Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Rare meldingen website trojaans paard
19 feb 2013 21:19
Bij Google is niets bekend, maar op een website krijgen een aantal mensen een melding van een trojaans paard.
En nu krijgen we weer een melding: "Ik kan niet op die site, mijn virusscan zegt dat er een frame virus op zit, wordt dus geblokkeerd".
Ik ben bij Google webmaster en daar is geen melding van malware. Zit er nu daadwerkelijk een virus of trojaans paard op, of is dit een oude melding (de site is na de zomervakantie gehackt geweest, maar dat probleem is helemaal opgelost)?
Als het oud is, hoe krijg ik het dan weg?
Het gaat om 'stiphoutnu'
En nu krijgen we weer een melding: "Ik kan niet op die site, mijn virusscan zegt dat er een frame virus op zit, wordt dus geblokkeerd".
Ik ben bij Google webmaster en daar is geen melding van malware. Zit er nu daadwerkelijk een virus of trojaans paard op, of is dit een oude melding (de site is na de zomervakantie gehackt geweest, maar dat probleem is helemaal opgelost)?
Als het oud is, hoe krijg ik het dan weg?
Het gaat om 'stiphoutnu'
- Bigmama
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
-
19 feb 2013 21:28
Hallo,
Ook hier is je site niet te bereiken en de virus scanner ( avast ) begint te piepen.
Onderstaande geeft ook problemen met de site.
Ook hier is je site niet te bereiken en de virus scanner ( avast ) begint te piepen.
Onderstaande geeft ook problemen met de site.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Login of registreer om deze te zien.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
19 feb 2013 21:31 - 19 feb 2013 21:33
Ga ik meteen maar weer alle wachtwoorden wijzigen, pas nog gedaan, zo blijven we bezig. Ik krijg steeds meer de balen van al die stomme hackers, hebben ze niks beters te doen?
Is dus gehackt?
En hoe kan het dan dat Google geen malware aangeeft bij het Webmastergedeelte?
Is dus gehackt?
En hoe kan het dan dat Google geen malware aangeeft bij het Webmastergedeelte?
- Bigmama
-
19 feb 2013 21:34
In ieder geval is je site geinfecteerd.
Dit komt vaak door een virus / malware / spyware op de pc waar je de site mee onderhoud.
Hier even een riedeltje die wij geven met oog op hacken of besmetting.
Meestal wordt een site gehackt doordat er Malware of Spyware op je lokale pc zit.
Ga dus als volgt te werk:
Dit komt vaak door een virus / malware / spyware op de pc waar je de site mee onderhoud.
Hier even een riedeltje die wij geven met oog op hacken of besmetting.
Meestal wordt een site gehackt doordat er Malware of Spyware op je lokale pc zit.
Ga dus als volgt te werk:
- Zorg ervoor dat je PC Spy- en Malware vrij is.
- Zet een goede recente backup terug.
- wijzig al je wachtwoorden.
- update je site naar de nieuwste versie van Joomla en vergeet ook niet alle extensies mee te nemen.
- Maak meteen een nieuwe backup.
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
19 feb 2013 21:40
Deze computer draait nog geen twee maanden, zit een goede virusscanner op ... hoe kan dit dan toch?
Dit is al de zoveelste keer en ik word er knettergek van.
Probeer alle aanwijzingen die jullie geven steeds op te volgen, maar het lijkt nooit genoeg te zijn!?
Ik snap vooral niet hoe het in mijn computer kan zitten, die is net nieuw!?
Maar goed, ik ga maar weer aan de slag
Dit is al de zoveelste keer en ik word er knettergek van.
Probeer alle aanwijzingen die jullie geven steeds op te volgen, maar het lijkt nooit genoeg te zijn!?
Ik snap vooral niet hoe het in mijn computer kan zitten, die is net nieuw!?
Maar goed, ik ga maar weer aan de slag
- Bigmama
-
19 feb 2013 21:44hoe kan dit dan toch?
Het hoeft niet aan je PC te liggen.
Houd de Vulnarable Extensions List van Joomla in de gaten, deze vind je hier.
Je hebt waarschijnlijk een lekke extensie op je site staan. Denk daarbij aan JCE daar is onlangs nog iets mee aan de hand geweest.
- Otto
- Bezoeker
19 feb 2013 21:45 - 19 feb 2013 21:47
Kan me voorstellen dat het erg frustrerend is!
Let wel een virusscanner houd lang niet alle malware of spyware tegen.
Hier zijn andere programma's voor te vinden, Google er maar eens op.
Malwarebyt is een goede ( voorbeeld er zijn meerdere )
Wat Otto zegt klopt ook natuurlijk maar dat stond al in mijn eerdere bericht.
Let wel een virusscanner houd lang niet alle malware of spyware tegen.
Hier zijn andere programma's voor te vinden, Google er maar eens op.
Malwarebyt is een goede ( voorbeeld er zijn meerdere )
Wat Otto zegt klopt ook natuurlijk maar dat stond al in mijn eerdere bericht.
update je site naar de nieuwste versie van Joomla en vergeet ook niet alle extensies mee te nemen.
Groeten, Jelle
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
19 feb 2013 21:51 - 19 feb 2013 21:53
Hoi Jelle,
Ik maak al een aantal jaren websites, met heel veel plezier, ik vind het gepuzzel geweldig en leer nog zoveel dingen. Maar dat hacken begint me op te breken, er komt een moment dat ik ermee ga stoppen omdat het meer frustratie wordt dan dat het nog lol oplevert ...
Maar goed, dank je voor je hulp. Ik zal in ieder geval Malwarebyt opzoeken en JCE er eens afgooien, die heb ik er namelijk op staan. Weet je een goede vervanger of kan ik het beste JCE opnieuw installeren?
Ik heb nog een backup staan, maar vreemd genoeg heb ik ingesteld in Plesk om wekelijks een backup te maken (dit is een nieuwssite en er veranderd veel in korte tijd), maar de laatste is van oktober 2012. Kan ik dan het beste de database lokaal opslaan, de backup van oktober draaien en dan de database er weer op zetten?
Dank je voor je geduld!
Ik heb ondertussen ook al een nieuwe site in aanbouw, die draait op de nieuwste versie van Joomla, maar we zijn nog niet zover om al live te gaan, zoals gezegd, het is een uitgebreide site en die is niet 1-2-3 omgezet ...
Ik maak al een aantal jaren websites, met heel veel plezier, ik vind het gepuzzel geweldig en leer nog zoveel dingen. Maar dat hacken begint me op te breken, er komt een moment dat ik ermee ga stoppen omdat het meer frustratie wordt dan dat het nog lol oplevert ...
Maar goed, dank je voor je hulp. Ik zal in ieder geval Malwarebyt opzoeken en JCE er eens afgooien, die heb ik er namelijk op staan. Weet je een goede vervanger of kan ik het beste JCE opnieuw installeren?
Ik heb nog een backup staan, maar vreemd genoeg heb ik ingesteld in Plesk om wekelijks een backup te maken (dit is een nieuwssite en er veranderd veel in korte tijd), maar de laatste is van oktober 2012. Kan ik dan het beste de database lokaal opslaan, de backup van oktober draaien en dan de database er weer op zetten?
Dank je voor je geduld!
Ik heb ondertussen ook al een nieuwe site in aanbouw, die draait op de nieuwste versie van Joomla, maar we zijn nog niet zover om al live te gaan, zoals gezegd, het is een uitgebreide site en die is niet 1-2-3 omgezet ...
- Bigmama
-
19 feb 2013 21:52 - 19 feb 2013 21:53
Het door Jelle gepresenteerde lijstje is een 'Quick en dirty' manier om zonder al te veel zoekwerk snel je probleem op te lossen. Als je echt wilt weten hoe het gebeurd is zul je wat speurwerk moeten verrichten.
Vaak is het zinvoller om de site weer 'schoon' beschikbaar te hebben op een wijze dat hij weer aan de actuele eisen voldoet dan dat je de exacte oorzaak weet.
Wil je het echt weten, dan moet je de server logs en de bestanden door gaan ploegen.
Dat is echter wel tijdrovend.
Gewoon JCE updaten naar de nieuwste versie. Dan ben je veilig.
Vaak is het zinvoller om de site weer 'schoon' beschikbaar te hebben op een wijze dat hij weer aan de actuele eisen voldoet dan dat je de exacte oorzaak weet.
Wil je het echt weten, dan moet je de server logs en de bestanden door gaan ploegen.
Dat is echter wel tijdrovend.
Gewoon JCE updaten naar de nieuwste versie. Dan ben je veilig.
- Otto
- Bezoeker
19 feb 2013 21:55 - 19 feb 2013 21:56
Hallo Otto,
Ook jij dank je dat je mee denkt! Ik ga proberen om eerst de boel recht te zetten en dan kijk ik of ik nog zin heb om er achter te komen waar het leed vandaan kwam!
Als ik JCE editor update, moet ik toch nog wel het iframe eruit halen, toch? Oftewel terugzetten naar een backup?
Thanks!
Ook jij dank je dat je mee denkt! Ik ga proberen om eerst de boel recht te zetten en dan kijk ik of ik nog zin heb om er achter te komen waar het leed vandaan kwam!
Als ik JCE editor update, moet ik toch nog wel het iframe eruit halen, toch? Oftewel terugzetten naar een backup?
Thanks!
- Bigmama
-
19 feb 2013 21:56
Wel een aanvulling...je site moet wel schoon gemaakt worden.
- Otto
- Bezoeker
Tijd voor maken pagina: 0.829 seconden