Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Templatevraagje: gegevens andere manier weergeven
10 okt 2012 12:47
Hoi,
Ik wil graag nog één vraagje plaatsen over mijn template, want ik ben gisteren zo goed geholpen door Astrid
Op het template dat ik nu heb gekozen worden de gegevens auteur en publicatiedatum pas getoond als de bezoeker klikt op + gegevens (zie www.leesfanaten.nl/index.php?option=com_...log&id=36&Itemid=126 --> tja de zoekmachinevriendelijke URL's werken ook nog niet, maar dat terzijde)
Graag zou ik willen dat de auteur en publicatiedatum meteen, klein zichtbaar zijn. Kan ik dit aanpassen in de CSS en zo ja hoe?
gr Kristie
Ik wil graag nog één vraagje plaatsen over mijn template, want ik ben gisteren zo goed geholpen door Astrid
Op het template dat ik nu heb gekozen worden de gegevens auteur en publicatiedatum pas getoond als de bezoeker klikt op + gegevens (zie www.leesfanaten.nl/index.php?option=com_...log&id=36&Itemid=126 --> tja de zoekmachinevriendelijke URL's werken ook nog niet, maar dat terzijde)
Graag zou ik willen dat de auteur en publicatiedatum meteen, klein zichtbaar zijn. Kan ik dit aanpassen in de CSS en zo ja hoe?
gr Kristie
- krisjuh22
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
10 okt 2012 13:27 - 10 okt 2012 13:29
Nee, dit kun je niet aanpassen met CSS, want effect wordt gegenereerd door een stukje javascript dat werkt op de class 'article-detailer'.
Waarschijnlijk bevat je template een zgn override voor de artikel layout.
Deze kun je vinden in:
jouw template > html > com_content > article.
Open het php bestand wat daar te vinden is en zoek de css class "article-detailer". Wijzig de class zodat het stukje javascript geen effetc meer heeft.
Met Firebug voor Firefox kun je daarna kijken welke aanpassingen je in het CSS bestand moet doen om de opmaak aan te passen, want die verandert waarschijnlijk omdat je de class 'article-detailer' hebt aangepast.
Waarschijnlijk bevat je template een zgn override voor de artikel layout.
Deze kun je vinden in:
jouw template > html > com_content > article.
Open het php bestand wat daar te vinden is en zoek de css class "article-detailer". Wijzig de class zodat het stukje javascript geen effetc meer heeft.
Met Firebug voor Firefox kun je daarna kijken welke aanpassingen je in het CSS bestand moet doen om de opmaak aan te passen, want die verandert waarschijnlijk omdat je de class 'article-detailer' hebt aangepast.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
- AladinSane
- Bekend met Joomla!NL
12 okt 2012 19:54 - 12 okt 2012 20:02
Bedankt voor je reactie AladinSane.
Ik begrijp het echter denk ik niet helemaal goed.
Als ik in het default.php bestand iets wijzig, dan verdwijnt inderdaad de link en zie ik alleen nog het woordje gegevens staan, daar kun je dan dus niet meer op klikken en de datum en auteur verschijnen dan ook niet meer. Maar dat is niet wat ik wil.. Ik wil graag dat de datum en auteur op de website verschijnen, zonder dat de bezoeker op die + gegevens knop hoeft te klikken.
Als ik het goed begrijp is dit het stukje script dat daarvoor verantwoordelijk is, maar wat zou ik eruit moeten verwijderen dan?
groetjes Kristie
Edit Peter: Ik heb de code tussen codetags geplaatst (was nu als quote geplaatst), volgende keer graag zelf doen.
Ik begrijp het echter denk ik niet helemaal goed.
Als ik in het default.php bestand iets wijzig, dan verdwijnt inderdaad de link en zie ik alleen nog het woordje gegevens staan, daar kun je dan dus niet meer op klikken en de datum en auteur verschijnen dan ook niet meer. Maar dat is niet wat ik wil.. Ik wil graag dat de datum en auteur op de website verschijnen, zonder dat de bezoeker op die + gegevens knop hoeft te klikken.
Als ik het goed begrijp is dit het stukje script dat daarvoor verantwoordelijk is, maar wat zou ik eruit moeten verwijderen dan?
Code:
<?php if ($useDefList) : ?>
<a class="article-detailer"><?php echo JText::_('COM_CONTENT_ARTICLE_INFO'); ?></a>
<dl class="article-info">
<dt class="article-info-term"><?php echo JText::_('COM_CONTENT_ARTICLE_INFO'); ?></dt>
<?php endif; ?>
<?php if ($params->get('show_parent_category') && $this->item->parent_slug != '1:root') : ?>
<dd class="parent-category-name">
<?php $title = $this->escape($this->item->parent_title);
$url = '<a href="'.JRoute::_(ContentHelperRoute::getCategoryRoute($this->item->parent_slug)).'">'.$title.'</a>';?>
<?php if ($params->get('link_parent_category') and $this->item->parent_slug) : ?>
<?php echo JText::sprintf('COM_CONTENT_PARENT', $url); ?>
<?php else : ?>
<?php echo JText::sprintf('COM_CONTENT_PARENT', $title); ?>
<?php endif; ?>
</dd>
<?php endif; ?>
<?php if ($params->get('show_category')) : ?>
<dd class="category-name">
<?php $title = $this->escape($this->item->category_title);
$url = '<a href="'.JRoute::_(ContentHelperRoute::getCategoryRoute($this->item->catslug)).'">'.$title.'</a>';?>
<?php if ($params->get('link_category') and $this->item->catslug) : ?>
<?php echo JText::sprintf('COM_CONTENT_CATEGORY', $url); ?>
<?php else : ?>
<?php echo JText::sprintf('COM_CONTENT_CATEGORY', $title); ?>
<?php endif; ?>
</dd>
<?php endif; ?>
<?php if ($params->get('show_create_date')) : ?>
<dd class="create">
<?php echo JText::sprintf('COM_CONTENT_CREATED_DATE_ON', JHtml::_('date', $this->item->created, JText::_('DATE_FORMAT_LC2'))); ?>
</dd>
<?php endif; ?>
<?php if ($params->get('show_modify_date')) : ?>
<dd class="modified">
<?php echo JText::sprintf('COM_CONTENT_LAST_UPDATED', JHtml::_('date', $this->item->modified, JText::_('DATE_FORMAT_LC2'))); ?>
</dd>
<?php endif; ?>
<?php if ($params->get('show_publish_date')) : ?>
<dd class="published">
<?php echo JText::sprintf('COM_CONTENT_PUBLISHED_DATE_ON', JHtml::_('date', $this->item->publish_up, JText::_('DATE_FORMAT_LC2'))); ?>
</dd>
<?php endif; ?>
<?php if ($params->get('show_author') && !empty($this->item->author )) : ?>
<dd class="createdby">
<?php $author = $this->item->created_by_alias ? $this->item->created_by_alias : $this->item->author; ?>
<?php if (!empty($this->item->contactid) && $params->get('link_author') == true): ?>
<?php
$needle = 'index.php?option=com_contact&view=contact&id=' . $this->item->contactid;
$item = JSite::getMenu()->getItems('link', $needle, true);
$cntlink = !empty($item) ? $needle . '&Itemid=' . $item->id : $needle;
?>
<?php echo JText::sprintf('COM_CONTENT_WRITTEN_BY', JHtml::_('link', JRoute::_($cntlink), $author)); ?>
<?php else: ?>
<?php echo JText::sprintf('COM_CONTENT_WRITTEN_BY', $author); ?>
<?php endif; ?>
</dd>
<?php endif; ?>
<?php if ($params->get('show_hits')) : ?>
<dd class="hits">
<?php echo JText::sprintf('COM_CONTENT_ARTICLE_HITS', $this->item->hits); ?>
</dd>
<?php endif; ?>
</dl>
<?php endif; ?>
<?php if (isset ($this->item->toc)) : ?>
<?php echo $this->item->toc; ?>
<?php endif; ?>
<?php if (isset($urls) AND ((!empty($urls->urls_position) AND ($urls->urls_position=='0')) OR ($params->get('urls_position')=='0' AND empty($urls->urls_position) ))
OR (empty($urls->urls_position) AND (!$params->get('urls_position')))): ?>
<?php echo $this->loadTemplate('links'); ?>
<?php endif; ?>
groetjes Kristie
Edit Peter: Ik heb de code tussen codetags geplaatst (was nu als quote geplaatst), volgende keer graag zelf doen.
- krisjuh22
13 okt 2012 13:10
Om te krijgen wat jij wilt, moet je eerst de werking van het stukje javascript "uitschakelen".
Het stukje script werkt op de class 'article-detailer'.
Door die class te wijzigen of te verwijderen werkt het stukje script niet meer. Daarna moet je wat wijzigingen aanbrengen in de CSS definitie. (wanneer je ook 'gegevens' wilt verwijderen dan kun e bovenstaande code helemaal verwijderen. Let op dat je voor de zekerheid even een back-up maakt van dit bestand).
Wijzig of verwijder eerst even de class dan kunnen we daarna kijken wat er aan de CSS definities moet worden gewijzigd.
Het stukje script werkt op de class 'article-detailer'.
Code:
<a class="article-detailer"><?php echo JText::_('COM_CONTENT_ARTICLE_INFO'); ?></a>
Wijzig of verwijder eerst even de class dan kunnen we daarna kijken wat er aan de CSS definities moet worden gewijzigd.
- AladinSane
- Bekend met Joomla!NL
13 okt 2012 13:57
Hoi Aladinsane,
Ik heb nu het regeltje wat je noemde verwijderd uit de default.php file, maar volgens mij verandert er hierdoor niets. Zie: www.leesfanaten.nl/index.php?option=com_...log&id=36&Itemid=126 .
De gegevens moeten nog steeds aangeklikt worden, voordat ze zichtbaar zijn. Of wordt dat opgelost wanneer we de CSS ook aanpassen?
Ik heb nu het regeltje wat je noemde verwijderd uit de default.php file, maar volgens mij verandert er hierdoor niets. Zie: www.leesfanaten.nl/index.php?option=com_...log&id=36&Itemid=126 .
De gegevens moeten nog steeds aangeklikt worden, voordat ze zichtbaar zijn. Of wordt dat opgelost wanneer we de CSS ook aanpassen?
- krisjuh22
13 okt 2012 14:13
Heb je het wel in het juiste bestand gedaan? Ik zie met Firebug namelijk nog steeds dezelfde class 'article-detailer'
- AladinSane
- Bekend met Joomla!NL
13 okt 2012 14:16
In de map templates - allrounder-j1.6-html-com_content-article is maar één .php file en dat is de default file en daar heb ik die ene regel verwijderd. Dus volgens jouw uitleg zou dat inderdaad de juiste file moeten zijn, toch?
gr kristie
gr kristie
- krisjuh22
13 okt 2012 14:27
Wanneer je default.php opnieuw opent, is de wijziging dan opgeslagen?
Zo niet dan moet je de rechten van het bestand even aanpassen.
Zo niet dan moet je de rechten van het bestand even aanpassen.
- AladinSane
- Bekend met Joomla!NL
13 okt 2012 14:29
Ja hoor, de wijziging is opgeslagen.
Ik heb het bestand gewoon via Filezilla gedownload, bewerkt en weer geupload.
Als ik het opnieuw download is die regel niet meer zichtbaar.
gr Kristie
Ik heb het bestand gewoon via Filezilla gedownload, bewerkt en weer geupload.
Als ik het opnieuw download is die regel niet meer zichtbaar.
gr Kristie
- krisjuh22
13 okt 2012 15:22
Ik zie het al, dit zijn geen artikelen, maar artikel overzichten.
De wijziging is nu alleen doorgevoerd in een volledig artikel, maar niet in een artikel overzicht.
Je zult in een aantal andere bestanden dus ook dezelfde wijziging moeten doorvoeren. o.a. blog.php in map com_content/category.
Wanneer je in joomla.css op regel 209 het volgende toevoegd:
dan zie je het effect wanneer je een volledig artikel bekijkt.
De wijziging is nu alleen doorgevoerd in een volledig artikel, maar niet in een artikel overzicht.
Je zult in een aantal andere bestanden dus ook dezelfde wijziging moeten doorvoeren. o.a. blog.php in map com_content/category.
Wanneer je in joomla.css op regel 209 het volgende toevoegd:
Code:
display:block!important;
- AladinSane
- Bekend met Joomla!NL
13 okt 2012 15:50
Kan volgens mij veel eenvoudiger:
templates\allrounder-j1.6\html\com_content\article\default.php
Regel 85 t/m 89 dit verwijderen:
templates\allrounder-j1.6\html\com_content\article\default.php
Regel 85 t/m 89 dit verwijderen:
Code:
<dl class="article-info">
<dt class="article-info-term"><?php echo JText::_('COM_CONTENT_ARTICLE_INFO'); ?></dt>
<?php endif; ?>
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
13 okt 2012 16:08 - 13 okt 2012 16:40
Bedankt voor jullie reacties.
Astrid, helaas is jouw tip niet de oplossing.
In het volledige artikel is de gegevensknop nu inderdaad weg en daar ben ik alvast blij mee!
MAAR graag zou ik in de artikeloverzichten ook willen dat er gewoon de gegevens staan in plaats van de + gegevens knop. Helaas kan ik echter in blog.php dezelfde regel
Niet terugvinden, dus daar zit de oplossing niet. In het joomla CSS bestand heb ik nog niets gewijzigd, omdat ik in het gedownloade joomla.css bestand in kladblok de regelnummers niet kan zien en ik dus niet weet waar ik die melding moet toevoegen..
Edit Jelle. Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
Astrid, helaas is jouw tip niet de oplossing.
In het volledige artikel is de gegevensknop nu inderdaad weg en daar ben ik alvast blij mee!
MAAR graag zou ik in de artikeloverzichten ook willen dat er gewoon de gegevens staan in plaats van de + gegevens knop. Helaas kan ik echter in blog.php dezelfde regel
Code:
Niet terugvinden, dus daar zit de oplossing niet. In het joomla CSS bestand heb ik nog niets gewijzigd, omdat ik in het gedownloade joomla.css bestand in kladblok de regelnummers niet kan zien en ik dus niet weet waar ik die melding moet toevoegen..
Edit Jelle. Ik heb de code tussen codetags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- krisjuh22
Tijd voor maken pagina: 0.831 seconden