Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Rockettheme Aug 12 - Kirigami

20 nov 2012 09:59
Probleem 1:
Nu ben ik een website begonnen met Kirigami van Rockettheme. Dit is mijn eerste ervaring met Joomla 2.5 dus het was wel even spannend. Zo te zien kun je nu veel meer in de administrator doen dan in de FTP maar nu zit ik met een ingewikkeld probleem wat ik denk ik moet aanpassen in de FTP.

Helaas kan ik niet de link van de website geven. Kan wel maar deze staat offline omdat deze redelijk vaak wordt bezocht en het is nog niet gereed. Maar, ik denk dat ik het zo ook kan uitleggen en doormiddel van de template:

demo.rockettheme.com/joomla25/kirigami/

In de RokSprocket Module van Kirigami kun je ook aangeven of er een datum en tijd op moet. Dat is fijn want het wordt gebruikt als agenda op deze website. Echter staat dit er op de meest lullige manier:

"2012-11-20 09:56:00"

De volgorde is niet zoals we deze kennen en er hoeven geen seconden bij. Het liefst zie ik het zo:

"20-11-2012 09:56"

Weet iemand waar ik moet zijn om dit op te lossen?

Probleem 2:
Tevens is er een balk waarmee je meerdere vakjes voor de RokSprocket kun laden maar hoe kan ik de tekst van die balk aanpassen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
  • LucasR
  • LucasR's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

20 nov 2012 12:14
Die eerste vraag over de datum kan ik zo niet beantwoorden. Misschien de vraag even stellen op hun forum?
De teksten kan je aanpassen met een taaloverride.
Voorbeeld:

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

21 nov 2012 09:09
Bedankt! Dat helpt goed. Goede functie van 2.5 maar heb de vraag gesteld op het forum zelf maar geen antwoord. Weet in ieder geval iemand waar ik moet zijn, als ik het aan wil passen?
  • LucasR
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

22 nov 2012 17:16
datum: kies in je templatebeheer je template eruit en kies voor het onderdeel: features, hier kan je de datum wijzigen bij Date.
In 't begin wat zoeken om de template in orde te krijgen, maar is de moeite waard.
  • cb
  • cb's berichtenfoto
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL

22 nov 2012 19:15

cb schreef : datum: kies in je templatebeheer je template eruit en kies voor het onderdeel: features, hier kan je de datum wijzigen bij Date.
In 't begin wat zoeken om de template in orde te krijgen, maar is de moeite waard.

Dit lijkt te helpen maar hij zet de datums op de dag van vandaag. En in het Engels. Nu is dat Engels wel te fixen maar het is wel belangrijk dat het de Created Date is.
  • LucasR
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

22 nov 2012 21:09
Moet ik niet in de language map kijken? Zo ja, welk bestand moet ik ongeveer zijn?
  • LucasR
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

23 nov 2012 08:35
dan moet je even nakijken bij taalbeheer of alles wel in het nederlands staat, je hebt toch je joomla in het nederlands geinstalleerd?
Via Extensie ==> Taalbeheer
  • cb
  • cb's berichtenfoto

23 nov 2012 08:45
Dat wel maar zelfs als het Engels is, is dat nog geen probleem want dan pas ik het wel handmatig aan. Het gaat er meer om dat als ik dit doe dat het de dag van vandaag weergeeft en niet de dag van de Created Date. Dat moet het worden. Het gaat namelijk om evenementen op een bepaalde datum. Die datum moet zichtbaar zijn maar als ik dat aanzet geeft hij bij elk evenement de datum van vandaag neer.
  • LucasR
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

23 nov 2012 10:13
De datum bovenaan op je template is de datum van vandaag - is wel altijd zo toch. Wanneer je een created date wil dan kan je dit aangeven bij je artikelen ....... daar kan je instellen of je de created date erbij wil, of de gepubliceerde date, gewijzigde date enz.....
  • cb
  • cb's berichtenfoto

23 nov 2012 11:58
Bedankt voor je reactie maar ook dit werkt helaas niet. Als ik het in de template uit zet krijg ik dit:
“2012-12-01 21:00:00” rare volgorde en ziet er eigenlijk niet uit, wel de dag van de Created Date.

Als ik dat in de template aanzet krijg ik dit:
“Friday, November 13, 2012” is meteen een stuk mooier maar dat is de datum van vandaag.

Mogelijk is het zo iets duidelijk. Ik denk dat ik het in een bestand aan moet passen van de FTP om de volgorde van de Created Date aan te passen. Echter heb ik geen idee waar ik moet zijn.
  • LucasR
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL

23 nov 2012 13:07
ik denk dat je verkeerd bezig bent, wanneer je bij een artikel de gegevens correct ingeeft dan krijg je toch wel je datum (created date) te zien, zie dit voorbeeld:
www.pattahon.be/
  • cb
  • cb's berichtenfoto

23 nov 2012 13:37
Het lijkt mij ook zeer logisch maar het werkt gewoon echt niet. Heb beide knoppen in de template aanstaan maar hij gaat overal naar de datum van vandaag.
  • LucasR
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.801 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie