Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Webcam problemen

Webcam problemen

14 okt 2013 22:08
Hallo,
Ben hartstikke nieuw hier. Ik ben weeramateur en ben bezig een nieuwe website te bouwen met J2.5. Mijn eerste website heb ik gebouwd in J1.5 Helaas is deze afgelopen zomer gehacked. Balen dus. Vooral omdat deze best goed liep. Nu mijn probleem, Ik heb een webcam draaien die naar de horizon gericht is. Het Ip adres is:
37.251.31.161:85 . Ik heb een module aangemaakt met hierin het IP adres. Op mijn site krijg ik nu een 404 error. het vreemde is dat dit met de versie 1.5 altijd probleemloos gewerkt heeft. Met de versie 2.5 wil dit maar niet lukken. Ik heb er flink op los gegoogeld maar tot nu toe zonder resultaat.
Mijn collega heeft ook een eigen site, als hij mijn IP adres van de cam gebruikt dat krijgt hij gewoon beeld en geen foutmelding. Het probleem moet dus bij mij liggen. Maar inmiddels ben ik het spoor helemaal bijster.
Als je naar de site in aanbouw wilt kijken moet je naar: www.meteowijchen.nl/Joomla25/

Dus, mijn hoop is gevestigd op dit forum.

Willy
  • wepe
  • wepe's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

Webcam problemen

14 okt 2013 22:32 - 14 okt 2013 22:33
Hallo,

Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Als ik onderstaande code via Firebug gebruik dan komt hij wel te zien op je site.
Code:
<iframe width="100%" scrolling="auto" height="200" frameborder="0" class="wrapper" src="http://37.251.31.161:85" name="" id="blockrandom" onload="iFrameHeight()"> geen Iframes</iframe></div>
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
Laatst bewerkt 14 okt 2013 22:33 door Jelle.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

Webcam problemen

15 okt 2013 22:01
Jelle,

Dank voor je reactie. Wat bedoel je met Firebug? Ik heb je code in een artikel geplaatst maar met hetzelfde resultaat (zie site). Aangezien ik op dit gebied nog veel moet leren doe ik ongetwijfeld iets verkeerd. Misschien kun je mij op weg helpen?

Willy
  • wepe
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

Webcam problemen

15 okt 2013 22:07 - 15 okt 2013 22:25
De code is na mijn inziens nog niet veranderd in de module links.
Code:
</script> <iframe width="100%" scrolling="auto" height="200" frameborder="0" class="wrapper" src="http://37.251.31.161:85?wmode=transparent" name="" id="blockrandom" onload="iFrameHeight()"> Geen Iframes</iframe></div>
Er staat nog steeds (?wmode=transparant) als je die weghaalt werkt het.

Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden). Met deze tool kan je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar in welk bestand ze staan. Tevens kan je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).
Groeten, Jelle
Laatst bewerkt 15 okt 2013 22:25 door Jelle.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

Webcam problemen

16 okt 2013 21:25
Jelle,

Ik begrijp nu wat je bedoeld. Ik heb de fout nu ook gezien. Als ik dit weg haal dan zie ik inderdaad mijn webcam. Op de een of andere manier zet Joomla dit in het script, toch?
Nu moet ik dus de css file editten? Zal eens Googelen hoe ik dit moet doen en waar ik het bestand kan vinden.

Jelle, bedankt voor je inbreng.

Willy
  • wepe
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

Webcam problemen

16 okt 2013 21:39
Het is een script en geen CSS.

Wat je ook zou kunnen doen is de url gewoon in een module van het type wrapper zetten.
Of menu-item type wrapper.
Of module type wrapper in artikel.
Groeten, Jelle
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

Webcam problemen

16 okt 2013 21:54
Ik heb met firebug ?wmode=transparant weggehaald. Ik zie dan de cam.
Nu heb ik de css opgezocht. maar als ik deze vergelijk met en zonder ?wmode=transparant zie ik geen verschil.

Als ik kijk met firebug naar het script kan ik ?wmode=transparant niet vinden? Volgens mij doe ik iets niet goed?
  • wepe
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

Webcam problemen

16 okt 2013 22:00
Mijn bericht #6 wel gelezen? ;)
Uitleg van de module wrapper.
Klik hier.
Groeten, Jelle
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator

Webcam problemen

17 okt 2013 21:17
Zekers heb ik je bericht gelezen. Ben vergeten te melden dat ik de wrapper eerder ook al geprobeerd heb. Helaas met hetzelfde resultaat! Maar....nu op jou verzoek nog een keer geprobeerd en jammer genoeg nog zonder resultaat. Nu kan ik dus meekijken dmv firebug. En wat schertst mijn verbazing? Dezelfde fout in de regel!

Misschien wat site information, ik heb een paar collega's die ook met Joomla 2.5 een site opgezet hebben. Ik heb hun ook al om raad gevraagd. Ze hebben dus mijn Ip adres van de cam dmv een wrapper of een artikel op hun site gezet. Dit gaat dus wel probleemloos. Het probleem moet naar mijn idee in mijn Joomla gegenereerd worden. Dit kan bijna niet anders.
Elke tip is welkom.

Willy
  • wepe
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

Webcam problemen

17 okt 2013 21:26
Het zou door je template veroorzaakt kunnen worden. Kies eens een standaard template.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team

Webcam problemen

17 okt 2013 21:31
ga ik proberen.
  • wepe
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

Webcam problemen

17 okt 2013 21:39
Het werkt!!! Zowel in het artikel als met een wrapper. ik heb de template atomic-default gebruikt.

Het probleem wordt dus veroorzaakt in mijn eigen template. Hier kan ik nu verder mee. De templates maak in Artisteer 4. Zal eens kijken hoe dit op te lossen. Ik weet dat een van mijn collega's zijn template ook met Artisteer gemaakt heeft. Bij hem werkt mijn cam wel.

Jelle, zover enorm bedankt voor je inbreng. Ps laat effe weten als je de site bekeken hebt, dan kan ik met de template gaan sleutelen.

Willy
  • wepe
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.030 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie