Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
2.5.8 cache probleem?
2.5.8 cache probleem?
27 nov 2012 11:48
Ik denk dat zij even een evaluatieperiode afwachten. ik heb hen er nogmaals aan herinnerd en ook jouw oplossing gestuurd. Ik vind het toch tricky dat door het uitzetten van die allow_url_fopen functie de werking van Joomla zo wordt beïnvloed en lastig gemaakt. Dit grijpt m.i. te diep in, ontwikkelaars van Joomla zullen hier ook rekening mee moeten gaan houden, straks wordt er nog meer dichtgetimmerd. Joomla wordt daarmee te veel beperkt. Maar ben benieuwd. We houden moed!
- schenderling
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
2.5.8 cache probleem?
27 nov 2012 12:00
Misschien is het dan ook handig om het bij het
Bug Squad-team van Joomla.org
te melden.
JoomlaNL is geen partij in het ontwikkelen van Joomla
JoomlaNL is geen partij in het ontwikkelen van Joomla
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum. |
- WoodyF4u
- Moderator + Nieuwsteam
2.5.8 cache probleem?
27 nov 2012 12:09
Ik weet dat JoomlaNL geen partij is in het ontwikkelen. En voordat ik het bij het Bug Squadteam meld wil ik eerst afwachten of meer gebruikers er last van hebben. Ik kan nu wel een bommetje gooien bij het BST maar als ik een van de weinigen ben die er last van heeft dan is dat niet verstandig op dit moment en sta ik eigenlijk voor JL.
- schenderling
- Bekend met Joomla!NL
-
2.5.8 cache probleem?
27 nov 2012 12:25
Dit vond ik hierover op de bugtracker (nog even niet vertaald, dus hoop dat het duidelijk is in het Engels):
Houdt in grote lijnen in dat het onveilig was om het op on te zetten bij oude configuraties zonder fastcgi of suPHP.
Bron
The article in the referred docs is completely outdated and is in urgent need
for modifications. This we acknowledged a while ago in the security forums and
we have been waiting for Joomla 2.5.0 to update these pages. Major hosting
companies as Hostgator and others including ourselves with our server dedi park
have 'allow_url_fopen' enabled. This is ok if other parameters such as suPHP and
suHosin are fulfiled (read: compiled) AND (most important)
"allow_url_include" is disabled if alone present in the Tweaks of
PHP. That is the killer-queen! The fear for 'allow_url_fopen' comes from
pre-suPHP in hosting land.
Houdt in grote lijnen in dat het onveilig was om het op on te zetten bij oude configuraties zonder fastcgi of suPHP.
Bron
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
2.5.8 cache probleem?
27 nov 2012 12:47
Dank Astrid. Zo, dat is een mond vol wat ik als eenvoudige webbouwer met vooral een grafische achtergrond maar moeilijk kan doorgronden/begrijpen. Als het onveilig was dit toen ’open’ te zetten, toen wel ’opengezet’ kon worden, maar nu weer (vanwege de geconstateerde onveiligheid) ’gesloten’; waar worden dan die huidige ’cache’ problemen door veroorzaakt, die zouden dan toch juist niet wéér voor problemen moeten zorgen? Of zou het dan een combinatie van op elkaar in werkende factoren kunnen zijn? Lastige materie.
- schenderling
- Bekend met Joomla!NL
-
2.5.8 cache probleem?
27 nov 2012 13:25Ik weet niet waar je deze conclusie vandaan haalt?maar nu weer (vanwege de geconstateerde onveiligheid) ’gesloten’;
Zoals gewoonlijk is e.e.a. afhankelijk van de serverconfiguratie en kan het zelfs zijn dat je hoster de klok heeft horen luiden....................
Bij alle Joomla vriendelijke hosters waar ik sites heb, staat het gewoon open. Maar die hebben dus wel fastcgi of suPHP.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
2.5.8 cache probleem?
27 nov 2012 13:34
Zelf heb ik verschillende sites bij een volgens mij Joomla vriendelijke hoster. Zij hebben aangegeven vanwege de onveiligheid (hacks) de allow_url_fopen functie te hebben uitgeschakeld. Ik heb jouw antwoord/bericht ook weer naar hen doorgemaild.
- schenderling
- Bekend met Joomla!NL
-
Tijd voor maken pagina: 0.742 seconden