Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

Upgrade van 3.1.5 --> 3.2 "0 No HTTP response received."

Upgrade van 3.1.5 --> 3.2 "0 No HTTP response received."

13 dec 2013 15:58 - 13 dec 2013 16:00
#1
Hallo,

Ik zie wel dat ik niet de enige ben met dit probleem maar ik krijg het niet voor elkaar momenteel.
Ik zit ook bij Hosting2Go op zich ben ik daar wel tevreden over ondanks dat er gezegd wordt dat het geen joomla vriendelijke host partij is. Ik vond het wel krachtig dat je via een 'eigen' php.ini of via de .htaccess zo maar je php versie kon instellen. Maar dit terzijde.

Op mijn localhost is de update wel gelukt! Dus dan denk ik wel dat het ergens bij een instelling van de provider zit!

Ik heb het volgende nu gedaan:
Zoals gezeg ik kan een php.ini aanmaken, daar heb ik nu het volgende in staan:
allow_url_fopen = on
magic_quotes_gpc=off

Dit heb ik ook gecheckt:
Code:
<?php echo 'file_get_contents : ', ini_get('allow_url_fopen') ? 'Enabled' : 'Disabled'; ?>

en dan is allow_url_fopen: enabled.
cURL is ook enabled.

Vervolgens probeer ik een update handmatig uit te voeren maar er gebeurd niets! Dat vind ik wel vreemd.

Nu heb ik debugging aangezet en dan wordt dit als error gegeven:
MySql have_profiling = off

Nu zegt mij dit even niets (google ook niet), maar heeft iemand een idee wat dit betekent? En wat je dan kunt doen? Het komt ook niet in de php.ini voor

Tevens stond de volgend melding bij het debuggen:
[**Voeg xdebug.file_link_format regel toe aan uw php.ini bestand voor de links naar bestanden**]

Ik heb het nog niet gedaan omdat ik de consequenties ervan niet ken. Maar wordt dan in een soort log bestand weggeschreven welke bestanden benaderd worden?

Ik heb inmiddels ook Hosting2Go benaderd maar nog geen reactie ontvangen. Maar ik hoop dat dit vandaag nog gebeurd.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Nico

P.s wat zijn criteria voor een goeie joomla hoster?
Laatst bewerkt 13 dec 2013 16:00 door nkamp.
Discussie gesloten.
  • nkamp
  • nkamp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 222

Upgrade van 3.1.5 --> 3.2 "0 No HTTP response received."

13 dec 2013 16:29
#2
Ik hoop dat Hosting2Go met een oplossing komt. Beide meldingen zijn niet goed. Is mogelijk wel te omzeilen als je de updatepackage uitpakt en in je /tmp map zet en dan kiest voor installeren vanuit map.

Criteria voor een Joomla-vriendelijke hoster:
Geen rechtenproblemen, geen eigenaarsproblemen, voldoen aan de eisen voor Joomla 3.2, magic quotes uit allow url fopen aan en nog wel een paar.
Die andere zijn in principe geen slechte hosters, maar het is gewoon super irritant om steeds tegen problemen aan te lopen en zelf eerst alles aan te moeten passen voordat je uberhaupt kunt beginnen.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

Upgrade van 3.1.5 --> 3.2 "0 No HTTP response received."

13 dec 2013 18:13
#3
Nee, onderstaand is het antwoordt. Ik heb nog wel weer een reactie gegeven met die debug foutmelding. Daar heb ik nog geen reactie op.

Kun jezelf ook controleren of er getracht wordt dat de site verbinding probeert te maken?

U heeft zelf al wat voorwerk gedaan, normaal is het zo dat dit ontstaat doordat de fopen niet staat aangegeven in de php.ini en de website geen verbinding kan maken met de buitenwereld.

Ok ik heb de site gezipt proberen up te daten maar dan zal ik nu alle file's uitgepakt in de tmp dir plaatsen en kijken of het dan wel lukt. Dan heb ik ieder geval de site op versie 3.2

Wanneer ik het uitgaand verkeer van uw website monitor op onze servers zie ik dat er totaal verbindingen geen worden gemaakt met de joomla update server, het probleem ontstaat dus al in de site en niet door een blokkade.

Zoals u zult begrijpen zien wij veel joomla installaties en weten we er best wel wat van, echter vrees ik dat in u in dit geval toch even terug moet vallen om de Joomla community omdat ik geen oplossing voorhanden heb.

Uw website kan naar buiten communiceren en er is geen blokkade actief.

Discussie gesloten.
  • nkamp
  • nkamp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 222

Upgrade van 3.1.5 --> 3.2 "0 No HTTP response received."

13 dec 2013 23:09
#4
Goed, ik ben misschien verder maar eerst even iets anders.

Ik kon vanavond niet meer inloggen op mijn backend. Ik heb op mijn ontwikkel localhost in de database gekeken en zag dat het passeword voor mijn super user niet meer gelijk was! Oeps, oh oh...
Ik dacht even kopieren dan kan ik weer inloggen. Maar dat lukte ook niet. Gelukkig had ik nog een super user account en daar kon ik nog wel mee inloggen.

Vervolgens keek ik even naar mijn php.ini in mijn private directory en die zie ik opeens aangevuld met dit:
allow_url_fopen = on
date.timezone = Europe/Amsterdam
zend_extension = /usr/lib/ioncube/new/ioncube_loader_lin_5.3.so
zend_extension = /usr/lib/ioncube/new/ZendGuardLoader.so
extension_dir = /usr/php5/lib/php/20060613/

display_errors = off
magic_quotes_gpc = off

allow_url_fopen en magic_quotes_gpc zijn van mij, maar de rest niet. Kan dit komen doordat ik debug aan heb gehad of is er mee geklooid? In de usr dir stond niets...

Anyway, ik heb de zip uitgepakt en in de joomla tmp dir geplaatst. Vervolgens updaten vanuit map gedaan en dit is goed gegaan.

En nu krijg ik de foutmelding: "0 Couldn't resolve host 'wsv30'". Ik weet nog niet waar dit vandaan komt maar ik heb de site op mijn localhost ontwikkeld. Vervolgens heb ik alles gekopieerd naar mijn host dir, en de configuration.php aangepast. Het lijkt erop dat er nog iets ingesteld staat naar mijn ontwikkel omgeving.

Iemand een idee?
Discussie gesloten.
  • nkamp
  • nkamp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 222

Upgrade van 3.1.5 --> 3.2 "0 No HTTP response received."

14 dec 2013 09:25
#5
Ja, mijn idee is verhuizen naar een andere provider.... :)
Ik zie dat je zelfs rechten hebt om je php.ini aan te passen.
Voor een normale Joomla!vriendelijke hostingserver heb je helemaal geen toegang tot dat bestand nodig.
Als de hoster alles goed heeft ingericht, dan is de php.ini op serverniveau al klaar en werkt je site gewoon goed.

Gelukkig is jouw provider niet de duurste en is het maar een klein bedragje extra om te verhuizen naar een andere provider.
Zelf heb ik diverse sites bij WNed . (Ook dit forum draait daar). Elke site die ik daar heb draaien werkte in 1x goed.

De keuze is uiteraard aan jou. Maar Astrid gaf het ook al aan dat je bij je huidige provider waarschijnlijk van probleem naar probleem blijft gaan. :sick:
Met vriendelijke groet,
Wouter Compactweb.nl
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum.
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • WoodyF4u
  • WoodyF4u's Profielfoto
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Moderator + Nieuwsteam
  • Berichten: 11179

Upgrade van 3.1.5 --> 3.2 "0 No HTTP response received."

14 dec 2013 10:38 - 14 dec 2013 10:42
#6
Ok, ik denk dat ik dit ook wel ga doen naar Wned.

Ik kijk nog even mijn voorige response na en wat misschien niet duideklijk is maar de site functioneert gewoon!!
Maar ipv de (fout)melding "0 No HTTP response received." krijg ik nu bij het checken van joomla updat"0 Couldn't resolve host 'wsv30'".

Op mijn ontwikkel/localhost heet de site "wsv30" ipv wsvvolleybal oid. Dit heb ik gedaan om niet een lange naam te hoeven in te tikken en gerealiseerd via httpd-vhost.

Blijkbaar is er nu iets dat ipv " www.wsvvolleybal.nl " gaat zoeken via "http://www.wsv30". En als dat zo is dan kan Hosting2Go daar niets aan doen. Dan is er iets blijven 'hangen' bij het overzetten van de site van mijn localhost naar de provider. Ik heb natuurlijk de configuration.php aangepast maar als ik zo de melding bekijk is er nog iets dat aangepast moet worden.

Ik heb al in de updates tabel gekeken maar daar zie ik niets staan. Ook niet in de configuration.php en ook niet in de .htaccess.
Als ik de files doorscan op "Couldn't resolve host" kan ik het ook niet vinden. Ik had verwacht dat het of hardcoded zou zijn of wel in het taal bestand zou voorkomen. Helaas.

Mocht iemand nog een idee hebben...?
Laatst bewerkt 14 dec 2013 10:42 door nkamp.
Discussie gesloten.
  • nkamp
  • nkamp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 222

Upgrade van 3.1.5 --> 3.2 "0 No HTTP response received."

15 dec 2013 10:23
#7
Heel misschien ergens in de cache, maak via ftp je cache map en de map administrator/cache eens leeg. Denk niet dat dat het probleem is, maar kan echt niets verzinnen. Als er geen verwijzingen in je .htaccess en in je configuration.php staan naar die locale url, dan kan het echt niet.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

Upgrade van 3.1.5 --> 3.2 "0 No HTTP response received."

15 dec 2013 22:06 - 15 dec 2013 22:10
#8
Ok ik ben weer wat verder.

Ik heb een backup.sql doorzocht. En in de update_sites tabel van JSN imageshow component zat idd een verwijzing naar http://wsv30./. Ook in de links van deze component zat nog gewoon http://wsv30...
Dat heb ik allemaal aangepast.

En nu krijg ik de melding "Could not connect to host". En dit lijkt dan weer te maken te hebben dat ik niet naar buiten kan bij Hosting2Go of...

Voor de goede orde, de site is gewoon in de lucht, dus het is niet zo dat joomla geen connectie heeft met MySQL database. Het gaat nog steeds om de update
Laatst bewerkt 15 dec 2013 22:10 door nkamp.
Discussie gesloten.
  • nkamp
  • nkamp's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Regelmatige bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 222
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 1.206 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie