteerd is.
Kun je op die plaats bijvoorbeeld wel een Aangepaste HTML-module plaatsen met daarin een afbeelding?
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Slideshow in header
12 feb 2013 22:16
Ik weet helaas niet hoe ik dat doen moet. Wat je zegt klinkt me wel waarschijnlijk in de oren aangezien de slider het wel op andere plaatsen doet. Kun je me uitleggen hoe ik een HTML module moet maken?
- Klaasjanvd
- Nieuw op Joomla!NL
Slideshow in header
12 feb 2013 22:49Ga naar Modulebeheer klik rechtsboven op "Nieuw" kies "Aangepaste HTML" zet in die module een image en zet hem in de header positie.Klaasjanvd schreef : Ik weet helaas niet hoe ik dat doen moet. Wat je zegt klinkt me wel waarschijnlijk in de oren aangezien de slider het wel op andere plaatsen doet. Kun je me uitleggen hoe ik een HTML module moet maken?
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
Slideshow in header
13 feb 2013 09:21
Ja de afbeelding in de aangepaste HTML wordt wel weergegeven. Althans een gedeelte ervan omdat de afbeelding groter is dan het vak. Je zou dus zeggen dat een slider ook weergegeven zou moeten worden?
- Klaasjanvd
- Nieuw op Joomla!NL
Slideshow in header
13 feb 2013 10:36
Het lijkt erop dat in je template de index.php of css-bestanden moeten worden aangepast, zodat er meer ruimte beschikbaar komt op die modulepositie.
Als die Aangepaste HTML-module het doet, dan moet die slider het ook doen.
Alleen zul je in je template daar dus voor die positie meer ruimte voor moeten instellen.
Als die Aangepaste HTML-module het doet, dan moet die slider het ook doen.
Alleen zul je in je template daar dus voor die positie meer ruimte voor moeten instellen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
Slideshow in header
14 feb 2013 13:11
Hallo,
Ik heb in de template.css de background van de header gewist. De slideshow wordt nu wel weergegeven.
Allemaal bedankt voor de hulp!
Ik heb in de template.css de background van de header gewist. De slideshow wordt nu wel weergegeven.
Allemaal bedankt voor de hulp!
- Klaasjanvd
- Nieuw op Joomla!NL
Tijd voor maken pagina: 0.791 seconden