Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Zet de naam van de webshopextensie in de titel en vermeld verder in iedere vraag:
  1. De exacte versie van Joomla! die je gebruikt
  2. De exacte versie van de webshopextensie.
  3. De volledige url van je website (indien mogelijk).

Artikelen niet zietbaar in de frontend menu.

Artikelen niet zietbaar in de frontend menu.

07 jul 2012 17:32
#1
Ik werk nu met joomla 2.5.6, met VM2.0.8c component, ik ben een meertalige web-shop aan bezig, maar mijn producten in VM menu zien niet zichtbaar in de frontend, ik heb de debug knop aangevlink, krijg ik de bijlage gegevens, ook wil ik opties tevoegen aan de producten zoals, kleur optie, maat optie, heb ik een plugin nodig voor dit?
Deze bijlage is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Dit bericht bevat een bestand als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • aliteejay
  • aliteejay's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Artikelen niet zietbaar in de frontend menu.

08 jul 2012 10:12
#2
Klopt je meertaligheid wel? Heb je voor elke taal een menu-item voor VM aangemaakt? Heb je de virtuemart-aio ook geinstalleerd?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37121

Artikelen niet zietbaar in de frontend menu.

08 jul 2012 13:03 - 08 jul 2012 13:13
#3
Hallo Astrid, ik heb via joomla ostraining de instructie gevolgt, en menu gemaakt in joomla voor aller talen, inclusief een default menu aller, user menus, topmenus, en meertalige menu voor VM categorieen, en togewezen aan de juist Joomla artikelen, VM 2.0.8c categorieen.
Moet ik nu ook menu maken voor VM 2.0.8c artikelen, want ik heb al VM categorieen togewezen aan de topmenu van individuel taal template, dus in Joomla, heb ik hoofdmenu aller, hoofdmenu nl, mainmenu engels, ook correspondent topmenu, met engels en dutch usermenu, en meertalige associate menu voor de talen. de VM aio is ook geupdated naar de laatste versie zie tweede bijlage:

Wat doe ik hier fout, aub iemand? :unsure:
Laatst bewerkt 08 jul 2012 13:13 door aliteejay. Reden: fout met bijlage upladen
Discussie gesloten.
  • aliteejay
  • aliteejay's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Artikelen niet zietbaar in de frontend menu.

11 jul 2012 22:09
#4
Misschien dat het aan de user ligt waarmee je inlogt op frontend.

Ik heb welis waar geen meertalen site. Maar kwam er vandaag toevallig achter, als ik inlog met mijn admin user, dat ik geen producten kon zien in de frontend en dat VM totaal niet bereikbaar is. Het hele menu stuctuur is weg en mijn winkel is gewoon leeg. Blijkbaar is er iets mis gegaan met mijn user, want als ik met andere (admin) user inlog op frontend. Is alles weer van ouds...

Misschien dat je ook een user probleem hebt!
Discussie gesloten.
  • bigm1977
  • bigm1977's berichtenfoto
  • Joomla!NL ontdekker
  • Joomla!NL ontdekker
  • Berichten: 27

Artikelen niet zietbaar in de frontend menu.

12 jul 2012 12:57 - 12 jul 2012 13:10
#5
Hallo Bedankt voor je tip, maar dat is de probleem niet, want toen had ik de VM 2 artikelen modul in een verkeerd deel van de template daarom tonde de producten allemaal niet, nu, krijg men de producten te zien alleen als men inlogt, of registeren, terwijl als mijn default template, en frontend geen producten laten zien in de toegewezen VM 2 categorieën. De default frontend toen geen producten. dat is nu mijn probleem, want in VM 1.5 en lager, kun men gewoon aller producten bekijken zonder registratie.
Ik heb mijn Menu alle niet aan gezet, is dit de reden, want volgen de instructie van taal installatie van een meertalig website, moet de status op gedeplubliceerde zetten, dat heb ik gedaan, de joomla content werk fijn, deze zetten op Menu NL, en Menu UK voor engels joomla content. Op de Topmenu NL, en Topmenu UK zitten de VM 2.0.8c categorieën, deze zijn alle toegewezen aan de individuele menu items(VM categorie).Dus wat doe ik hier fout?
iemand, mensen aub hulp :angry:
Laatst bewerkt 12 jul 2012 13:10 door aliteejay. Reden: spelen fout
Discussie gesloten.
  • aliteejay
  • aliteejay's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Artikelen niet zietbaar in de frontend menu.

12 jul 2012 14:45
#6
Maak eens een menu-item Virtuemart standaard layout aan in bijvoorbeeld je NL menu.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37121

Artikelen niet zietbaar in de frontend menu.

13 jul 2012 22:13
#7
Hi Astrid,
ik heb gedaan wat je voorstelde, om in de menu nl, menu item met VM standard layout, heb ik dat gedaan, maar hulp niet, ik krijg nu vmdebug info(zie bijlage) in de frontend as men inlogd, toen gebeurde dat niet, en ja ik heb aio met succes geinstalleerd.
misschien als U zelf de site bekijkt :http://www.altenagala.nl
aub een link voor paypal plugins, en engels taal pak want ik heb joomla full dutch pak geinstalleerd.
Deze bijlage is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Dit bericht bevat een bestand als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • aliteejay
  • aliteejay's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Artikelen niet zietbaar in de frontend menu.

16 jul 2012 15:23
#8
Engels zit standaard in elke Joomla installatie. Heb je bij VM configuratie wel aangevinkt dan je een meertalige shop hebt?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37121

Artikelen niet zietbaar in de frontend menu.

16 jul 2012 19:43
#9
Hallo Astrid, ik heb het gedaan, in VM 2.0.8 configuratie, ik heb joomla standard template gekozen, moet ik dit veranderen naar de default alle template?
ik snap het niet, waarom moet men eerste inschrijven of inloggen voordat men content, producten kunnen bekijken, dat is toch niet logisch. plus ik zie geen betalen procedures class in com_virtuemart om multisafepay fast checkout component in te schakeling als betalen mogelijkheden.
Weet iemand wat ik niet gedaan heeft, of wat ik hier fout doet.
Discussie gesloten.
  • aliteejay
  • aliteejay's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Artikelen niet zietbaar in de frontend menu.

16 jul 2012 19:53
#10
Hallo Bigm 1977,
hoe heeft U nu het gebruiker probleem opgelost? ik heb de inloggen en registratie modulen in gebruiker's menu geplaatst zo als dacht ik moet. Aub vertel eens hoe U heeft dat opgelost, ik moet aller mogelijkheid bekijken. Bedankt in afwachten voor U reactie.
Discussie gesloten.
  • aliteejay
  • aliteejay's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Artikelen niet zietbaar in de frontend menu.

17 jul 2012 09:20
#11
Pak eens 1 probleem tegelijkertijd aan. Ik denk dat nu het belangrijkste is dat je je producten kunt zien in de frontend toch? Als dat werkt dan kan je ook pas de rest gaan instellen en controleren.

Zoals eerder gevraagd: heb je je shop ingesteld als meertalig en heb je zowel in het Nederlands als in het Engels de producten ingevoerd?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37121

Artikelen niet zietbaar in de frontend menu.

17 jul 2012 14:58
#12
Hallo Astrid, bedankt voor je tijd, je hebt gelijk in wat je steeds meer vraag want ik zie nu dat mijn meertalig instellingen klopt niet, normaal wijzen ik zou dat mogelijkheid zien op de boven panel, waar bij een knop met frontend taal, en associatie knop aan moet, en een monoloog met beschikbaar talen kunnen bekijken, dit zie ik momenteel niet in de administratie backend van joomla. Misschien heeft u een link naar meertalig installatie en configuratie manuaal, of hoe ik dit kan corrigeren. Ik heb de link van joomla 1.7 multilanguage tutorial gevolg, dit stuk is beetje ingewikkeld. Het gat om de associatie deel, moet ik nu 2 menu maken voor engels en Nederlands taalverandering module?
hoe zet men dat frontend en associatie knop on? Bedankt nog voor u belangrijk steun.
Discussie gesloten.
  • aliteejay
  • aliteejay's Profielfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Moderators: Juliank92PeterJelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.112 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie