- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
PHP Versie 5.3 werkt niet
10 jun 2013 11:07 - 10 jun 2013 11:21Bij mijn eigen host werkt Joomla 3.1 prima. Alleen bij de webhost van een klant van mij draait zijn website bij Versio. Nu hebben zij aangegeven dat ze binnenkort gaan updaten naar versie 5.3, maar daar heb ik nu niets aan.
nu vind ik meerdere dingen op verschillende fora dat er een bepaalde regel in een .htacces file moet worden gezet.
Nu weet ik niet wat ik hiermee moet doen.
Op hun website staat dit:
Hoe kan ik PHP 5.3 aanzetten?
Om PHP 5.3 te gebruiken op uw domeinnaam kunt u uw PHP script de extensie .php53 geven. Als u een gehele map op PHP 5.3 wilt laten draaien dan kunt u het volgende in een .htaccess bestand plaatsen:Code:<FilesMatch "\.php$"> AddHandler x-httpd-php53 .php </FilesMatch>
Weten jullie hier iets over?
Alvast bedankt.
Groetjes,
Roy
Edit Astrid: Ik heb de code tussen de juiste tags geplaatst, volgende keer graag zelf doen.
- ThaSySman
- Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
10 jun 2013 11:20Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
- Moderator + Technisch team
10 jun 2013 11:37Error 500...
Ik doe waarschijnlijk iets fout... alleen wat (??)
- ThaSySman
- Bekend met Joomla!NL
-
10 jun 2013 11:46Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
10 jun 2013 11:48Typefoutje in mijn post.
.htaccess
- ThaSySman
- Bekend met Joomla!NL
-
10 jun 2013 11:52500 error zou je misschien nog kunnen achterhalen via directadmin en de Apache error log.
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
10 jun 2013 11:55Ik kan niets terugvinden in het Cpanel over deze fout. Echt heel bijzonder.
- ThaSySman
- Bekend met Joomla!NL
-
10 jun 2013 12:04Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
10 jun 2013 16:18Nu hebben zij aangegeven dat ze binnenkort gaan updaten naar versie 5.3, maar daar heb ik nu niets aan.
Volgens mij draait het nog niet op de server en kun je het dus ook niet aanroepen.
Een internal server error geeft aan dat je iets wilt dat niet ondersteund wordt.
Vraag de host of hij het bewuste account over kan zetten op een machine waar zij al wel PHP 5.3 beschikbaar hebben.
Kan dit niet, dan kun je geduld hebben totdat zij de update gedaan hebben of van hoster wisselen.
- Otto
- Bezoeker
10 jun 2013 19:15 - 10 jun 2013 19:18Ik zou toch even contact opnemen met Versio.
Het moet kunnen zie hun citaat.
Hoe kan ik PHP 5.3 aanzetten?
Om PHP 5.3 te gebruiken op uw domeinnaam kunt u uw PHP script de extensie .php53 geven. Als u een gehele map op PHP 5.3 wilt laten draaien dan kunt u het volgende in een .htaccess bestand plaatsen:
<FilesMatch "\.php$">
AddHandler x-httpd-php53 .php
</FilesMatch>
Op welke pakketten kan ik PHP 5.3 aanzetten?
PHP 5.3 staat standaard al aan op speciale Wordpress, Joomla en Magento pakketten. Op alle andere webhosting en reseller hosting pakketten kunt u PHP 5.3 via bovenstaande wijze aanzetten.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator
06 jul 2013 13:21Zo ja, koppel de oplossing even terug.
Daarna kan je de topic zelf sluiten door op de groene knop "opgelost" te klikken.
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens. Vragen uitsluitend via dit Forum. | Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf
sluiten
- Jelle
- Algemeen Moderator