Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 2.5 die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Backup via Xampp lokaal bereiken.
Backup via Xampp lokaal bereiken.
27 okt 2015 11:16
Geachte Lezer,
Ik wil via Xampp de site lokaal laten draaien om deze up te date maar bij het opstarten gaat deze steeds naar de online versie.
Ik heb de config aangepast en in de .htacces gekeken maar dit helpt niet.
Duidelijk zie ik wat over het hoofd maar kan er ook niks hier over vinden?
Met vriendelijke groet,
Tom
Ik wil via Xampp de site lokaal laten draaien om deze up te date maar bij het opstarten gaat deze steeds naar de online versie.
Ik heb de config aangepast en in de .htacces gekeken maar dit helpt niet.
Duidelijk zie ik wat over het hoofd maar kan er ook niks hier over vinden?
Met vriendelijke groet,
Tom
- tomrinkes
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
27 okt 2015 11:24
Hallo Tom,
Hernoem even je .htaccess naar htaccess.txt en kijk of je dan nog het probleem hebt. Ik neem aan dat er in de configuration.php niets ingevuld staat bij live_site?
Wis voor de zekerheid ook even je browser cache.
Hernoem even je .htaccess naar htaccess.txt en kijk of je dan nog het probleem hebt. Ik neem aan dat er in de configuration.php niets ingevuld staat bij live_site?
Wis voor de zekerheid ook even je browser cache.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
27 okt 2015 13:41
Hallo Astrid,
ik had een .htacces en htacces.txt, met alleen de laatste lukt het wel volgens mij maar de database word niet gevonden.
opnieuw geïnstalleerd maar de connectie met de database is er niet.
ik heb er eentje aangemaakt maar ook dit helpt niet, is hier wat bijzonders mee?
bedankt voor je hulp!
ik had een .htacces en htacces.txt, met alleen de laatste lukt het wel volgens mij maar de database word niet gevonden.
opnieuw geïnstalleerd maar de connectie met de database is er niet.
ik heb er eentje aangemaakt maar ook dit helpt niet, is hier wat bijzonders mee?
bedankt voor je hulp!
- tomrinkes
27 okt 2015 13:46
De snelste methode is om even je site te verwijderen uit xampp. Dan een backup van je live site te maken met Akeeba backup en deze met kickstart lokaal te installeren.
Ik heb het vermoeden dat je alleen je bestanden hebt overgezet en niet je database.
Ik heb het vermoeden dat je alleen je bestanden hebt overgezet en niet je database.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
28 okt 2015 12:49
Alles opnieuw gedaan, goed gekeken of de database erbij zit maar Unable to connect to the Database: Could not connect to MySQL. Er zit een bestand bij dat database heeft met de gegevens die ik gebruik maar hiermee kan ik de database niet restoren.
ik weet niet wat ik fout doe, heb ook geprobeerd een nieuwe database aan te maken maar dit werkt ook niet.
de site staat in een eigen map in HTDOCS dus het is localhost/website/ toch bij database server naam?
Tom
ik weet niet wat ik fout doe, heb ook geprobeerd een nieuwe database aan te maken maar dit werkt ook niet.
de site staat in een eigen map in HTDOCS dus het is localhost/website/ toch bij database server naam?
Tom
- tomrinkes
28 okt 2015 13:05
de database is gelukt maar de site verwijst nog steeds naar de online versie...
.thacces hernoemd, moet ik deze ook verwijderen?
.thacces hernoemd, moet ik deze ook verwijderen?
- tomrinkes
28 okt 2015 15:41
Heb je ooit iets aangepast aan je windows hosts file? Als je een kale Joomla installeert in een ander lokale map heb je dan ook een probleem?
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
28 okt 2015 16:00
bij een nieuwe kale installatie gaat het wel goed, in het windows host file staat eigenlijk niks maar ik ga verder zoeken.
- tomrinkes
28 okt 2015 16:14
Lijkt me toch iets met .htaccess. Kan je wel in de backend? Zo ja, zet Gebruik URL herschrijven eens uit.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
28 okt 2015 16:25
bij back en fronteind gebeurt het zelfde, kan ik .htacces en htacces.txt verwijderden?
- tomrinkes
28 okt 2015 16:36
htaccess.txt doet niets, dus die kan je laten staan. .htaccess kan je verwijderen. Je hebt dan even geen zoekmachinevriendelijke urls of je krijgt een foutmelding. Als je een foutmelding krijgt moet je even in configuration.php
veranderen naar
Code:
public $sef_rewrite = '1';
Code:
public $sef_rewrite = '0';
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
28 okt 2015 17:01 - 28 okt 2015 18:53
aangepast maar jammer genoeg een 500 error
Edit Jelle. Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
500 - Unknown column 'a.title_alias' in 'field list' SQL=SELECT a.id, a.asset_id, a.title, a.alias, a.title_alias, a.introtext, a.fulltext
Edit Jelle. Ik heb de melding tussen tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- tomrinkes
Tijd voor maken pagina: 0.824 seconden