Skip to main content

Joomla! Search Engine Optimization

Joomla-Search Engine Optimization Packt PublishingGeschreven door: Ric Shreves
Recensie door: Wouter (WoodyF4u)

Dit boek is een complete uitleg over het beheer van een Joomla!website met als uitgangspunt een goede zoekmachine vriendelijke website in te richten. Het is geschreven voor websitebouwers en websitebeheerders. Enige kennis van het beheer van een Joomla!website en het kunnen installeren van extensies maakt het lezen en het gebruik van dit boek erg prettig.

Het boek heeft een prettige opbouw. Zo wordt er in het eerste hoofdstuk begonnen met de uitleg van het begrip SEO (Search Engine Optimization). In het Nederlands Zoekmachine optimalisatie. Het aanpassen van de website zodat deze voor zoekmachines aantrekkelijk wordt om te indexeren en je website daarmee hoog in de zoekresultaten te krijgen. Ook worden enkele begrippen zoals htaccess, 301, 302 en 404 en nog vele anderen besproken.

In het tweede hoofdstuk wordt het instellen van zoekmachine vriendelijke URLs uitgelegd. Ook gaat de schrijver in op het gebruik van de alias, de artikel-tag en metadata

In het derde hoofdstuk worden handige extensies voor het beheer van de SEO-URLs genoemd en uitgelegd wat ze doen, hoe ze moeten worden geïnstalleerd en geconfigureerd.

In hoofdstuk vier ga je echt aan de slag met een SEO-strategie en keywords. Vervolgens wordt er uitgelegd hoe er gewerkt kan worden met Google Analytics en Google en Bing Webmaster Tools.

Het vijfde hoofdstuk is geschreven om op een live-site SEO actueel te houden. Als een website eenmaal draait is het heel belangrijk om deze informatie te blijven beheren. Daarbij is er aandacht voor de verschillende soorten links binnen een website, hoe video’s en bestanden goed gedeeld kunnen worden en hoe social media in de site kan worden geoptimaliseerd.
Ook is er aandacht voor het monitoren van het websitebezoek volgens verschillende methoden.

Het is een Engelstalig boek dat door Packt Publishing wordt uitgegeven als e-book en als gedrukt boek. Net als andere boeken van deze uitgever is ook dit boek praktisch opgebouwd met veel schermvoorbeelden, waardoor het duidelijk is wat er wordt bedoeld. In 100 pagina’s wordt uitgebreid uitgelegd wat SEO is en hoe het op een Joomla!website is toe te passen.

Bekijk alle informatie over dit boek via: http://link.packtpub.com/IcL6S6