Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

opgelost Installatie bij starthosting.nl

Installatie bij starthosting.nl

24 mei 2013 22:46 - 24 mei 2013 22:56
#1
Ik probeer mijn Joomla 3.1 website te kopieren naar mijn hosting server (starthosting.nl).

Het volgende lijkt te zijn gelukt:
-kopieren van mijn hele locale Joomla filestructuur naar de root van de remote server
-nieuwe database gecreeerd
-lokale database geexporteerd en geFTPed naar de remote server

Volgens alle adviezen moet ik nu met phpmyadmin de nieuwe DB openene en de geuploade file importeren. Maar als ik op de tab IMPORT druk, gebeurt er niks!

WIe kan me helpen?

HUbert

Edit Jelle.D: Ik heb de titel van je topic aangepast omdat de oude titel met ( HELP ) niets toevoegt.
Laatst bewerkt 24 mei 2013 22:56 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • Hubert
  • Hubert's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 195

Installatie bij starthosting.nl

25 mei 2013 00:10
#2
MySQL beheersscherm werkt niet lekker in starthosting als je IE9 of 10 gebruikt.
Beter Chrome of Firefox.
Werk al heel lang met starthosting en op één of andere manier blijft dat probleem bestaan.
Maar IE 10 heeft zelfs problemen met Joomla.....
Discussie gesloten.
  • TonGeul
  • TonGeul's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 119

Installatie bij starthosting.nl

25 mei 2013 08:56
#3

lokale database geexporteerd en geFTPed naar de remote server

Dat moet niet. Je moet hem gewoon op je computer laten staan en dan bij phpmyadmin kiezen voor bladeren en het .sql bestand op je computer kiezen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37132

Installatie bij starthosting.nl

25 mei 2013 18:17 - 25 mei 2013 18:43
#4
Ben er nog niet:
-heb Joomla nu geinstalleerd in www
-nieuwe database aangemaakt (utiesmen-10) en de site geimporteerd
-configuration.php aangepast. Voornaamste instellingen nu:
Code:
public $tmp_path = '/var/www/vhost/utiesmenke.nl/home/html/tmp'; public $log_path = '/var/www/vhost/utiesmenke.nl/home/html/logs'; public $host = 'server7.starthosting.nl'; public $user = 'utiesmen'; public $password = 'XXXXXXX'; (is mijn databasewachtwoord op starthosting) public $db = 'utiesmen-10';
Ik had al een site aangemaakt met sitebuilder. Die uitgezet door index.html uit te schakelen.

Maar ik krijg geen site te zien.

Wat kan ik fout hebben gedaan?

HUbert
Laatst bewerkt 25 mei 2013 18:43 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • Hubert
  • Hubert's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 195

Installatie bij starthosting.nl

25 mei 2013 18:40
#5

Ik had al een site aangemaakt met sitebuilder. Die uitgezet door index.html uit te schakelen.


Beter is om in een "schone" omgeving te beginnen. Dus geen andere websitebestanden in de root waar je ook Joomla installeert.

Vervolgens las ik bij Starthosting onderstaande tekst. Ik vraag me af of het een goede omgeving voor Joomla is.

Joomla!

Het is ook mogelijk om Joomla! te installeren. Doorloop het bestelproces en installeer Joomla! m.b.v. je FTP-inloggegevens. De werking van externe plugins wordt echter niet gegarandeerd en het is niet mogelijk om de optie 'SEO-vriendelijke URL's' in te schakelen.

Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 2826

Installatie bij starthosting.nl

25 mei 2013 21:23
#6
Paar vragen om e.e.a. beter te snappen:

Ik heb Joomla nu geinstalleerd in "www". Is dat de goede locatie? Of moet ik hem in de root installeren?

In het verleden heb ik wel eens eenvoudige websites gebouwd. De file waarmee een bezoek aan de website startte was dan index.html die in de root stond. Hoe gaat dat bij Joomla? Want een Joomla site heeft toch geen index.html? Weet de Apache server dan welke andere file hij moet pakken?

Groeten,

Hubert
Discussie gesloten.
  • Hubert
  • Hubert's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 195

Installatie bij starthosting.nl

25 mei 2013 21:43
#7
Hubert.
Joomla! werkt met bestanden en met een database.
De communicatie met de database is heel belangrijk en daarnaast moet de server goed ingericht wordn om met Joomla! te kunnen draaien.
Voor Joomla! 3.x liggen de eisen zelfs nog een niveau hoger.
Starthosting geeft op hun site aan dat Joomla! wel kan, maar zoals Peter ook al citeerde adviseren ze het eigenlijk niet.
Wel dom van ze want het kost ze klanten.
Maar daarmee hopen ze wel dat die mensen meer gaan betalen voor een YourHosting-account, omdat het daar wel werkt.

Persoonlijke mening?: Geen nette provider, niet duur,maar voor Joomla! niet geschikt.
Ik adviseer je te verhuizen naar een provider die je wel een goede Joomla!site gunt.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11177

Installatie bij starthosting.nl

26 mei 2013 12:43
#8
Even voorop gesteld : ik heb geen aandelen bij starthosting :)
Maar ik draai al enige jaren mijn sites bij deze provider en ook de laatste 10 sites heb ik zonder problemen daar geïnstalleerd, alles werkt gewoon goed. Joomla 2.5.11, joomla 3.1.1, OpenCart, Wordpress, allemaal CMS software, en geen echte problemen, ook niet met de extensies en plugins.
Starthosting behoort tot de Yourhosting groep en levert in principe dezelfde diensten. Dezelfde servers, dezelfde software. Alleen minder service in de zin van ondersteuning.
Mocht ik toch eens wat dringend willen weten in het weekend (starthosting is dan niet bereikbaar) dan bel ik yourhosting. Gaat prima.
Overigens heb ik bij Yourhosting ook verschillende pakketten voor klanten waaronder VPS2.
Discussie gesloten.
  • TonGeul
  • TonGeul's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 119

Installatie bij starthosting.nl

26 mei 2013 13:00
#9
Thanx.

Kun jij me dan misschien vertellen wat ik moet doen om mijn Joomla site draaiend te krijgen?

Hubert
Discussie gesloten.
  • Hubert
  • Hubert's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 195

Installatie bij starthosting.nl

26 mei 2013 13:26
#10
met Akeeba backup een backup maken, binnen starthosting MySQL een nieuwe database aanmaken, in de map www van starthsoting een verse Joomla installatie uploaden (of een submap als je van plan bent later nog meer websites toe te voegen, let wel op dat je binnen de hostingmanager kiest voor domeinnaambeheer om de juiste map aan te geven voor de website), installatieproces doorlopen zonder demo inhoud, Akeeba Kickstart installeren op nieuwe Joomla installatie, en de backup van Akeeba installeren op de nieuwe Joomla site. Dan zou het moeten lopen.
Zoals eerder gezegd, niet IE gebruiken, maar bijvoorbeeld Firefox.
Succes !
Discussie gesloten.
  • TonGeul
  • TonGeul's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 119

Installatie bij starthosting.nl

26 mei 2013 13:39 - 26 mei 2013 13:43
#11

Akeeba Kickstart installeren op nieuwe Joomla installatie, en de backup van Akeeba installeren op de nieuwe Joomla site.


@Ton: Klopt het wel wat je zegt? Akeeba Kickstart installeer je niet op een Joomla installatie en een backup van Akeeba installeer je niet op een Joomla site.

1. Maak met Akeebabackup een backup van je lokale werkende site.
2. Maak een database aan bij je hosting.
3. zorg dat de www map leeg is
4. Plaats het Akeebabackup archief (.jpa of .zip) samen met kickstart.php in de www map en ga vervolgens met je browser naar www.jouwdomein.nl/kickstart.php en run de installer. (Tijdens het installeren geef je de nieuwe databasegegevens op.)
Met vriendelijke groet,

Peter Reitsma
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 26 mei 2013 13:43 door Peter.
Discussie gesloten.
  • Peter
  • Peter's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 2826

Installatie bij starthosting.nl

26 mei 2013 16:03
#12
aj, klopt wat je zegt Peter, sorry.
ik gebruik zelf Akeeba BackupPro en heb dit standaard op alle sites geinstalleerd.
Daarmee kan je zowel backuppen als archieven terugzetten.
Akeeba Kickstart werkt inderdaad autonoom en zet de hele backup incl. Joomla direct op de server.
Discussie gesloten.
  • TonGeul
  • TonGeul's berichtenfoto
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 119
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.843 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie