Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

foutmeldingen na installatie van Joomla 3.x bij Transip

foutmeldingen na installatie van Joomla 3.x bij Transip

08 okt 2013 16:39
#1
Hoi
ik krijg onderstaande foutmeldingen als ik na een ftp installatie tracht mijn website te openen om vervolgens dan met Joomla te gaan bouwen.
Ik heb dus eerst Joomla gedownload, de zip file in een nieuwe folder uitgepakt, de bestanden geselecteerd en met filezilla naar de host gebracht (transip) waarbij de folder www als standaard moest worden aangeklikt (opgemaakt uit de diverse faq op hun site). Helaas.... als ik na het uploaden van de diverse bestanden naar mijn website ga zie je wel de Joomla installatie startpagina maar ook boven en onderin foutmeldingen staan die een verder gebruik van Joomla onmogelijk maken. Ik ben echt een leek op dit gebied en heb dan ook geen idee waar ik moet zoeken. Ik heb al 2x eerder alles weer verwijderd en opnieuw geprobeerd. Iemand die mij kan helpen???
Foutmelding (boven in beeld:
warning: session session_start(): open(/sites/tph.nu/tmp/sess_3nshafskdc4oqcq1jnf26nrp34, O_RDWR) failed: Permission denied (13) in /sites/tph.nu/www/libraries/joomla/session/session.php on line 654

foutmelding onderin:
Warning: Unknown: open(/sites/tph.nu/tmp/sess_3nshafskdc4oqcq1jnf26nrp34, O_RDWR) failed: Permission denied (13) in Unknown on line 0 Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/sites/tph.nu/tmp) in Unknown on line 0

Je kunt het ook zien als je nu naar de website www.tph.nu gaat
Discussie gesloten.
  • Hageman
  • Hageman's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 2

foutmeldingen na installatie van Joomla 3.x bij Transip

08 okt 2013 17:47 - 09 okt 2013 19:00
#2
Beste Hageman,
Namens het team van harte welkom op dit forum.

Helaas heb ik slecht nieuws voor je.
TransIP is een prima provider om een domein te beheren en daarmee zelf de DNS-info te kunnen beheren.
Maar...
Het is helaas een zeer Joomla!-onvriendelijke provider.
Zoek hier op het forum maar eens op vragen over TransIP.
De meesten komen na een paar vragen al snel tot de conclusie dat het niet goed komt tussen TransIP en het inrichten van een Joomla! site.

Ik adviseer je om een account aan te maken bij bijvoorbeeld Wned.
Dit forum staat ook op de servers van WNed en daar zijn wij erg tevreden over.

De keuze is uiteraard aan jou, maar ik ben bang dat je met TransIP niet veel verder komt.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 09 okt 2013 19:00 door Jelle.
Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11176

foutmeldingen na installatie van Joomla 3.x bij Transip

09 okt 2013 17:00
#3
Dank voor je snelle reactie, maar daar kan ik helaas (nu) niet zoveel meer mee. Ik heb mij voor een jaar verbonden aan die club en zal dus naar een oplossing moeten zoeken. Is er iemand in ons gremium die mij (als echte leek op dit gebied) bij kan en wil helpen? Ik zou namelijk wel graag Joomla willen gaan gebruiken voor mijn website (als ZP-er). Helaas probeer ik nu al een dag (avond/nacht) of wat één en ander up and running te krijgen. Vandaar mijn schreeuw om hulp... en dacht/hoop die bij jullie te kunnen vinden.

Pllllllllllllllleeeeeeeeeeaaaaaaaaaaase
Discussie gesloten.
  • Hageman
  • Hageman's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Berichten: 2

foutmeldingen na installatie van Joomla 3.x bij Transip

09 okt 2013 19:05
#4
Tja, je zou het nog kunnen proberen met Joomla 2.5, maar ik kan je nu al voorspellen dat je tegen problemen aan blijft lopen. En je kunt je domeinnaam gewoon bij transip laten en een hostingpakketje nemen via de link die Wouter aangeeft. Kost je 15 euro voor een heel jaar, en denk dat dat ruimschoots opweegt tegen alle ellende.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37130
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.197 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie