Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

PHP worm

PHP worm

18 okt 2012 10:56 - 18 okt 2012 10:56
Ben zelf ook hoster en host o.a. dit forum. Vaak loopt men ergens een keylogger op, vervolgens zijn de login gegevens bekend en is het hek van de dam.

De site wordt geïnfecteerd, het wordt geconstateerd en er wordt slecht schoon gemaakt. Zolang er ook maar 1 geïnfecteerd bestand blijft staan is de website toegankelijk voor de hacker.

Daarom het advies om een backup terug te zetten waarvan men zeker weet dat hij schoon is. En deze vervolgens op orde te brengen.

Gelukkig zijn mijn servers nog nooit verkeerd geconfigureerd geweest.
  • Otto
  • Otto's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

PHP worm

18 okt 2012 13:02

Otto schreef : Ben zelf ook hoster en host o.a. dit forum. Vaak loopt men ergens een keylogger op, vervolgens zijn de login gegevens bekend en is het hek van de dam.

Ik deel de ervaring van Otto. Vaak wordt de ftp niet gehackt maar de pc. Als je de zaakjes als hoster in orde hebt komt het haast niet voor dat de ftp wordt gehackt. Ik heb het nog niet meegemaakt.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van dit forum eens.
www.paradisehosting.nl | KvK nummer: 08138792 Oost Nederland
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

PHP worm

22 okt 2012 07:32
Ik heb OSE Security Suite geïnstalleerd en die gaf aan dat er een bestand stond op een andere website, maar op dezelfde server. Ik heb dat bestand verwijderd en nu komt het niet meer terug (hopelijk :-)). Het bestand had ook een rare naam "yxatbu.php". De site waar dit bestand op stond, gaf geen enkel probleem, maar zond het blijkbaar uit naar andere sites.
  • Pheadra
  • Pheadra's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.710 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie