Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost Lost in Joomla 3.1
Lost in Joomla 3.1
21 mei 2013 22:27
Ik ben sinds 2 weken bezig met Joomla 3.1
Ik heb lokaal een kleine website gebouwd en dat ging best makkelijk.
Maar ik ben bang dat ik een fout heb gemaakt. Ik heb namenlijk ergens in de system settings(?) de naam van de sql database aangepast. Als ik nu naar mijn administrator site ga (http://localhost/joomla/administrator/) krijg ik een foutmelding: "Error displaying the error page: Application Instantiation Error".
Wee kan mij hepen deze fout te herstellen?
Hubert
Ik heb lokaal een kleine website gebouwd en dat ging best makkelijk.
Maar ik ben bang dat ik een fout heb gemaakt. Ik heb namenlijk ergens in de system settings(?) de naam van de sql database aangepast. Als ik nu naar mijn administrator site ga (http://localhost/joomla/administrator/) krijg ik een foutmelding: "Error displaying the error page: Application Instantiation Error".
Wee kan mij hepen deze fout te herstellen?
Hubert
- Hubert
- Heeft onderwerp gestart
- Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
Lost in Joomla 3.1
21 mei 2013 22:33 - 21 mei 2013 22:35
Hallo,
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Deze kan je weer aanpassen in de file configuration.php deze staat in de root van je site.
Doe het wel via kladblok.
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.
Deze kan je weer aanpassen in de file configuration.php deze staat in de root van je site.
Code:
public $db = 'juiste naam';
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Jelle
- Algemeen Moderator
Lost in Joomla 3.1
22 mei 2013 20:42
Thnx.
Ik heb de file gevonden. Maar wat moet de databasenaam zijn? Het was de standaard naam die Joomla gaf nadat ik 3.1 geinstalleerd had.
Hubert
Ik heb de file gevonden. Maar wat moet de databasenaam zijn? Het was de standaard naam die Joomla gaf nadat ik 3.1 geinstalleerd had.
Hubert
- Hubert
Lost in Joomla 3.1
23 mei 2013 08:59
Er gaat veel automatisch bij het installeren van Joomla, maar een databasenaam moet je nog steeds zelf ingeven. Weet je wel zeker dat je de databasenaam veranderd hebt? Kijk anders
hier
nog even.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
- Moderator + Technisch team
Lost in Joomla 3.1
23 mei 2013 23:05
Heb db naam gewijzigd in de naam die ik zie in phpmyadmin. Maar krijg nog steeds zewlfde foutmelding.
Enig idee?
Hubert
Enig idee?
Hubert
- Hubert
Lost in Joomla 3.1
23 mei 2013 23:11
Lees dit hier even door
en verander wat daar verteld wordt ook even in de configuration.php
Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
Lost in Joomla 3.1
23 mei 2013 23:35 - 23 mei 2013 23:42
Ik heb hem gevonden: db_prefix stond fout!
Edit Peter: Ik heb je vorige bericht verwijderd omdat er vertrouwelijke informatie in staat (o.a. wachtwoord!). Let op wat je hier neer zet.
Edit Peter: Ik heb je vorige bericht verwijderd omdat er vertrouwelijke informatie in staat (o.a. wachtwoord!). Let op wat je hier neer zet.
- Hubert
Tijd voor maken pagina: 0.652 seconden