Hoi Jelle en Astrid,
Hier even hoe het dus niet werkt. In het draadje wat ik heb aangegeven in een van de eerdere posts op dit onderwerp heb ik geprobeerd de mailen.php aan te passen door in de bewuste regel een woord te wissen. Dat werkt niet. Maar vandaag antwoord gehad van de hoster en het blijkt dat php mail niet goed werkt bij pcextreme i.v.m. de grote stromen email.
Mail gisteren verzonden kwam vandaag pas aan en dat kan nooit de bedoeling zijn.
De oplossing de de hoster bood was om in de backend van joomla bij algemene instellingen het zaakje op SMTP te zetten met de juiste parameters. Die kan ik hier uiteraard niet vermelden maar het komt er op neer dat de poort heel belangrijk is in dit verhaal.. Na aanpassing van joomla in de backend en de emailaccounts in het mail programma werkte het meteen en komt mail na ongeveer 2 minuten binnen,
Probleem zat dus inderdaad niet in Joomla maar de manier waarop de hoster omgaat met de mail.
Ik dank jullie hartelijk voor jullie meedenken en ga nu verder met het oplossen van de trage FTP. Wijzigingen in de css van een template of plugin zijn niet zichtbaar, ook niet na verversen en wissen van de cache. Filezilla lijkt me niet het probleem te zijn.
Nogmaals dank voor jullie meedenken en het mij op het goede spoor zetten.
Gr
Hans