Welkom bij Joomla!NL

Om alle mogelijkheden van dit forum te kunnen gebruiken, moet je je eerst registreren.

Vermeld in iedere vraag duidelijk:
  1. De versie van Joomla! 3.X die je gebruikt
  2. De volledige url van je website indien mogelijk.
  3. De versie van de extensie waar de vraag over gaat.
Maak altijd een backup!

per ongeluk een plug-in gewist (bis)

per ongeluk een plug-in gewist (bis)

15 dec 2013 20:00
#1
Op mijn vraag wat ik best deed om een per ongeluk gewist plug-in van joomla te herstellen, kreeg ik het advies om een back-up terug te plaatsen. Geen probleem dacht ik, ik ben bij Wned ;-)
Helaas, blijkbaar hebben zij geen volledige back-up (bestanden en databank) noch van gisteren of eergisteren, of verleden week, of verleden maand, of verleden jaar. Het betreft het domein ivoweb.be.
Zij verwijzen doodleuk naar joomlanl.nl ?????? Ik begrijp dit allemaal niet.

Antwoord van Wned:

Helaas niet. Als u het onderstaande antwoord nogmaals leest dan begrijpt u waarom.

Wij maken wel backups als extra dienst maar een ieder is ook zelf verantwoordelijk.

Wellicht kan joomlanl.nl u helpen om de schade te herstellen?

Gaarne het ticket sluiten indien deze is beantwoord cq is verwerkt. Na 24 uur wordt de ticket automatisch gesloten.

Kijk ook eens op: www.wned.nl/informatie/klanten-ervaringen.html#content

Met vriendelijke groeten Wned. nl
Hans Renses

Discussie gesloten.
  • ivodeb
  • ivodeb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 117

per ongeluk een plug-in gewist (bis)

15 dec 2013 20:13
#2
Om welke plugin gaat het, misschien is die opnieuw te installeren?

Jan
Discussie gesloten.
  • jan
  • jan's berichtenfoto
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Vaste bezoeker van Joomla!NL
  • Berichten: 566

per ongeluk een plug-in gewist (bis)

15 dec 2013 20:13 - 15 dec 2013 20:21
#3
Je bent zelf verantwoordelijk. Bijna geen enkele hoster maakt backups op klantniveau. En ik heb je in dat draadje nog een andere tip gegeven volgens mij.

Enne......... misschien handig om pas aan te geven in een draadje dat het opgelost is als het ook echt opgelost is? Zie ook onze helpsectie .
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Laatst bewerkt 15 dec 2013 20:21 door Astrid.
Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151

per ongeluk een plug-in gewist (bis)

15 dec 2013 20:21
#4
En even ter informatie in DirectAdmin is het kinderspel om even een backup te maken bij Wned. ;)

Groeten, Jelle
Voordat je een vraag post, gebruik eerst de zoekfunctie van ons forum eens.
Vragen uitsluitend via dit Forum.
Is je vraag opgelost? Dan kan je hem zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.
  • Jelle
  • Jelle's Profielfoto
  • Algemeen Moderator
  • Algemeen Moderator
  • Berichten: 13597

per ongeluk een plug-in gewist (bis)

16 dec 2013 10:48
#5
Ja Ingrid, ik heb het draadje gesloten omdat ik dacht dat Wned mij een volledige back-up kon terugzetten. Door een menselijke fout zijn er geen back-ups van de databank gemaakt. Toch ff vermelden dat Wned een meer dan goede dienst verleend.

Wned schreef:

Ik heb bericht van de technische afdeling. Helaas is er geen backup gemaakt van de databases, van geen enkele user op deze server. Dit is een instelling fout geweest. Helaas kan ik u dan niet helpen aan een database backup. De bestanden worden wel opgeslagen maar deze heeft u al.


Ik schreef:

Ben erg teleurgesteld en had dit niet van Wned verwacht.


Wned schreef:

Wij verwachten dit ook niet alleen het is helaas wel gebeurt. Enige wat ik voor u kan beteken op dit moment is de volgende periode u niet in rekening brengen, ondanks we niet verplicht zijn om een backup te maken maar wel doen als extra gratis dienst, en 1 van de weinigen. Een bachkup is namelijk niet de verantwoording van de hoster. Klinkt erg negatief maar niet zo bedoeld en om deze negativiteit uit te sluiten bieden we dit wel aan. Alleen is het op deze nieuwe server helaas niet goed gegaan.


Ik schreef:

Excuses aanvaard en missen is menselijk en kan iedereen overkomen. Ik blijf fan van jullie diensten.


Ik wou dit nog even melden omdat Wned echt zijn best doet (en veel meer dan sommige concurrenten).

Mijn probleem laat ik maar even rusten en wacht op de eerstvolgende update van Joomla en hoop dat zo alles word opgelost.

En ga deze thread sluiten ;-)
Discussie gesloten.
  • ivodeb
  • ivodeb's berichtenfoto Heeft onderwerp gestart
  • Bekend met Joomla!NL
  • Bekend met Joomla!NL
  • Berichten: 117

per ongeluk een plug-in gewist (bis)

16 dec 2013 10:55
#6
Dit soort problemen lossen zich niet vanzelf op.
Groetjes, Astrid
Gebruik de zoekfunctie van dit forum voordat je een nieuwe vraag plaatst.
Vragen uitsluitend via dit forum.
yndi.nl - kvk 17157725
Is je vraag beantwoord? Dan kan je het draadje zelf sluiten .
Wil je Joomla!NL steunen? Dat kan met een donatie.

Discussie gesloten.
  • Astrid
  • Astrid's Profielfoto
  • Moderator + Technisch team
  • Moderator + Technisch team
  • Berichten: 37151
Moderators: PeterJuliank92JelleRomke
Tijd voor maken pagina: 0.879 seconden

Wil je Joomla!NL steunen?

Steun Joomla!NLAlle teamleden werken enthousiast, op vrijwillige basis, mee aan Joomla!NL. Maar een website met forum kost nu eenmaal geld. Dus als je Joomla!NL wilt steunen, dan kan dat, graag zelfs!

Lees hier meer informatie