Skip to main content

Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

opgelost Site uploaden en database importeren.

Site uploaden en database importeren.

21 nov 2013 20:56 - 22 nov 2013 10:16
Ik heb lokaal een site draaien (Joomla 3.1.5) en die wil ik nu uploaden. Heb daarom een export van mijn database gedaan naar een bestand met de extensie .sql en die wil ik dan weer importeren. Echter het importeren gaat niet goed, zie bijlage. Als ik naar de site ga dan zie ik de melding

'Error displaying the error page: JERROR_COULD_NOT_FIND_TEMPLATE'

Als ik dan op internet ga zoeken dan zegt met dat deze fout veroorzaakt kan worden door een Jevent module, maar ik gebruik geen Jevent modules en heb die dus ook niet geinstalleerd of geladen.

Wie weet wat de oorzaak kan zijn van deze melding. Zie ook bijlage voor meer info.

Bedankt alvast voor het meedenken.

Edit WoodyF4u: Ik heb de Joomla!versie in je tekst gewijzigd naar 3.1.5 ipv andersom, zodat ook zoekresultaten naar de juiste Joomla!versie kijken.
  • Real-Jokidoki
  • Real-Jokidoki's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL

22 nov 2013 10:21 - 22 nov 2013 10:22
Namens het Joomla!NL team heet ik je van harte welkom op dit forum.

Ik kan de oorzaak zo niet aangeven, maar probeer het eens op deze manier:

Maak een back-up met Akeeba backup van de goed werkende site in je lokale omgeving. Dat levert je een xxxxxx.jpa bestand op. Die heb je zo nodig. Zet dit bestand ergens apart op je PC.
Download van de site van Akeeba ook het bestand: kickstart.php

Zorg dat de database online bij je provider leeg is.
Plaats het xxx.jpa bestand en het bestand kickstart.php in de hoofdmap van je hostingaccount.
Ga via je browser naar je domeinnaam op internet en type achter je domeinnaam: /kickstart.php

Je komt nu in de extractwizard van Akeeba om de site uit te rollen op de nieuwe locatie.
Voer daar de info in van je nieuwe database (databasenaam, gebruikersnaam en wachtwoord).
Doorloop alle overige acties en binnen twee minuten staat je site (als het goed werkt) goed werkend in de hoofdmap.

Aanpassingen in configuration.php zijn nu niet meer nodig.
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam

23 nov 2013 16:31
Goedemiddag WoodyF4u. Bedankt voor je bericht. Ik heb met de provider contact gehad en zij hebben het probleem gevonden. De site staat nu in ieder geval online. De informatie die ik heb gekregen is dat de oorzaak waarschijnlijk bij het installeren van Joomla lokaal niet goed was gegaan. Als de installatie namelijk klaar is dan dient er een installatie map verwijderd te worden en dat is niet helemaal goed gegaan. Hoe dan ook, het draait allemaal en nogmaals bedankt.

:) Jos
  • Real-Jokidoki
  • Real-Jokidoki's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Nieuw op Joomla!NL
  • Nieuw op Joomla!NL
Moderators: JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.680 seconden
Gemaakt door Kunena

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie