Vermeld in iedere vraag duidelijk:
- De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
- De volledige url van je website indien mogelijk.
- De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
opgelost paginas geven 500 error na hernoemen van template
paginas geven 500 error na hernoemen van template
29 sep 2013 23:03
Hallo,
Misschien dat iemand hier mij kan helpen.
Even geleden heb ik een 3.1 template hernoemd. (van themexxx naar theme)
Naast de template map heb ik ook het xml bestand en de language ini files hernoemd. Nadat ik het template weer opnieuw heb ingepakt en geinstalleerd werkt alles prima op de nieuwe naam.
Echter een aantal pagina's die zijn opgebouwd uit categorieen met verschillende modules krijg ik een 500 error pagina. Deze zijn dus niet te bereiken.
Volgens mij heb ik alle benodigde stappen doorlopen.
Heeft iemand enig idee hoe dit zou kunnen?
Misschien dat iemand hier mij kan helpen.
Even geleden heb ik een 3.1 template hernoemd. (van themexxx naar theme)
Naast de template map heb ik ook het xml bestand en de language ini files hernoemd. Nadat ik het template weer opnieuw heb ingepakt en geinstalleerd werkt alles prima op de nieuwe naam.

Echter een aantal pagina's die zijn opgebouwd uit categorieen met verschillende modules krijg ik een 500 error pagina. Deze zijn dus niet te bereiken.
Volgens mij heb ik alle benodigde stappen doorlopen.

Heeft iemand enig idee hoe dit zou kunnen?

- stof
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
30 sep 2013 08:39
Vanaf Joomla 2.5 moet je template kopiëren via templatebeheer, templates. Template kiezen en dan zie je een knop kopiëren. Werkt dat wel goed?
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
. Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie. |
- Astrid
-
- Moderator + Technisch team
-
30 sep 2013 10:39
Hallo Astrid,
Bedankt voor je reactie.
Wanneer ik een multilanguage site maak dan kopier ik de templates. Toch blijft het mapje met theme nummer dan gewoon bestaan en wel 1 x. Hoeveel ik het ook kopieer.
Moet dit ook wanneer ik het mapje met bestanden hernoem? Het gaat er namelijk om dat het niet meer zichtbaar is in de broncode.
Dan heeft het kopieren er toch niets mee te maken? Het kopieren werkt wel. Moet ik dat doen om het mapje te hernoemen? Welke stappen moet ik dan nog meer doorlopen?
Bedankt voor je reactie.
Wanneer ik een multilanguage site maak dan kopier ik de templates. Toch blijft het mapje met theme nummer dan gewoon bestaan en wel 1 x. Hoeveel ik het ook kopieer.
Moet dit ook wanneer ik het mapje met bestanden hernoem? Het gaat er namelijk om dat het niet meer zichtbaar is in de broncode.
Dan heeft het kopieren er toch niets mee te maken? Het kopieren werkt wel. Moet ik dat doen om het mapje te hernoemen? Welke stappen moet ik dan nog meer doorlopen?
- stof
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
30 sep 2013 11:48
Ik begrijp helemaal niks van je vraag. Als je kopieert zoals ik hierboven aangeef, dan komt er een nieuwe map met de nieuwe template naam en kan je die zonder problemen gebruiken en zie je ook de templatenaam in de broncode.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst. Vragen uitsluitend via dit forum. yndi.nl - kvk 17157725 | Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf
sluiten
- Astrid
-
-
30 sep 2013 13:09
Ik heb nogmaal geprobeerd wat je hebt opgeschreven. 
Je krijgt dan inderdaad een template duplicaat. Alleen wijzigt de broncode dan niet.
Ook wanneer je via de ftp in de mapjes met templates gaat kijken dan staat er niet nog een mapje bij met de nieuwe naam. Er staat alleen het origineel mapje. Als je het probeert zie je dat het template mapje met alle template bestanden zich niet heeft gedupliceerd.
Het gaat erom dat er ook een nieuw mapje met de juiste naam in de template folder zit. De broncode toont de naam van die map.
Hoop dat ik nu duidelijker ben in mijn omschrijving.

Je krijgt dan inderdaad een template duplicaat. Alleen wijzigt de broncode dan niet.
Ook wanneer je via de ftp in de mapjes met templates gaat kijken dan staat er niet nog een mapje bij met de nieuwe naam. Er staat alleen het origineel mapje. Als je het probeert zie je dat het template mapje met alle template bestanden zich niet heeft gedupliceerd.
Het gaat erom dat er ook een nieuw mapje met de juiste naam in de template folder zit. De broncode toont de naam van die map.
Hoop dat ik nu duidelijker ben in mijn omschrijving.

- stof
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
30 sep 2013 13:25
Snap het nog steeds niet of we praten langs elkaar heen. Dit is wat ik zie:
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
30 sep 2013 15:45
Hoi Astrid,
Dankt voor je reactie!
En als je met de rechtermuis op de broncode klikt. Dan zie je bovenaan toch ook een hele lijst met link-rel staan?
Ik snap het nu helemaal niet meer...
Heb twee afbeeldingen bijgesloten. Een met de source code waar nog een template nummer achter staat en een van de ftp.
Beide laten niet zien welk template ik op dat moment heb geactiveerd. Ik heb daarvoor een test template gemaakt. op de manier zoals je hebt aangegeven.
Dankt voor je reactie!
En als je met de rechtermuis op de broncode klikt. Dan zie je bovenaan toch ook een hele lijst met link-rel staan?
Ik snap het nu helemaal niet meer...

Beide laten niet zien welk template ik op dat moment heb geactiveerd. Ik heb daarvoor een test template gemaakt. op de manier zoals je hebt aangegeven.
- stof
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
30 sep 2013 15:48
Broncode geeft hetzelfde aan als Firebug. Dus je doet iets niet goed. En graag leesbare screendumps bijvoegen. Zeker die eerste is echt niet te lezen zonder telescoop!
Groetjes, Astrid
sluiten
- Astrid
-
-
30 sep 2013 18:52
Hoi Astrid,
Het is gelukt
Mochten meer mensen hier tegen aan lopen is het belangrijk dat het kopieren op de volgende manier gaat:
niet via stijlen maar via templates.
op de juiste template kiezen en dan op gegevens en bestanden klikken.
dan kun je pas kopieren.
Ik maakte de fout om via stijlen door te klikken naar de templates en dan op kopieren te klikken...
Bedankt voor je hulp
Het is gelukt

Mochten meer mensen hier tegen aan lopen is het belangrijk dat het kopieren op de volgende manier gaat:
niet via stijlen maar via templates.
op de juiste template kiezen en dan op gegevens en bestanden klikken.
dan kun je pas kopieren.
Ik maakte de fout om via stijlen door te klikken naar de templates en dan op kopieren te klikken...
Bedankt voor je hulp

- stof
-
Heeft onderwerp gestart
- Bekend met Joomla!NL
-
-
Tijd voor maken pagina: 1.908 seconden