Doorzoek het forum

Trefwoord

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

× Vermeld in iedere vraag duidelijk:
1 De versie van Joomla! 1.5 die je gebruikt
2 De volledige url van je website indien mogelijk.
3 De versie van de extensie waar de vraag over gaat.

Joomlart met T3 aanpassen

24 feb 2012 14:50
Heeft onderwerp gestart
Joomlart met T3 aanpassen #1
Beste mensen,

Templates aanpassen van Artisteer is mij nu goed bekend, maar nu ben ik begonnen aan een template van Joomlart Droid en kan ik er nu helaas er weinig mee, omdat ik niet snap waarom T3 plugin er moet zijn, wat het doet en of ik de css files moet aanpassen in /plugins/system/jat3/base-themes of /templates/ja_droid ?

Het is een puinhoop voor mij, door alle nieuwe mappen/plugin/themes en profiles weet ik niet waar ik moet beginnen... Zou iemand mij a.ub. hier meer over kunnen uitleggen?
Jesper
Joomla!NL ontdekker
Joomla!NL ontdekker
Lees meer
01 mrt 2012 19:10
Joomlart met T3 aanpassen #2
Hoi Jesper,

Ik raad je af om templates die door middel van frameworks zijn gebouwd te wijzigen als je niet bekend bent met PHP en Javascript programmeren.

Het T3 framework van JoomLart is een soort van API waar het template op is gebouwd.
Een API is een verzameling van kant en klare hulpmiddelen die je kunt gebruiken om templates met bepaalde features te kunnen bouwen.

Kleine wijzigingen kun je uiteraard nog wel aanpassen, maar posities e.d. wordt lastig.

Wat wil je precies aanpassen?

Groeten,

Roel
feeder
Nieuw op Joomla!NL
Nieuw op Joomla!NL
Lees meer
04 mrt 2012 16:58 04 mrt 2012 17:06 door Jesper.
Heeft onderwerp gestart
Joomlart met T3 aanpassen #3
Beste Roel,

Zeer bedankt voor je hulp. Ik ben echter wat verder gekomen, ook al vind ik het erg jammer dat dat t3 zo onhandig is voor mij. Misschien zou je mij kunnen helpen met het verwijderen van de witte balk boven de menubalk? Ik weet echt niet waar die vandaan komt en met 'element inspecteren' is te zien dat dit een onnodige regel is met alleen: " " . Ik zou graag weten waar ik dit kan aanpassen via de ftp, hoe is het af te leiden waar ik zon regel kan vinden. Bij css bestanden geeft de broninspector van Chrome wel het bestand en regel aan...

Daarnaast zou ik nog alleen de inhoud van de footer willen aanpassen wat ingewikkeld is geworden doordat het een module is die ik aan/uit kan zetten maar niet kan aanpassen...

Hopelijk heeft u tijd om mij hier wat advies in te geven. Bij voorbaat dank.

Jesper

ps. het gaat om de site www.puurenvers.nl
Jesper
Joomla!NL ontdekker
Joomla!NL ontdekker
Lees meer
04 mrt 2012 18:23
Joomlart met T3 aanpassen #4
Een site die niet online staat is niet echt handig als je hulp wilt. Dus we kunnen niets voor je betekenen. Stap af van Chrome en ga naar Firefox.

Tip: maak gebruik van de Firebug-addon voor Firefox (links naar deze tool hier te vinden addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/firebug/?src=search ). Met deze tool kun je o.a. van ieder onderdeel van de site de css definities achterhalen en waar en in welk bestand ze staan. Tevens kun je met deze tool in de betreffende pagina van je site veranderingen aanbrengen in de css definities en meteen zien wat het effect is (later evt. wel zelf de aanpassingen aanbrengen in css bestanden).

Als je footer een module is die je aan en uit kunt zetten dan moet je hem ook kunnen veranderen. Of je kunt hem uitzetten en bijvoorbeeld een aangepaste html module op die positie zetten.

Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Astrid
Moderator + Technisch team
Lees meer
04 mrt 2012 22:58
Joomlart met T3 aanpassen #5
Hoi Jesper,

Heb je toevallig een module gezet in de positie "Search"
Kijk even in de backend en haal deze module even weg als hij bestaat.
In het origineel is deze balk niet zichtbaar.
feeder
Nieuw op Joomla!NL
Nieuw op Joomla!NL
Lees meer
05 mrt 2012 11:50
Heeft onderwerp gestart
Joomlart met T3 aanpassen #6
Bedankt Astrid en Roel,

Het is gelukt de footer aan te passen. Dit site staat merendeel van de tijd online omdat de opdrachtgever van de site dat wil.

De witte balk heb ik nog niet kunnen verwijderen, heb gekeken naar de search positie, daar kon ik geen module vinden in de backend. Misschien een andere optie?
Jesper
Joomla!NL ontdekker
Joomla!NL ontdekker
Lees meer
05 mrt 2012 12:10
Joomlart met T3 aanpassen #7
Als je opdrachtgever dat wil, dan wordt het wel lastig om snel even een tip te geven. Advies: zet een index.html (soort van under construction pagina) in je root, dan is je site te zien met index.php achter de url.

Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725

Astrid
Lees meer
05 mrt 2012 13:06
Heeft onderwerp gestart
Joomlart met T3 aanpassen #8
Goede tip, ik zal dit doen zodra de opdrachtgever klaar is met zelf de site (tekst) aanpassen. Bedankt, u hoort van me.
Jesper
Joomla!NL ontdekker
Joomla!NL ontdekker
Lees meer
05 mrt 2012 14:13
Heeft onderwerp gestart
Joomlart met T3 aanpassen #9
De site is nu zichtbaar op: puurenvers.nl/index.php

Hopelijk kan iemand zo slim zijn die witte balk boven de menubad weg te halen?
Jesper
Joomla!NL ontdekker
Joomla!NL ontdekker
Lees meer
05 mrt 2012 14:31
Joomlart met T3 aanpassen #10
Het lijkt erop alsof je site gehackt is of dat er iets niet goed is met je template. Aangezien dit een betaalde template is, zou ik even contact opnemen met de makers. Zij zouden dit dan op moeten lossen.

Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725

Astrid
Lees meer
05 mrt 2012 17:48
Heeft onderwerp gestart
Joomlart met T3 aanpassen #11
Het is inderdaad geen gekochte template. Er moet toch wel een mogelijkheid zijn om de fout te vinden of kan ik beter een andere manier zoeken?
Jesper
Joomla!NL ontdekker
Joomla!NL ontdekker
Lees meer
05 mrt 2012 17:55
Joomlart met T3 aanpassen #12
Dan zal je zelf een oplossing moeten zoeken. Wij geven geen ondersteuning voor illegaal verkregen extensies. Ik sluit dit draadje.

Groetjes, Astrid
yndi.nl - kvk 17157725

Astrid
Lees meer
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.116 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie

Joomla!NL op Twitter

Op dinsdag 27 september 2022 is Joomla! 4.2.3 vrijgegeven. Het betreft een versie die nieuwe verbeteringen bevat en… https://t.co/T7oGdV8LSs

Joomla! 4.2.1 is vrijgegeven. Deze versie pakt een beveiligingsprobleem aan, repareert verschillende bugs en bevat… https://t.co/JHmNyhWEGq

De naam Joomla!® en logo worden gebruikt onder een beperkte licentie met toestemming van Open Source Matters.
Joomlanl.nl is niet verbonden aan en is geen onderdeel van Open Source Matters, Inc, of het Joomla! project.

© 2022 - Joomla!NL | Gehost door Wned