Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

opgelost Joomla gebruiken voor semi-automatisch spel

Joomla gebruiken voor semi-automatisch spel

03 jan 2018 20:59 - 03 jan 2018 21:08
#1
Hoihoi,

ik ben niet echt thuis in joomla, maar ik ben benieuwd of het mogelijk is om een semi-automatisch spel te maken met joomla en welke templates hier eventueel geschikt voor zijn. Ik heb nog geen website gestart o.i.d. dus er is geen sprake van een specifieke joomla versie.

Alvast bedankt!

Edit Romke: Ik heb je topic verplaatst naar het juiste forum. Joomla 2.5 is nl verouderd.
Laatst bewerkt 03 jan 2018 21:08 door Romke.
  • Xaleah
  • Xaleah's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 148

Joomla gebruiken voor semi-automatisch spel

03 jan 2018 21:12
#2
Dit is wel heel vaag wat je hier vraagt.
Ik weet niet wat je precies verstaat onder semi-automatisch spel. Je moet ongeveer zo zien dat joomla een standaard programma is. Alle extra's zoals bijv een webwinkel, of sportuitslagen of spelletjes op de site worden gemaakt met aparte componenten (uitbreidingen), modules en/of plugins.

Dus misschien dat je even wat meer duidelijkheid/toelichting kunt geven wat je wilt bereiken.
Groeten, Romke
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Romke
  • Romke's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 3629

Joomla gebruiken voor semi-automatisch spel

03 jan 2018 22:47
#3
Klopt, dat is omdat ik er nog niet zo diep in ben gedoken en het niet zo 1,2,3 terug te vinden is op het forum of google. Het idee is iets te starten zoals te zien is bij dragcave.net of horsereality.nl. Ik probeer een keuze te maken waarbij ik eindeloos kan voortborduren zonder dat we steeds moeten overstappen omdat de code of het template of wat dan ook niet afdoende is.
  • Xaleah
  • Xaleah's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 148

Joomla gebruiken voor semi-automatisch spel

04 jan 2018 08:05
#4
Voor elk website-systeem (dus ook Joomla!) geldt dat het ontwikkeld wordt aan de hand van technische ontwikkelingen op internet en beveiligingsrisico's.
Daarvoor worden er regelmatig updates beschikbaar gesteld.
Als je besluit die niet uit te voeren, loopt je website uiteindelijk gevaar gehackt te worden.

Het template bepaald de lay-out van je website. Ook die techniek is in ontwikkeling. Zo bestond html5 enkele jaren geleden nog niet en ook van css3 had men toen nog niet gehoord.
De template-ontwikke;aars passen hun templates hier dus op aan, zodat je website altijd aan de laatste browser-eisen voldoet.

Wat je ook kiest of wat je ook gaat bouwen, die ontwikkelingen en bijbehorende updates moet je natuurlijk blijven volgen en uitvoeren.
Binnen nu en een jaar gaat Joomla! van versie 3.x naar 4.x
Ook dat betekend weer vel nieuwe mogelijkheden, maar voor de ontwikkelaars van extensies (de uitbreidingen) ook weer werk om ervoor te zorgen dat hun 3th party-uitbreidingen werken in Joomla! 4.x

Als jij zelf een extensie gaat ontwikkelen voor dat semi-automatische spel, dan betekend dat dus ook voor jou als ontwikkelaar dat je bij moet blijven met de laatste ontwikkelingen.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11163

Joomla gebruiken voor semi-automatisch spel

08 jan 2018 21:59 - 08 jan 2018 22:09
#5
Bedankt voor het duidelijke antwoord.

Ik heb zelf maar weinig gedaan als het aankomt op het bouwen van websites. Ik kan een beetje werken met html en css (van jaren geleden) maar meer als een basic website in elkaar zetten lukt mij op dit moment niet.

Voor mij is het nu dus echt de vraag: Ga ik tijd steken in het maken van een template (is dat te doen voor mij?) of ga ik een template van iemand anders gebruiken (voldoet dat aan mijn eisen?).

Nou gaat de website niet zo geavanceerd worden zoals deze dat nu is bij een horse reality zoals ik eerder postte, maar het idee is dat ik wel gebruik ga maken van genetica en vererving, iets waarvan ik weet dat de nodige codering gaat moeten gebeuren. Ik neem namelijk aan dat dat niet standaard inbegrepen is bij een template :P.

Lang verhaal kort, ik ben sterk aan het twijfelen, ik vraag me af of ik de skillset heb om alles zelf te doen, terwijl ik zo vermoed dat dat wel verstandiger gaat zijn omdat hetgeen ik in elkaar wil zetten geen straight forward website is, maar als er templates zijn die een goede basis vormen wil ik het zeker proberen. Ik weet alleen niet goed waar ik moet beginnen.

(En wellicht zit ik wel helemaal mis bij Joomla)
Laatst bewerkt 08 jan 2018 22:09 door Xaleah.
  • Xaleah
  • Xaleah's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 148

Joomla gebruiken voor semi-automatisch spel

08 jan 2018 22:12
#6
Een template is niet meer dan een mooi jasje. Ik denk dat joomla overigens voor jouw doel niets toevoegt. Als ik het goed begrijp wil je een internet spel maken. Dat zal dan toch maatwerk worden.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37060

Joomla gebruiken voor semi-automatisch spel

15 jan 2018 20:50
#7
Oke bedankt, helemaal duidelijk! Gaat hem niet worden :P
  • Xaleah
  • Xaleah's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 148
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.872 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie